viata dupa moarte? se pare ca da, cel putin asa ne demonstreaza o uluitoare poveste. - Serban Huidu
1908
post-template-default,single,single-post,postid-1908,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive

viata dupa moarte? se pare ca da, cel putin asa ne demonstreaza o uluitoare poveste.

Dupa cateva posturi „rele”, de combatut jmecherasii sau mai bine zis haita de la Antene, sa trecem la ceva mai complex si mai interesant, ceva ce cu greu poate fi descifrat de urangutanii care nu gandesc cu creierul lor, ci iau drept bune porcarii gandite de altii.

Avem aici o povestire impresionanta despre o femeie care traieste si astazi, la aproape 60 de ani de la decesul sau oficial. Henrietta Lacks a donat fara voia ei niste celule din tumora ce-a rapus-o, in scopuri de cercetare. Astazi ii datoram acestei femei si celulelor ei care refuza sa moara majoritatea rezultatelor de exceptie facute de stiinta in ultima jumatate de secol. Este vorba de o carte despre care autoarea vorbeste in acest interviu.

Articolul original il gasiti aici

informatii despre Henrietta Lacks gasiti aici

Si iata si traducerea plus adaptatrea articolului, pentru care ii multumesc Ralucai Opreanu, colega mea de la Kissfm.

In cercetarile lor medicale, oamenii de stiinta folosesc celule umane cultivate in laborator pentru deslusi mecanismele complexe prin care functioneaza, dar si pentru a testa teorii referitoare la cauzele si tratamentele diverselor boli.

Liniile celulare de care ei au nevoie sunt „ nemuritoare” . Aceste celule nemuritoare pot trai la infinit, pot fi inghetate timp de zeci de ani, pot fi divizate si folosite de mai multi oameni de stiinta . In 1951, un cercetator de la spitalul Johns Hopkins din Baltimore, Maryland, a creat prima linie celulara nemuritoare cu ajutorul unui fragment de tesut prelevat de la o tanara de culoare, diagnosticata cu cancer cervical. ( col uterin).

Aceste celule, denumite celule HaLa au devenit in scurt timp nepretuite in cercetarea medicala, desi numele donatorului a ramas un mister timp de cateva decenii. In noua ei carte, „Viata fara de moarte a Henriettei Lacks”, ziarista Rebecca Skloot dezvaluie povestea sursei acestor uimitoare celule, Henrietta Lacks, dar si impactul pe care descoperirea celulelor l-a avut atat asupra medicinei moderne cat si asupra familiei Lacks.
Cine a fost Henrietta Lacks ?

A fost o afro-americana, lucratoare pe plantatii de tutun, care a trait in sudul Virginiei si care s-a imbolnavit de cancer de col uterin la varsta de 30 de ani. Unul din doctorii de la spitalul Johns Hopkins a prelevat un fragment din tumora pacientei Henrietta Lacks fara a o instiinta si a trimis-o spre a fi cercetata unor oameni de stiinta care se straduiau de zeci de ani sa cultive astfel de tesuturi , dar fara succes pana in acel moment. Nimeni nu stie de ce, dar celulele prelevate de la Henrietta Lacks, sunt „nemuritoare”.
De ce sunt aceste celule atat de importante ?

Celulele Henriettei reprezinta primele celule umane nemuritoare a caror crestere a fost posibila in laborator. Ele au fost esentiale in dezvoltarea vaccinului anti polio. Tot aceste celule au fost trimise in primele misiuni spatiale pentru a afla ce impact va avea asupra lor lipsa gravitatiei. Multe descoperiri importante in medicina au avut la baza aceste celule : clonarea, harta genetica sau fertilizarea in vitro.Ce a generat confuzie in jurul povestii acestor celule ?

Cand celulele au fost prelevate, li s-a dat numele de cod HeLa, folosindu-se primele doua litere din numele si prenumele pacientei, Henrietta Lacks. In prezent, cercetarea medicala cu celule umane se bazeaza foarte mult pe anonimat, numele donatorilor ramanand necunoscut utilizatorilor.In anii 50 insa, cercetatorii sau doctorii nu dadeau prea multa importanta acestui aspect. Cand cativa reprezentanti ai presei, in urma unei investigatii, erau foarte aproape de a identifica familia Henriettei, cercetatorul care lucrase cu celulele HeLa a inventat un pseudonim, Helen Lane, pentru a-i deturna pe ziaristi de pe pista pe care mergeau. Ulterior au aparut si alte pseudonime, Helen Larsen. Numele real, Henrietta Lacks a ramas o enigma pana in anii 70.

Cum ai devenit implicata in acesta poveste ?
Prima data cand am aflat despre Henrietta a fost in 1988. Aveam 16 ani si eram la ora de biologie. Toata lumea invata despre aceste celule in cadul orelor de biologie, dar ce a facut diferenta in cazul meu a fost ca profesoara cunostea numele real al Heniettei si faptul ca era o femeie de culoare. Din pacate, asta era tot ce stia. Din momentul in care am auzit despre Henrietta am devenit pasionata de acest subiect : „A avut copii?” Ce cred ei despre faptul ca mama lor „este inca in viata „ dupa atatia ani de la moartea ei ? …Dupa multi ani, cand am devenit interesata de scris, una din primele povesti pe care mi-o imaginam scriind era cea a Henriettei Lacks. Cu toate acestea, de abia in timpul studiilor postuniversitare m-am gandit serios sa incerc sa ii gasesc familia.

Cum ai castigat increderea familiei Henriettei ?Oricum nu as fi renuntat . Eram hotarata sa spun povestea Henriettei. Mi-a luat aproape un an ca sa o conving pe fiica Henirettei, Deborah sa accepte sa vorbeasca cu mine. Stiam ca e disperata sa afle mai multe despre mama ei. Asa ca, atunci cand am demarat propria mea investigatie, am informat-o permanent despre descoperirile pe care le faceam. Am calatorit in Clover, West Virginia, unde Henrietta a crescut si i-am identificat verii, apoi am sunat-o pe Deborah si i-am lasat pe robotul telefonic toate relatarile pe care le obtinusem de la acestia. Ceea ce am vrut sa-i comunic a fost ca nu-i ascund absolut nimic si ca am putea afla mai multe despre mama ei impreuna. Dupa un an, a fost de acord sa colaboram.

Cand a aflat familia despre celulele Henriettei ? La 25 de ani de la moartea Henriettei, un om de stiinta a descoperit ca multe culturi de celule despre care pana atunci se credea ca provin din alte tipuri de tesuturi, inclusiv cele ale sanului sau prostatei, sunt de fapt celule HeLa. S-a dovedit ca celulele HeLa pot pluti pe particule de praf in aer si pot „calatori” pe mainile nespalate contaminand alte culturi de celule. Acest lucru a generat o dezbatere aprinsa. In cadrul acesteia, un grup de cercetatori i-a identificat rudele Henriettei pentru a preleva mostre celulare de la acestea. Speranta lor era sa poata folosi ADN-ul familiei pentru a realiza o harta genetica a Henriettei astfel incat sa determine care culturi celulare erau HeLa si care nu, ca sa rezolve problema contaminarii.

Un doctorand l-a sunat intr-o zi pe sotul Henriettei. Dar acesta, fiind o persoana „ neinstruita”, nici macar nu stia ce este aceea celula. Ce a inteles el din convorbirea telefonica a fost : „ Sotia ta este la noi. Traieste in laboratorul nostru. Am facut cercetari pe ea in ultimii 25 de ani. Si acum vrem sa-ti testam copiii sa aflam daca au cancer. „ Binetineles, cercetatorul nu a spus nimic din toate acestea. Oamenii de stiinta nu ii cunosteau familia Henriettei si nici nu o intelegeau. Din acel moment, familia a fost atrasa in aceasta lumea a cercetarii, pe care nu o intelegeau si care, intr-un fel a pus stapanire pe vietile lor.
Cum au reusit ?

Deborah nu si-a cunoscut niciodata mama, ptr ca era bebelus cand Henrietta a murit. Intotdeauna si-a dorit sa stie cine a fost mama ei , dar nimeni nu vorbea niciodata despre ea.
Asa incat, atunci cand a aflat ca „o parte” din mama ei inca traieste, a devenit disperata sa inteleaga ce poate inseamna asta: „Mama ei a avut de suferit atunci cand oamenii de stiinta au testat virusi si toxine pe celulele Henriettei ? Iar acele celule i-ar putea ajuta pe oamenii de stiinta sa ii spuna mai multe despre mama ei , cum ar fi, de exemplu culoarea ei preferata sau daca ii placea sa danseze . „

Fratii lui Deborah nu s-au gandit prea mult la aceste celule pana cand au descoperit ca era vorba si de bani. Celulele HeLa au reprezentat primul material biologic uman care a fost vreodata tranzactionat , si care a contribuit la lansarea unei industrii de miliarde.Cand fratii lui Deborah au descoperit ca lumea vinde celule vii prelevate de la mama lor, si ca familia nu a primit nici un ban , s-au infuriat. Familia Henriettei a trait in saracie cea mai mare parte a vietii si multi dintre memebri nu-si puteau permite nici macar asigurarea medicala.Unul dintre fiii traia pe strazi in Baltimore. In aceste conditii, familia a initiat un demers pentru a obtine ceea ce ei credeau ca li se cuvine din punct de vedere finainciar. Iar asta le-a acaparat vietile.

Ce invatam din aceasta carte ?
Una din lectii ar fi pentru oamenii de stiinta : in spatele oricarei probe biologice folosite in laborator exista o fiinta umana. Stiinta in ziua de astazi se bazeaza pe tesuturi biologice umane. Cercetatorii privesc aceste celule ca pe niste niste lucruri neinsufletinte obiecte de decor, de care se lovesc zilnic in laborator. De cele mai multe ori nu se gandesc ca oamenii de la care provin acceste celule au propriile pareri despre ce ar trebui sa se intample cu propriile tesuturi , dar de obicei sunt exclusi din aceasta ecuatie.
Cum ramane cu noi, ceilalti ?

Povestea celulelor HeLa si ceea ce s-a intamplat cu Henrietta a fost folosita ca un exemplu de gest rasist in care oamenii de stiinta albi i-au facut rau unei femei de culoare.
Dar adevarul nu este acesta. Povestea reala este mult mai subtila si complicata. Ceea ce este perfect adevarat despre stiinta e ca in spatele ei sunt oameni si ca uneori, in ciud celor mai bune intentii, lucrurile pot merge prost.

Una din concluziile pe care nu as dori ca oamenii sa o traga din aceasta poveste este ca probele de tesuturi inseamna ceva rau. O mare parte din medicina de astazi se bazeaza pe aceste culturi de tesuturi. Teste HIV, multe medicamente, toate vaccinurile – nu am fi avut nimic din toate acestea daca cercetatorii nu ar fi prelevat celule umane si nu le-ar fi cultivat. Iar nevoia de astfel de celule va creste , nu va scadea. Inainte de a respinge cercetarea bazata pe celule umane, ar fi mai bine sa identificam o cale de a o realiza tinand cont de toate partile implicate.

113 Comments
  • deci NIMIC
    Posted at 15:17h, 03 februarie

    Deci, nu ai scris nimic si ce ti-a copiat si tradus asistenta e interesant , dar adaptarea nu are nici o noima.
    Cum de nimic interesant nu este in stare capul tau chel si prostalau, ai inceput sa ‘furi’ articole de pe yahoo si altele.

    Deci cauta un pistol si fa poc! dupa aia Doneaza organe, vei fi mai util asa!

  • Scene-Music O barfa totala
    Posted at 15:19h, 03 februarie

    Deci si daca mor se poate sa ajut lumea intr-un fel w bine de stiut 🙂

  • IRina!
    Posted at 15:59h, 03 februarie

    @deci NIMIC a scris pe 3 Februarie 2010, 3:17 pm

    „Deci” dragule, ai dat-o in bara inainte de a-ti enunta ideea.

    1. nu stiai, cumva, ca „deci” este o conjunctie coordonatoare conclusiva, DECI nu are ce cauta la inceputul unei propozitii?

    2. daca vrei sa citesti, blogul lui Serban, fa-o in mod decent, iar daca nu te poti abtine de la comentarii de genul celui pe care l-ai dat mai sus, ocoleste-l. nu te obliga nimeni sa citesti aceste „nimicuri furate” de la altii.
    ~ daca erau furate, nu cita sursele. atunci era plagiat.
    dar din moment ce vizeaza doua surse prin link-uri, nu vad unde e „furtul”, mai ales ca e tradus si adaptat de cineva.
    furt se considera in cazul in care ia materialul in starea in care se afla in original, si si-l apropriaza , necitand surse.

    3. nu exista niciun tipar pentru un blog;
    fiecare scrie ce vrea pe un blog personal!
    daca eu vreau sa mi-l fac o carte de bucate, pai carte de bucate mi-l fac!

    .. cat despre articol, e extrem de interesant 🙂
    sa ne mai clatesti ochii & mintea cu lucruri d egenul acesta, daca noi nu le gasim 🙂

  • Nebuna
    Posted at 16:00h, 03 februarie

    Eu am gasit undeva o firma unde te inscrii sa iti donezi corpul dupa moarte pentru cercetare. Banii ii primesti dupa ce iti fac analize, cand mori, esti al lor 🙂

  • Sa vedem!
    Posted at 16:30h, 03 februarie

    In articolele in care vorbeai de Teo, bani si Antene ai avut in jur de 350 – 400 de commenturi. Ca un exercitiu pentru tine asa, carcotind nitel, cate vizualizari si commenturi aveai inainte si cate crezi ca o sa ai cu articolul asta preluat?
    Daca nu e calitate macar sa fie scandal!

    pai la articole de genul ala pun botul toti retardatii ca tine! Si eu sunt prost ca ma pun la mintea voastra!

  • mariusica
    Posted at 16:30h, 03 februarie

    Interesant articol.Intrebarea care mi-am pus-o este daca Henrieta era alba mai „beneficia” de atata celebritate?

  • Southern Star
    Posted at 17:07h, 03 februarie

    Buna Serban,

    Trecand peste sentimentul de ameteala din cauza prostiei unora, mi-a placut foarte mult povestea Henriettei, sigur voi citi cartea, cred ca este unic sa poti sa ajuti lumea si dupa moarte, numai asa poate stiinta sa lupte cu ororile care vin asupra noastra, chiar sper ca nu va degenera intr-un conflict rasial pentru ca ea a fost de culoare eu personal nu cred ca are vreo legatura, important este ca ajutorul „ei” este urias, a reusit sa ajute omenirea, foarte intersant!
    Thank you pentru articol, sa mai publici multe!

  • deci
    Posted at 17:15h, 03 februarie

    deci c zisasi???

  • 666
    Posted at 18:25h, 03 februarie

    esti ca o femeie ne….:)) sa o citez pe zavoranca

    ce treaba are zavoranca cu prefectura?

  • dana
    Posted at 19:37h, 03 februarie

    Serbane,cred ca suna putin exagerat si fortat afirmatia ca o femeie traieste la aproape 60 de ani de la decesul ei.Daca femeii i-au fost prelevate tesuturi cu sau fara acordul ei sau a familiei nu inseamna aproape nimic.Oricum putrezea in f scurt timp.Daca cu ajutorul celulelor ei s-au facut multe descoperiri medicale,inseamna ca oamenii de stiinta,cercetatorii au tot meritul.Daca e sa vorbim despre latura financiara ce parere ai despre donatorii de organe.Familiile acestor donatori nu sunt recompensate cu aproape nimic,desi salveaza vieti.Organul e prelevat acum si peste cateva ore e transplantat unui bolnav muribund,care poate va trai dupa transplant inca 20 de ani.Cat crezi ca ar trebui sa fie suma primita de familia donatorului?Stii ca sunt cazuri in care familia nu are bani nici de inmormantarea donatorului? stii ca am intalnit cazuri in care tineri au fast de acord cu donarea organelor mamei sau a tatalui doar pt a salva alte vieti,pt ca aveau bun simt,desi dupa moartea acestora nu mai aveau din ce sa traiasca,ei fiind f saraci. Aceasta e realitatea

  • brazvan
    Posted at 19:52h, 03 februarie

    impresionant. dar totusi, nu tin minte ca adjectivul „complex” sa admita grade de comparatie…

  • Mihai
    Posted at 20:08h, 03 februarie

    „Ceea ce este perfect adevarat despre stiinta e ca in spatele ei sunt oameni si ca uneori, in ciuda celor mai bune intentii, lucrurile pot merge prost.” Din această concluzie şi nu numai înţelegem că omul nu poate stăpâni totul, cum a fost şi în cazul clonării umane reproductive (folosind celula umană adultă) unde clona la naştere poate avea vârsta genetică a celui de la care s-au prelevat celulele (vezi cazul oii Dolly). Mai nou în filmul Avatar am observat abordarea acestei teme care pare SF dar au fost destule cazuri când oameni de ştiinţă au preluat şi apoi cercetat idei SF din filme.

  • Mara
    Posted at 20:39h, 03 februarie

    Intr-adevar interesant! Pai vezi tu Serbane, nu e mai bine sa postezi pe blogul tau astfel de teme, decat sa polemizezi cu niste indivizi care n-au simtul ridicolului si care n-au nici minte suficienta cat sa-i faca ,,apti” pentru un dialog civilizat?! Astept alte postari, la fel de interesante, din care chiar sa invatam cate ceva! Lasa-i pe altii sa-si faca din ,,blogoreala” balacareala!

  • Alin din Iasi
    Posted at 20:51h, 03 februarie

    „Deci nimic” de scandal/panarama/mancat rahat cu polonicul. Asta ptr ca e primul post.
    E ciudat cit de mult datoram unei „nigger” atat de mult, pe cand ideea de donatori de organe si altele, care implicit inseamna cam acelasi lucru, e atat de straina in Romania.
    P.S. Eh parca e altceva Serbane, cand nu mai hranesti trolii XD .

  • Ioana
    Posted at 21:22h, 03 februarie

    Te admir foarte mult pt ceea ce faci, pt ca ai o familie si 2 copii, sa-ti traiasca. Mi se pare cea mai tampita treaba posibila ca un om care pana la varsta lui nu a fost in stare sa isi faca o familie[si ma refer la mircea badea] sa se ia de tine pt ca ai o familie. Rusine:))!
    Oricum, abia astept sa revina cronica carcotasilor.
    SI am o mica curiozitate, daca ai putea sa imi raspunzi la ea. Tu te-ai intalnit vreodata cu badea face to face? si daca da, a mai fost asa de cocos si face to face?

  • Alma
    Posted at 21:26h, 03 februarie

    Serbane, super interesant articolul, habar n-aveam de Henrietta L. Chiar daca gestul facut de doctori la momentul respectiv nu este astazi interpretat drept „politically correct”, hai sa ne gandim de-a lungul timpului, in istoria medicinii, cate ilegalitati nu s-au facut? Timp de secole, disectiile au fost privite de catre biserica (aka „legea”)drept sacrilegii. Nu am mai fi avut astazi cercetarile lui Pasteur, Paulescu, Behring, Koch, etc. Fara oameni care sa-si asume riscuri uriase, inclusiv pierderea vietii (vezi cati oameni de stiinta au murit datorita inchistarii Inchizitiei!), nu se putea realiza nici un pas important in stiinta.
    Ok, Henrietta, may you rest in peace, the world thanks you!

    P.S: Cand se reia Cronica la tv? Man, noi astia din afara tarii traim doar prin contactul cu realitatea prezentata de voi, fara zorzoane sforaitoare si kakao ieftina…


    cronica se reia pe 17 februarie!

  • Nebuna
    Posted at 21:34h, 03 februarie

    @mariusica nu cred, de cand cu Obama la putere se pare ca din ce in ce mai multi oameni de culoare au parte de succes, nu sunt rasista, nu am de spus decat bravo lor. Oricum la multe categorii ne bat la fund in toate privintele 🙂
    la alergare sigur!

  • jocker12
    Posted at 21:45h, 03 februarie

    povestea este excelenta… subiectul merita atentzie meditatzie… dupa ted.com inca un pas inainte sherban… wikipedia… care este o enciclopedie in adevaratul sens al cuvintului….
    Un astfel de post poate provoca imaginatzia shi poate lansa discutzii…. firesc, intre cei interesatzi….
    Felicitari colegei tale pentru traducere shi tzie pentru publicarea ei…

  • gy
    Posted at 22:24h, 03 februarie

    Ei sunt smecheri…nu papagali ca tine.

    daa sunt smecheri in ploaie!

  • ina
    Posted at 22:48h, 03 februarie

    am mai scris niste comentarii pe care ,,divinitatea,, nu le-a aprobat,nu-i nimic,dar observ ca devii f. agresiv cand nu-ti convine cand cineva scrie ceva impotriva ta.
    daca tot te expui,n-ar strica sa fii la fel de simpatic cum ,,pari,, la cronica,nu?io asa zic.
    poti sa scrii si comentarii religioase,nu se supara nimeni…

  • Marius
    Posted at 23:17h, 03 februarie

    E fain sa dai copy paste si apoi sa indemni oamenii la sinucidere? Unde-i chestia complexa, greu de descifrat pe care ai debitat-o, ca aici e doar un copy paste?

    asta ai inteles tu monsericule? te rog fa-ti un bine si nu mai vizita blogul asta! nu intelegi nimic si te si chinui….

  • Nebuna
    Posted at 00:11h, 04 februarie

    @Marius, 1 urasc tânpitii care citesc si nu inteleg nimic, tu esti unul dintre ei.

    Sa iti explic, eu care am abia 19 anisori. Femeia respectiva, fara consintamantul ei „a donat” = i s-au luat niste celule dintr-o tumora care a bagat-o in coma. Datorita celulelor respective, medicina de azi e mult mai evoluata, si probabil extraordinar de multe vieti sunt salvate.

    Retardu’ din a intzeles fix NIMIC, omul a dat link-uri de unde a preluat totul, nu e plagiat nu e absolut nimic, e pur si simplu un caz REMARCABIL.

    Sfat pentru tine „Start -> Shutdown -> iei unitatea in brate -> directia geam”

  • chris
    Posted at 01:15h, 04 februarie

    MAXIM 75!!!! huidule commentu asta e putin offtopic…nu ne plac articolelele de genu asta, de aceea o sa primesti MAXIM 75 de pareri comparativ cu postarile anterioare unde aveai vreo 375.Da nu-i nimik ca urmatoarea postare ne dai un copy-paste despre florin salam cum a fost pus imparatul manelelor sau poate un fight serbanica-vs-zavorica:))…hai k nu le am cu glumele ca astai realitatea de fapt!!!!
    P.S-super interesanta povestea si grabitziva sa reaparetzi pe stikla ca mi dor de cronicutza.Numai bine.

  • Flavius
    Posted at 01:26h, 04 februarie

    E bine de stiut ca mai ai si alte preocupari, dar nu crezi ca era mai bine sa prezinti dovezile pe care pretindeai ca le ai despre acel contract de 4 milioane? Nu faci decat sa dovedesti ca ai mintit, n-ai vrut decat scandal, publicitate si sa-i injuri putin pe unii care nu-ti plac.

    oamenii care contesta sa se apere, sa demonstreza ca am mintit. e cam greu, ca dreptatea e la mine nu la ei!

  • laura
    Posted at 01:40h, 04 februarie
  • dan
    Posted at 02:10h, 04 februarie

    chiar nu-mi vine sa cred cat esti de frustrat la unele obiectii pe care le au unii pe sitte-ul tau,sincer.Lumea se astepta la altceva de la un om ca si tine,o „vedeta” sau ce ii fi tu.da asta e nu e toata lumea perfect….

  • diana
    Posted at 04:39h, 04 februarie

    Dragii mei @Marius, Deci, si altii ca ei,

    E blogul Omului, asa ca poa’ sa copypasteze ce vrea muschii lui. Ca sa faci o asemenea activitate, trebuie intai sa stii sa citesti, deci aici avantaj Huidu. A, si sa-ti mai treaca prin cap vreo un gand. Apropo de ce-ai citit. Chestie tare complicata. Vedeti sa nu vi se scurtcircuiteze. Neuronii. Sau sinapsele. Ca doare. Tare.
    Hai salut. De-aici.
    O copypasteuza de succes

  • diana
    Posted at 04:40h, 04 februarie

    Draga Serbane,
    Multam pentru articol, a fost foarte interesant!
    Cu drag,
    Diana

  • Alice
    Posted at 07:51h, 04 februarie

    Cu alte cuvinte, mesajul e: „Vai, eu, Huidu, sunt profund si mistic… Nu conteaza ca am luat furtunul de la vidanja si i-am improscat pe toti! Acum m-am razgandit! Vreau sa eman adevaruri adanci, sa ma stie lumea, sa ma inscrie in tomuri si enciclopedii! ”
    Mentionat de altcineva, articolul ar avea miez
    ( ca doar nu e scris de tine!). Tu ai nimerit-o doar ca Ieremia cu oistea in gard!
    Cand scrii despre ceva, incearca macar sa aprofundezi , ca sa poti intelege! Daca vrei, iti trimit cate ceva sa citesti! O sa te ajute, nu numai sa intelegi subiectul despre care de-abia ai „blogarit”, dar si sa-ti ocupi timpul in care ii spurci pe ceilalti!
    Suntem cativa care am inteles de mult ca in spatele fiecarui lucru maret e o fiinta umana! Nu stiu insa daca tu ai inteles pana la varsta ta cum e partea asta cu „umanul”…
    Care e urmatorul pas?
    Sa aduci la cronicuta un savant sa ne explice cum e cu descoperirile stiintei? Mai bine un medium ca sa-ti faca jonctiunea cu sufletele ratacite!
    Hai, pa, profundule!

    Scurt si la obiect: esti a dracu! Felicitari!

  • ank
    Posted at 07:56h, 04 februarie

    nu inteleg cum nu puteti aprecia calitatea articolului?
    sa mai postezi asa ceva…e foarte interesant
    sunt convinsa ca multi nu stiau despre asta
    in leg cu comenturile….mai bine mai putine si bune decat mai multe si de prost gust.
    abia astept cronicuta.
    nu poti sa pui pe site si emisiunile din anii trecuti…le-am vazut pe toate pe care le aveti pe site,dar mi-ar placea sa le revad si pe cele din anii trecuti.se poate?

  • Bitza
    Posted at 09:24h, 04 februarie

    Multzi retardatzi pe blog-ul tau Serbane…Interesant articolul…keep up the good work…si legat de totzi distrusii kre comenteaza la tine…”cainii latra, ursul merge” asa k nu-i baga in seama…iti pierzi timpul…stii si u prea bine…nu trrebuie sa te pui cu prostu ca are mintea odihnita. Bft in continuare

  • IULIAN
    Posted at 09:35h, 04 februarie

    deci niste dobitoci!!

  • Luca
    Posted at 10:40h, 04 februarie

    Serban, crede-ma ca nu trebuie sa raspunzi tuturor handicapatilor. (si culmea e ca le raspunzi doar lor, ca sa le dai importanta, in loc sa vorbesti cu oamenii normali- esti masochist??)
    Si apoi- felicitari pt post, da- asta e un subiect, nu badea si ciutacii lui… Cu sau fara comentarii- chiar conteaza?

  • Georgescu Ionut
    Posted at 11:05h, 04 februarie

    Da, exact, desi nu-s genul care devine fan inrait, ma tot gandeam miercurea seara : „Bah, oare la ce ma uitam eu frate…??”Cu tot cu Mircea Badea cu tot cu Realitatea cu tot cu un film bun, tot e nevoie frate de Cronica(si in pauzele de publicitate hop-top pe TVR la fotbal:D). Mai e pana atunci inteleg…pfiuuh 17, asta e, ma „rupe” Ora de foc pana atunci, ma uit in fiecare seara.

  • batman
    Posted at 12:22h, 04 februarie

    am mai auzit de cazuri d-astea, sunt de apreciat, sunt interesante, dar onorat auditoriu, permiteti-mi o carcoteala: NIMIC, DAR NIMIC, in cercetare nu se face decat pt folosuri militare, sau pt oameni cu multe zeci/sute de miliarde in conturi. daca se ajunge la posibilitatea tratarii cancerului printr-o metoda care sa nu te bage in mormant din alte cauze, fiti siguri ca pana va fi folosita pe badea gheorghe, vor trece multi ani, muuuulti ani. sau poate asta e ceea ce au dat publicitatii ca vor sa faca, cand de fapt e vb de virusul anului 2011: gripa pestina sau ceva tifos ovin :)). daca e teorie, a conspiratiei sa fie !! aidi pa, ne mai „auzim”.

  • Ioana
    Posted at 13:16h, 04 februarie

    te-ai intalnit vreodata cu badea? daca da, cum a decurs intalnirea?

  • sadLink
    Posted at 13:34h, 04 februarie

    Cum putetzi sa fiti asa de prosti??? Ma tot gandesc…Nu atzi inteles nimik din ce ati citit. Normal defapt…ii plin de manelisti p-aici. Daca nu ii scandal nimik nu are valoarepentru voi. Mi-e sila ca traiesc in tara unde sunt cretini ca voi!
    Desi sunt fan Mircea Badea, apreciez ce ai scris aici Huidule. Tine-o tot asa…

  • Marius H.
    Posted at 15:32h, 04 februarie

    E interesanta povestea. Dar si mai interesante sunt comentariile. Aici e publicata pur si simplu o poveste spusa de altcineva care tie ti s-a parut interesanta, in care ai dat si sursa ai dat si persoana care a facut traducerea. Practic nu ti-ai asumat nici un merit, nu ai facut nici un comentariu. Si totusi apar „impartiali” care gasesc motive sa te atace desi tu practic nu ai zis nimic.
    Ma asteptam sa vad comentarii de genul care sa aprecize reportajul sau sa critice atitudinea medicilor etc. Dar totusi tinta esti tu desi nu ai zis nimic.
    Ar putea fi si asta insusi un experiment din care ai putea trage cateva concluzii :).
    „Succesuri”!

  • mihaela
    Posted at 15:52h, 04 februarie

    postezi dupa o saptamana si… iar asta e tot ce poti? k am inteles ideea, dar totusi e prea mult copy paste si nimic concret.scrie si tu pareri ceva mai personal ca la scandal te pricepi sa fii personal.

  • Dav
    Posted at 16:52h, 04 februarie

    Salutare. Medicina cum o stim azi e bazata pe cobaii din istorie. Ca vorbim de renascentistii care studiau cadavre pentru a cunoaste mai multe despre sistemul muscular sau despre periaoda hitleriana cand evrei, tigani si altii erau transformati in cobai, fiind mai mult sau mai putin decedati, toti au contribuit la „succesurile” si descoperirile oamenilor de stiinta. Pentru a evolua, trebuie sa si distrugem. Cat nu s-a distrus cu razboaiele mondiale…dar noi, oamenii, cat nu am evoluat!

  • taha-aki
    Posted at 19:23h, 04 februarie

    foarte interesant articolul!

    poate este facut cu copy si paste dar cati dintre voi care acuzati, l-ati mai citit inainte?

    eu intru aici pe blog sa citesc lucruri noi, sa ma informez. cei care doar comentati aiurea de ce nu cautati pe google alte metode de a va elibera frustrarile? :)) ca din moment ce tot reveniti aici pe blog, asa nu rezolvati nimic…doar va faceti de ras!

  • Bya
    Posted at 20:27h, 04 februarie

    Nu inteleg de ce veniti aici, citi articolele si pe urma va apucati sa comentati sa ca este copy/paste sau sa puneti la indoiala calitatea articolului. Avand in vedere ca acesta este blogul sau propriu si personal, Huidu are dreptul sa scrie ce vrea, despre ce sau cine vrea, cand vrea. Mi se pare si corect de altfel.
    Si am mai observat ceva. Voi cei de comentati si carora nu va convine ce este postat pe acest site, de obicei folositi anumite cuvinte, fraze si expresii… specifice.. altcuiva…. Aflat intr-un oarecare conflict cu Huidu. De ce nu va duceti la el pe blog sa il ridicati in slavi?:-? Asa nu va mai enervati de continutul acestui blog.
    Am citit pe un blog al unei scriitoare si mai exact Belle de Jour, o postare despre ce spun oamenii si la ce se refera ei de fapt. O singura parte cred ca s-ar potrivi si aici, restul au legatura cu (fosta) ei meserie, si noi aici nu ne prostituam:
    When someone says:
    „I have too much respect for myself ever to do that.”
    What they mean is:
    „My self-esteem is so fragile that stepping outside the mainstream would mess it up for life.”
    Bineinteles, trebuie privit putin dincolo de cuvinte.. alfel nu are logica.
    Huidu, tine-o tot asa!:) Eu nu pup in fund pe nimeni ca nu imi sta in caracter si nici nu ridic in slavi pe cine nu merita; si chiar daca merita, nu o fac…. din motive oarecum personale. Dar esti ceva mai special… decat … „altii”

  • Laura
    Posted at 20:54h, 04 februarie

    Salut Serban ,

    Imi pare rau daca analogia din comentariul meu de azi dimineata a fost prea aiurea si a depasit limitele subiectului incat nu ai putut sa-l postezi. imi dau seama ca probabil am atins niste puncte care ar fi creat ceva controverse.
    imi cer scuze ,dar pur si simplu mi-a trezit niste amintiri si am simtit nevoia sa povestesc despre asta si nu mi-am dat seama ca sunt putin cam deplasata.
    Acum sa sti ca in general sunt o persoana vesela si daca nu te-am enervat la maxim o sa mai trec pe aici :)caci indiferent de pareri mie-mi place cum scrii ( e nu chiar tot timpul ,dar de cele mai multe ori :))

    a fost tare commentul te rog sa-l publici din nou. L-am editat si din pacate mi-a disparut. cred ca s-a sters wp-ul mai are bube d’astea!

  • Nebuna
    Posted at 22:18h, 04 februarie

    Sunteti de o dobitocenie crunta, cei care se vor simtii imi vor raspunde intr-un mod placut sau nu.
    Mai mult de 90% din „blogãrii” romani dau cu copi/paste din lene sau pentru ca aia li se pare lor interesant, si ca merita postat pe blog-ul lor PERSONAL. Nu va obliga nimeni sa intrati si sa comentati vizavi de post-ul omului, este la alegere, la fel cum si el alege daca aproba comment-urile noastre sau nu.

    Distrusa aia de Alice, se vrea fi o mica enciclopedie ambulanta, parerea mea, esti trista draga, mai iesi din casa, intalneste un barbat ceva, plateste unu daca e nevoie, esti stresata si asculti piese triste ?

    Nu a facut nimic altceva decat sa impartaseasca cu noi un articol interesant care merita toata atentia.
    Ce pierdem ? Nimic.
    Ce castigam ? Putina cultura general despre ce si cum se mai intampla in lume.

    Sec si trist sa vezi atatea caractere punandu-se singure pe propria lor scara sociala fara sa ceara o parere in stanga sau in dreapta.
    De cand lumea si pamantul cei din jurul tau iti ofera un anumit statut, nu TU. ( se stie despre cine vorbesc )

    KKTHXBBYE
    Serbane, la mai multe, mersi pentru articolul interesant.

  • Florin Dan
    Posted at 22:30h, 04 februarie

    cobaii din istorie se transforma in online si la tv in cobai care slujesc stapanul!

    poate se va schimba ceva in viitor

  • Hmmmmmm
    Posted at 23:33h, 04 februarie

    Serbane, de-aia n-are ursul coada! Nu puteai sa nu incepi cum ai inceput?
    Articolul este interesant! Totusi… viata dupa moarte exista, dar nu din cauza acelor celule … totul tine de randuiala pe care a instituit-o Dumnezeu… Tot ce a facut El, a facut din nimic…

  • Rila
    Posted at 00:35h, 05 februarie

    Salutare la toata blogarimea!
    Interesant post si foarte educativ, citesc de putin timp acest blog insa am observat ca in afara de carcotelile obisnuite mai ai si momente in care abordezi subiecte „delicate” cum ar fi articolul despre si cu Benjamin Zender precum si postul de fata.
    Sunt tare contrariat de „cruzimea” unor „combatanti” care au niste comentarii pe linga subiect si total off-topic.
    Fete si baieti de ce va chinuiti?
    Daca nu va place schimbati pe Mircea Badea si pe Antenutze deoarece este o tara libera! (sau nu asa simtiti?)

  • Lucy
    Posted at 00:42h, 05 februarie

    Serbane , in sfarsit un subiect digerabil,ca ultimele 2 mi-au displacut profund.

  • PENTRU HUIDU....
    Posted at 03:54h, 05 februarie

    In primul rand multumesc ca nu mi-ai aprobat commentul,a insemnat mult pentru mine cu atat mai mult cu cat ceea ce am scris acolo nu au fost injuraturi si nici limbaj de joasa speta, inseamna ca oricum te-a deranjat ceea ce ma bucura si mai tare :).

    Acum dupa ce ai scuipat pe cei din jur si ti-ai bagat unghia in gat ca al tau coleg „o are mai mare” si nu te gandii la prostii :)) ma refeream la remuneratie faci pe deontologul,individul preocupat de normele morale, de umanitate si de evolutia medicinei. Degeaba te chinui sa freci sa sa lustruiesti rahatul (turcesc desigur) il intinzi si nu mai iese.Oricum toti sunt prosti tu esti minunatul minunatilor.M-am saturat de asa zisa,falsa umanitate.Omul fiinta superioara tuturor celorlalte animale de fapt este mai feroce decat orice patruped carnivor caci setea se sange a omului nu vine din dorinta de a vana pentru a se hranii asemenea leului ci din placerea de a ucide si a nimici.Iar tu esti un exemplu elocvent te infigi la gaturile dusmanilor sfarteci cu sete te stergi la botic si pe urma cu o privire inocenta spui „it wasn’t me”.

    Umanitatea ,altruismul sunt conditionate de „INTERESE mici sau mari „marete” sau meschine sunt all over.Si aici nu ma poti contrazice.

    Poti sa nu afisezi postul meu imi e de ajuns daca citesti tu.

  • Alice
    Posted at 10:24h, 05 februarie

    Si mie mi-esti drag, Huidule, iaca na! De-aia te tachinez!!! Dar uneori prea te „balangani” in mintea ta, precum pendula de la ceas. Si-s a dracului ca vreau si ma tine cureaua! Doar nu crezi ca lumea e facuta doar din „yesmen”!
    Vad ca ai si tu falitii tai:
    http://www.versuri-si-creatii.ro/poezii/c/george-cosbuc-8zudtpu/nebuna-6zusood.html
    S-o privim cu compatimire, cum frumos spune poetul!
    Cum ai facut mentiunea din josul paginii, spune-le si tu „avocatilor tai” macar sa scrie corect, daca vor sa fie bagati in seama!!!Ca sa nu mai vorbim de argumente!
    Hai, intoarce-te in „oniric”! Pa!

  • elrix
    Posted at 11:19h, 05 februarie

    mda… 😐 poi, eo acu’ n-am sa ma apuc de judecat dak e copy-paste sau nu. de fapt, nici nu ma intereseaza din moment ce articolul, oriunde ar fi, este creat sa informeze lumea la urma urmei… adik, nu este treaba mea sa zic: „bah, vezi k ai copiat asta de la Dr. X {sau cum zicetzi voi, Tuzgureanu[:))]}” in orice caz, initzial am trecut pe acilea k sa zic k eshti foarte tare, shi azi dimineatza a fost chiar culmea faza cu Paris Hilton :)) sau acu’ vreo 2 zile cu Sportacus care manaca mere… prea tare, m-am tavalit pe jos de ras… nu chiar la propriu… in orice caz, mai ashteptam (eu shi gashca) faze de sa radem ashaa… cu pofta 😀

  • mirela
    Posted at 11:43h, 05 februarie

    frumos articol,bravo ca te-ai gandit sa-l postezi.o zi buna.

  • Oana
    Posted at 12:32h, 05 februarie

    Esti foarte tare frate….pupici voinici

  • Bya
    Posted at 13:13h, 05 februarie

    Cred ca de asta il adora astia pe Mircea Badea. Ca sunt de o imfatuare si grandomanie, exact ca a domniei sale. Si spre deosebire de tine, Serbane, se mai si oftica.
    Nu stiu care isi baga unghia unde, desi nu e treaba mea comentariul de mai sus si nu imi place sa ma bag unde nu imi fierbe oala(desi am impresia ca tocmai am facut-o), dar sunt unii care pur si simplu nu pot sa accepte ca sunt si persoane care posibil sa nu fie pe placul lor… Ca fiecare are dreptul sa se exprime cum vrea si sa creada ce vrea. Si in definitiv, daca tot vorbiti cu bine-pa si alte expresii tipic lui Badea, va invit sa intrati pe a sa pagina… Nu de alta, dar sa nu va mai „deranjeze” ce se vorbeste aici.
    Cred ca pana la urma, unii se prostitueaza aici. Si cred ca unii o fac. Doar ca nu.. ad-literam. In definitiv, voi ce vreti sa oferiti?

  • Bya
    Posted at 13:37h, 05 februarie

    Si cred ca „Divinitatea” are dreptul sa aprobe orice comentariu doreste si ii face placere sa se afle printre celelalte comentarii. Fac exact acelasi lucru la mine pe blog. Nu ca ar fi la fel de citit ca si blog-ul lui Serban, dar e dreptul meu sa aprob un comentariu sau nu. Indiferent daca ma ataca sau nu. Si cred ca domnisoara in cauza ar face exact la fel, daca ar fi ea atacata, pe blog-ul ei, in comentarii pe care le poate aproba ori ba.:) Dar ma rog, astora de nu le convine ca nu vad tot poporul parerea lor, ataca iar. Un comentariu adresat special lui Serban Huidu, ce necesitate mai are sa fie aprobat si publicat??? Daca a ajuns la „destinatie”?? Ce oameni…

  • coltz
    Posted at 15:46h, 05 februarie

    Interesant articolul si parca e o alta atmosfera fata de posturile recente.

    Viata este foarte complexa si nici daca am studia-o incontinuu timp de 1000 de ani nu am intelege-o pe deplin. Daca ne uitam dupa simpla diviziune a celulelor si a combinarii/multiplicarii ADN-ului, felul in care este proiectata sa functioneze ne da batai de cap. Eficienta cu care ADN-ul stocheaza cele mai mici detalii, cum ar fi grosimea firului de par de pe barba, lasa masca orice programator (ADN-ul fiind un cod in sinea sa): http://www.youtube.com/watch?v=4jtmOZaIvS0

    Intrebarea este: cine a creat acest sistem complex?

  • Marius
    Posted at 16:50h, 05 februarie

    Pentru Serbanica si NEBUNA: Indemnarea la sinucidere am vazut-o ca raspuns al tau la primul comentariu de la acest articol, si era o aluzie usor sarcastica pe care, daca ati fi avut mai multi neuroni ati fi inteles-o! Deci nu stiu care e „tanpit”, „retard” and so on! Vai s-amar de tara asta!

  • mary
    Posted at 17:35h, 05 februarie

    ce binee ca incepe din nou emisiuneaa
    abea astept 😀

    succes in continuare!!!

  • NuTeUita
    Posted at 19:21h, 05 februarie

    Hahahahaha, deci madam Alice a aberat atat si s-a dat peste cap sa atraga atentia cu post-urile ei ca intr-un final sa-si faca singura reclama 🙂
    Duduie, prea putini romani mai sunt interesati de asa ceva. Multi mor de foame si tu le dai sa digere o poezie ?

  • faracea
    Posted at 22:05h, 05 februarie

    Salut,am o intrebare off-topic. Unde este Dezbracatu si de ce nu-l mai auzim dimineata la radio? in toamna a-ti fost bestiali toti patru.

  • Pasăre
    Posted at 23:09h, 05 februarie

    Citi articolu, acu stau marmură shi mă minunez,
    Nu sunt savant dăştept deşi poate că mă visez,
    Bă frate, c-asta-i vie de unde o scoaseră-ţi,
    Că omu de se duse demult, da voi îl înviară-ţi,
    Auzi „E moartă da celulele trăieşte”!
    Nu zău! Sunt raţional dar sincer mă depăşeşte,
    Ştiinţa asta gogonată, filozofia lu peşte,
    Ce-mi spune-n faţă că celulele ţinute într-un borcan,
    „Auzi bă, e mai nemuritoare ca ăla McLeod Duncan!”
    Phiii! Uluială totală!
    Fantastică socoteală!
    Păi după logica voastră atunci o mumie
    De mii de ani îmbălsămată, e încă vie
    Şi poate să se desfeşeze
    Să iasă din sarcofag şi să danseze,
    Cu autorul articolului!
    Nemurirea savantă îmi face o deosebită greaţă,
    Frateeee, eşti viu doar dacă eşti în viaţă!!

  • BRENDA
    Posted at 10:30h, 06 februarie

    Ieri s-a implinit o luna de cand Toni nu mai este printre noi.
    Nu ne-am fi putut opri o clipa din maratonul controverselor de orice natura si sa ne amintim de el?
    Am intrat cu sufletul la gura pe blog, sperand sa gasesc cateva randuri de placuta aducere aminte, Serbane, un moment de reculegere si un zambet pentru cel care a fost, pentru cel care inca mai este Toni!
    Desigur, viata aceasta tumultoasa, ne prinde in iuresul ei, dar sa nu uitam ca si amintirile fac parte din viata noastra,sa nu uitam ca „amintirea e singurul rai de unde nu putem fi izgoniti”…

    nu as vra sa numar lunile decand nu mai este….As vrea sa-mi aduc aminte de anii in care am fost impreuna!

  • Anablandiana
    Posted at 11:12h, 06 februarie

    Multumesc Serban pentru articol!

  • Laura
    Posted at 11:14h, 06 februarie

    Din pacate nu am salvat ce am scris ,dar o sa ma straduiesc sa mai povestesc o data,oricum ideea e aceasi.
    M-a impresionat foarte mult povestea asta si intr-adevar cercetatorii si chiar doctorii uneori uita ca oamenii carora le este dedicata munca lor gandesc ,au pareri si sentimente.Stiu ca asta nu exclude bunele intentii si nici nu le contesta profesionalismul acelora care sunt cu adevarat profesionisti ,pentru ca nu putem include in aceasta categorie pe aceia care poarta doar titlul de doctor fara sa aiba nimic in comun cu asta.
    Acum 10 ani ,mama mea a facut un atac cerebral in urma caruia a fost descoperit un anevrism, din pacate totul s-a intamplat foarte repede astfel ca desi teoretic ar fi putut avea sanse ,nu s-a intamplat acest lucru .Pentru noi socul a fost cu atat mai mare cu cat nu vroiam sa credem ca nu mai este nici o sansa sa-si revina atunci cand a intrat in coma, iar de aflat acest lucru l-am aflat in modul cel mai dur cu putinta.Pe holurile spitalului am auzit doi doctori vorbind ,la modul cel mai rece si impersonal ca mai bine am dona organele decat sa stam degeaba.Socul, furia si durerea simtite atunci nu pot fi descrise.Acum dupa 10 ani,ma gandesc ca daca cineva ar fi venit si ne-ar fi spus in cu totul alt mod ca nu mai are nici o sansa sa-si revina si ar fi aratat putina compasiune si ne-ar fi explicat ca putem salva pe altcineva cu un organ de la ea poate ca acum as fi putut spune si eu ca o parte din ea mai traieste inca.Acum dupa 10 ani asta intra in categoria ce ar fi fost daca si dupa un eveniment de genul asta raman multe intrebari care incep cu ce ar fi fost daca.

  • Dana
    Posted at 14:13h, 06 februarie

    Foarte interesant.
    Cred ca ar fi fost si mai interesant daca i se spunea fiicei ca ea deja era in posesia mamei sale in acelasi sens in care oamenii de stiinta sunt.
    Celulele mamei sale au fost divizate si rasdivizate in conditii de laborator. S-au reprodus, informatia genetica din ele s-a transmis, dar nu mai sunt practic, fizic, aceleasi celule.
    In absolut acelasi fel, fiica acestei femei detine aceasta informatie. Asa cum in Huidu traiesc parintii lui genetici, si parintii lor, si parintii parintilor etc. Celulele noastre germinale (gametii) sunt, in acest sens, nemuritoare.
    Daca ti se pare asa de interesant, poate ai aprecia un indiciu al unui caz inrudit cu acesta. Impartasesc oarecum aceleasi probleme, mai ales lipsa de consimtamant.
    Detalii despre caz, aici: http://www.liebertonline.com/doi/abs/10.1089/blr.1989.8.4 .
    Numai bine,
    Dana

    Dana te inseli, celulele respective duc mai departe genomul Henriettei. Practic e posibila refacerea ei ca organism identic prin clonare. In huidu nu regasesti identic genomul inaintasilor ci parti din catenele adn-ului lor

  • nicoleta
    Posted at 15:54h, 06 februarie

    Buna Serban,
    eu sunt un terespectator urait al cronici carcotasilor si in plus te apreciez foarte mult dar discutia asta dintre tine si Teo nu pot sa o inteleg si cu atat mai putin sa-ti dau dreptate.Nu sunt de partea lui Teo nu am placut-o niciodata.
    Dar daca intradevar a avut un contract la prima in aceasta valoare imensa inseamna ca a negociat bine si ca persoanele de la Prima TV isi permit sa arunce cu bani.

    in detrimentul unor oameni care ar fi meritat banii aia pe depin. si nu e vorba de Cronica carcotasilor aici!

  • Dana
    Posted at 16:26h, 06 februarie

    Nu ma insel. 🙂
    Ceea ce spui tu acum este diferit. Tu porti acest bagaj in tine, indiferent daca poate sau nu sa fie separat de celelalte componente (genomul celorlalti precursori etc.). Daca cineva te cloneaza pe tine, obtine fratele tau geaman. Poate intr-o zi din celulele tale ar putea fi izolate cele ale strastrastrabunicului bunicii bunicului etc.
    Faptul ca din celulele acelei femei poarte fi clonata acea femeie (practic, s-ar obtine sora ei geamana.. nu persoana care a murit de mult), si ca fiica ei ar da nastere unor copiii inruditi genetic cu celebra ei mama, sunt intr-adevar chestiuni diferite. Dar nu inseamna ca informatia la care te referi tu ca fiind viata dupa moarte nu se afla SI in celulele din laborator, SI in fiica ei.
    Este pur si simplu o precizare suplimentara.

    celulele din care suntem facuti au doar jumatate de informtie genetica . practic adn-ul nostru e o combinatie a mostenirii cromozomiale a parintilor nostri
    http://en.wikipedia.org/wiki/Genotype

  • brck
    Posted at 18:43h, 06 februarie

    frumos articol,o lectie de cultura generala.
    in legatura cu Teo Trandafir,iti sustin ideea,nu merita tiganeala aia de emisiune sa aibe un asa mare buget.Teo nu este om de televiziune,este un Dan Diaconescu cu pretentii intelectuale.astept caterinca cronicii din martie
    o intrebare de final totusi.de ce ai sustinut o si promovat o pe Teo cand stiai prea bine ce no nameuri si ce „trista” era emisiunea plus ca ea ca om nu inspira decat transformarea ifoselor din om cu un oarecare lipici la public in supervedeta care nu mai are nici timpul si nici interesul de a si asculta invitatii din emisiune(emisiunea imi parea un monolog,invitatii nu puteau spune prea multe pt ca Teo avea prea idei de comunicat)

  • Dana
    Posted at 18:50h, 06 februarie

    Eu nu te contrazic. Spun doar ca celulele acelei femei se afla si in laborator si in fiica ei, si ca celulele germinale (reproductive, celulele din care ai fost creat tu) sunt nemuritoare in acelasi sens in care se vorbeste in cartea despre care ai scris. Nu se imparte fiecare celula pe jumatate, dar intr-adevar se combina in procesul de reproducere: dar genele parintilor tai sunt in tine, chiar daca sunt combinate.

    Oricum nemurirea asta nu este viata dupa moarte in sensul in care spera unii oameni. Femeia a murit, gata. Si cred ca e interesant de reflectat la cazul acesta nu doar din cauza rasismului etc. De aceea am dat eu si celalalt exemplu similar. Pentru ca puncteaza si acela multe alte probleme: ale cui sunt genele tale? Daca te scarpini si cad niste farame de piele uscata pe jos, iar eu, femeia de serviciu 🙂 le adun si le arunc la gunoi, probabil vei spune este ok. Dar daca le adun si avand in vedere ca in timpul liber sunt geneticiana le iau la mine in laborator si creez o linie celulara, a cui este linia celulara? Ai drept de proprietate asupra ei, pentru ca au fost genele tale? Tu le-ai lasat in urma ta, sa fie aruncate la gunoi, ce iti pasa? Si daca genele tale sunt combinatia genelor parintilor tai, atunci eventual sunt ale lor, nu ale tale. De fapt ale parintilor lor. De fapt… etc.

  • George
    Posted at 19:04h, 06 februarie

    Salut!Prima „harta”(ca sa spun asa)completa a corpului uman a fost realizata cu ajutorul unui condamnat la moarte.El a fost de acord ca dupa executarea sentintei sa se „doneze” stiintei.In acest scop cercetatorii l-au congelat si l-au taiat in felii transversale de un milimetru grosime pe care le-au fotografiat in detaliu si le-au trecut pe suport digital.Astazi cei care invata medicina, cei care o practica si chiar cercetatorii in domeniul medicinei beneficiaza de interiorul virtual al corpului uman creat atunci.

  • EU
    Posted at 20:42h, 06 februarie

    esti un urat:).probabil nu vei publica comentariul meu, dar totusi hai sa iti mai zic cum esti:
    1.urat
    2.grasan
    3.inganfat
    4.prostan
    5.mucos
    6.SUNCOS
    haha..sa vedem daca ai tupeu sa imi publici comentariul, SUNCOSULE!!:))))))

    Puteai sa te chinui mai mult si sa vii cu 10 calitati. te-ai oprit la 6!? Nu e frumos!

  • Ciprian
    Posted at 00:46h, 07 februarie

    Prin Iasi circula o povestioara,mai din trecut,despre un student care intreaba un vatman:”cand pleaca nene wc-ul asta?”Iar vatmanul ii raspunde:”Pai astept sa mai urce cativa kktzi ca tine si plec”.
    De ce se simt unii obligati sa comenteze?Mergeti oameni buni in Bamboo,cititi-l pe Badea,faceti-i un fanclub Nikitei sau pur si simplu doar cititi.Cititul nu implica neaparat si-un comentariu.Sau ne place sa fim rai?Tatuatzi?Ca sa pomenesc de niste secvente frumoase din Terminus Paradis.Exista unii din poporul asta care „are” probleme.”Decat” ca problema asta e generala si ne-ntrebam ca fraierii de ce naiba suntem cam ultimii peste tot si de ce or fi semintze si pet-uri la metrou,in tramvai sau la Universitate.Aa,si suntem buni comentatori frate,traiasca dom’ Topescu si nea Teoharie Cozma.
    Nu lipsa banilor sau a locurilor de munca e marea problema in tzara asta,ci lipsa noastra.Sau mai bine zis lipsurile noastre.

  • laurentiu
    Posted at 03:57h, 07 februarie

    daca nu gandesc ca tine nu inseamna ca iau de bun ce zic antenistii….ghici ce….gandesc cu capul meu si sunt de acord cu antenistii….asa ca…. hai sictir umflatu’ dracului!

    iti place asfalt tango? ca de acolo e luata replica.

  • MARIUSICA
    Posted at 12:15h, 07 februarie

    @Sa vedem!: No iete mai draga anonimus lipsus encelius ca sunt peste 70 de cometuri si probabil mult mai multe accesari ale unor oameni care nu au nevoie de abecedar ca tine sa se semneze.In romanica asta sunt lucruri mai interesante decat scandalurile si sper ca aceste aricole chiar daca sunt copiate sa fie din ce in ce mai multe, iar pt cei ca tine avizi de scandaluri vizionare placuta la Acces direct

  • Bya
    Posted at 12:31h, 07 februarie

    Eu nu stiu unde-l vedeti voi pe Huidu „grasan” si „chel”. Ca eu una nu-l vad deloc asa. Si nu ca am o anume simpatie pentru el. Sunt capabila sa vad defectele persoanelor la care tin cel mai mult. Si dragostea de cele mai multe ori, e oarba.
    Totusi asta spune multe despre Huidu. E capabil sa accepte si comentariile rautacioase, nu doar ridicarile in slavi.
    Bravo, Serbane! Respect pentru asta!

  • Waszlaw
    Posted at 14:44h, 07 februarie

    ieri clown…azi biolog… maine…uitat.

    asa ne ducem cu totii. unii ca tine insa, raman niste anonimi toata viata.

  • olteanka
    Posted at 17:45h, 07 februarie

    Huidule, ai vazut The Man from Earth? E ceva asemanator cazului relatat mai sus, dar in varianta „viu de 14.000 de ani”.

  • EU
    Posted at 18:47h, 07 februarie

    Puteam sa scriu mai multe insulte dar ma gandeam sa nu te simti tu prost, mai sunculita.
    tu nu ar trebui sa fii la prima, tie la otv ti-e locul! sau la taraf eventual!scandalagiule!

    AH, mai completez lista cu:
    7.zarzavagiu
    8.nasos ( mai taie-ti din nas, ca acusi doar el o sa se mai vada pe ecran la tv)
    succes sunca-boy;)

    si mai slabutz….

  • Flavius
    Posted at 19:33h, 07 februarie

    Deci chiar am avut dreptate cu tine: esti un las. N-ai aprobat comentariul meu, probabil ca sa nu se prinda lumea de cat de ipocrit esti. Se vede ca tii cu Basescu, de la el ai si luat tampenia cu „sa dovedeasca ei ca nu sunt vinovati”. Probabil nu stii, dar cam asta era atitudinea politiei si justitiei la comunisti.
    Asta e mesaj numai pentru tine, ca la cat de fricos esti, n-o sa-l aprobi.

  • Americanul se intoarce acasa
    Posted at 03:51h, 08 februarie

    Interesant articolul. Felicitari pentru faptul ca ai dorit sa arati si altora acest articol si chiar te-ai starduit in acest sens sa-l traduci ca sa fie mai usor de inteles si pentru cei care nu se descurca cu limba engleza. Din nefericire sunt unii care nu apreciaza nici posmagii inmuiati.
    Ce sa-i faci daca nu poti face spagatul pe doua scaune si nici valuri din abdomen, atunci esti catalogat drept gras, chel si ce mai poate debita singurul neuron din capul lor.
    Am insa si o obiectie: cred ca titlul postului e cam tras de par. In urma cu cateva luni erai revoltat pe un titlu din ziar facut pentru a vinde stirea aici .
    Aici nu vorbim despre viata dupa moarte, celulele nu au murit niciodata, poti cel mult sa vorbesti despre nemurirea lor. Recunoaste ca titlul a fost facut sa atraga atentia.

  • Waszlaw
    Posted at 03:52h, 08 februarie

    intre clown la prima tv si un vesnic anonim ghici ce aleg…
    te-ai ratat bre… si disperarea vine din faptu’ ca o stii.

    iote tocmai au venit niste audiente de la radio care dovedesc contrariul….nasol sa persisti cand esti idiot!

  • Marius
    Posted at 10:01h, 08 februarie

    Serbanica, principiul asta al tau ca sa demonstreze ei ca nu sunt vinovati e de toata cacaoa ca sa zic asa…Din moment ce tu pornesti scandalul si acuzele, tu trebuie sa demonstrezi. E ca si cum as spune ca aseara Huidu a avut diaree in pat si apoi l-as ruga sa demonstreze daca e adevarat sau nu!

    PS. Subscriu unui user de mai sus: Daca n-o sa-mi publici commentul nu ma supar, e de ajuns sa-l citesti tu!

  • www.e-cronicar.blogspot,com
    Posted at 10:38h, 08 februarie

    e groasa..ieri am vazut un castor rozaliu…asculta Nirvana..o fi vreun semn? cititi si voi si spuneti ce parere aveti

  • je
    Posted at 12:56h, 08 februarie

    BV BV BV – KISS FM NUMBER ONE!!!!! FUCK ZUUUU :)))))) Azi 8 feb 2010 . Bv Huidu….da-le la cap la toti:))

  • bogdan
    Posted at 14:39h, 08 februarie

    sunt socat…..huidu stie si cu genetica…..
    si unde mai pui ca stie si cu moleculara; ce este insa cu adevarat trist este ca oamenii chiar te cred…..jurnalismul asta nu presupune sa te interesezi din mai multe surse? – mai cauta si o sa vezi ca celulele nu au doar jumatate de informatie genetica….. ori poate la tine…asa o fi….
    bafta in continuare

    „celulele din care suntem facuti au doar jumatate de informtie genetica . practic adn-ul nostru e o combinatie a mostenirii cromozomiale a parintilor nostri”

    e vorba de spermatozoidul lui tac’tu si ovul mamei tale. Acele celule care te-au facut pe tine au doar jumatate de informatie genetica. Prin combinarea lor, dintr-o eroare majora, ai iesit tu. Daca vrei sa-mi spui ca nu e asa, te rog mai citeste. Dupa aia vii si faci pe desteptul pe blog da? puncte puncte ce esti!

  • Waszlaw
    Posted at 15:14h, 08 februarie

    audiente? aduci ca argument niste audiente? pai daca mergi pe logica asta Badea e Dumnezeu si tu o musculitza. Lasa prostiile omule, oricum o iei nu iese in favoarea ta. P.S. Pana sa ma faci tu pe mine idiot, tu care nu stii cine e Panofsky si care a lasat din mana „Pendulul lui Foucault” dupa prima pagina, tu care nu faci diferenta intre un Giotto si un Cimabue ori intre un Rilke si un Stefan George… tu esti doar un amarat de prezentator nene, un nimeni, un tip cu cele „five minutes of fame” vorba lu’ Andy (de care tu desigur nu ai auzit). Tu nu ma faci pe mine idiot… te invit la o bere, la o poveste, la o lectie … baga-ti mintiile in cap puiule si ai grija cum si pe cine jignesti.
    Daca nu ai curaj te inteleg, poti sa nu-mi publici comentariul, ma bucur doar ca l-ai citit…clownule.

    Ohhh un mic intelectual ratat si frustrat. Si anonim pe deasupra. Doare tare? Daca da. te invit la o bere sa vedem in ce ne masuram? In literatura, filosofie sau alte cunostinte generale? Cine pierde plateste. Te tine Frustratu’, sau n-ai bani nici sa treci strada?

  • Elena
    Posted at 16:16h, 08 februarie

    Hey, asta chiar a fost un articol de nota zece. Ce nu inteleg este urmatorul fapt: daca nu contine manelisti sau alte subiecte de scandal, nu merita publicat? Daca asta era realitatea de acum 100 de ani incoace, cred ca in domeniul medicinei eram undeva in epoca de piatra. Sau faptul ca descoperirile medicale care ii ajuta pe toti oamenii nu sunt interesante?

  • Ciolanus
    Posted at 17:07h, 08 februarie

    Prostii…

  • Iosif
    Posted at 18:41h, 08 februarie

    foarte interesant……..si comenturile la fel…
    salutari all !

  • veru
    Posted at 22:05h, 08 februarie

    Felicitari pentru locul 1! meritati!

  • IULIAN
    Posted at 23:01h, 08 februarie

    Alege libertatea Elibereazate

    Fi cel ce anvinge acest sistem actual bazat pe nonvalori morale .Singuri decideti calea fiti convinsi si convingatori
    Sa punem egal = intre noi toti,aceasta spunind NU dependentei totole si mondiale a unui sisten invechit si depasit
    de valori neechilibre ce nu are egal ci doar imultiri ce nu are parti egale si duce instre o viata fara sens viitor ori tel
    dorinte vis sau aptitudini totul devine tot mai monoton.
    Nu invatam sa invatam nu stim sa invatam sa invatrampe nici 1 sau pe altu nu asteptam decat gresala sa invatam
    dar no ietam
    In asteptarea unor motivati ne inpreptam zilnic catre obligati ce ne incatuseaza si ne ingradesc dorintele puterile
    deciziile visurile chiar si dragostea e denaturata,daca vrei sa schimbi deva nu poti?TU hotarastice ce vrei.poti,
    dorestisau visazi sa fi sau faci!
    Daca vrei sa schimbi ceva te schimbi pe tine insuti mai intii singur si definitiv de potinu te opri continua sa pui tot
    cea ce ai in valuare pt tine pt toti nu inceta nici o clipa sa te respletesti te tine insuti prin ceilalti pt ceilaltiofera totul
    tot mai mult pe fiecare zi cetrece mai multcaieri si maiputin ca mnine si nu lasa pe maine cea ce puteai face inca
    de ieri
    Omenitea nu are nevoie de nimic in plus,avem totul doar trebuie sa il expluatam nu ca pina acum a omului de catre
    om ci a resurselor de catre el aducand spre ajutorarea oamenilor si a tutror sa ne avem cu toti si uni pe alti alaturi intodeauna singura conpescare sa fie aducerea serviciului in ajutorul tuturor oamenilor sa nu mai fie nevoiti intinda
    mina sau sa fure sa fim utili unu altuia alaturi si de bun ajutort total dezinteresati material (banesc) sa oferim totul
    si sa nu precupetim nimic nici vinde ori cumpara ,serviciu,sprijinurecunostintainvataturaiubire dragosteasi afectiunea
    sau emotvitatea pe care trebuie sa le avem si sa le impartim uni cu alti tuturora nemijlocit,neconditionat,neprecupetit.
    Punerea in valuare a acestor minunate bogatiice pot fi dobindite doar prin munca va aduce egalitate .
    Mutare ce poate misca intreg sistemul trebuie facuta si consta in trecerea imediata la un sistem de valori morale si erahi egele material fara diferentieri sau supradimensionari oferind totul tuturor vom primi tot de la ei toti .
    SA bucutam cit mai multi dimtre noi si bucurosi vom fi si noi

  • IULIAN
    Posted at 23:05h, 08 februarie

    nujmai vrau sa astept ori cum asteptam de mai bine da 2000 de ANI

  • Voica R.
    Posted at 10:40h, 09 februarie

    Huidule semeni din ce in ce mai mult cu Florin Calinescu si cu Victor Ciutacu.Acum il cred pe Vadim cind spunea ca taicatu a fost simpatizant Romania mare.

    a fost chiar membru de partid la PRM dar ce legatura are asta cu subsemnatul?

  • Waszlaw
    Posted at 14:18h, 09 februarie

    unde vrei…platesc eu.

    oriunde uita-te pe mail

  • Bya
    Posted at 16:22h, 09 februarie

    Ce idioti sunt unii:|
    Raman din ce in ce mai prostita de „specimenele” din aceasta tara.
    Fratilor, nu va place??? Mergeti in alta parte. Nu trebuie sa va irositi timpul vostru pretios, aici…
    Doamne, oare astia care n-or sa inteleaga niciodata???

  • Andra
    Posted at 21:30h, 09 februarie

    ce legatura o avea asta cu antenele nu stiu..faptul ca alaturi o problema personala cu un o realizare universala te face penibil oricum. nu sunt fan nici al antenelor, nici al tau, dar asocierea pe care o faci e de prost gust. ori scrii despre antene, ori despre doamna respectiva, ori te lasi de meserie si mergi la dat zapada. hai la revedere, domnule huidu. sincer, te credeam mai istet..

  • Cranganu Adrian
    Posted at 23:55h, 09 februarie

    Salut!
    In primul rand as vrea sa-ti trasmit felicitari pt ceea ce faci, avem nevoie de cei ca tine. Te urmaresc inca de cand era „Cronica Carcotasului” si iti port o admiratie deosebita.
    Nu am un comentariu cu privire la ceea ce ai postat, dar motivul pt care te-am contactat este acela de a te ruga sa te uiti la filmul regasit in link-ul de mai jos, si sa imi expui punctul tau de vedere, cu privire la ceea ce ai urmarit, prin orice mod(radio, mail, blog).
    Nu vreau sa intelegi ca fac vreo propraganda cu privire la cele aratate, ci doar sa intelegi ca ma intereseaza ca cetatean simplu(sunt student), daca mass-media a stiut cumva de asa ceva.
    Inca o intrebare: Cum de nu putem afla lucrurile astea de la televizor si trebuie sa le aflam intamplator???
    Linkul este urmatorul :
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7247362017464900787&ei=H1-ySa3LD5bA2AKZ0In-Aw&q=documentar+ROMANA#

    Cu respect,
    Adrian !

  • Andrei
    Posted at 23:59h, 09 februarie

    stii cumva cum se numeste cartea? se poate comanda la vreo editura?

  • Alexandra
    Posted at 19:02h, 13 februarie

    Stii ca esti super tare?bravo…de la felul in care scrii pana la modul in care aduci zambetele pe buzele oamenilor…e a doua oara cand intru pe blog-ul tau ..

  • Isa
    Posted at 11:00h, 17 februarie

    In primul rand, felicitari, este singurul blog pe care il citesc cu placere pentru ca regasesc in majoritatea randurilor scrise de tine lucruri care ma intereseaza!
    Legat de cei care te critica, eu nu sunt neaparat fanul tau nr 1, dar am tot respectul pentru un om care de 10 ani are un succes vizibil! Cei care au fost cu adevarat fani Cronica Carcotasilor, vor ramane intotdeauna pentru ca din pacate timpul nu a schimbat multe in Romania si mai sunt multe de spus iar umorul de calitate nu are varsta!
    Jos palaria!

    Multumesc Isabella!

  • lucian
    Posted at 17:24h, 20 februarie

    bv huidule ,ma tem ca ne racim gura de pomana poti sa mai faci inca 10 ani ca tot degeaba ,tu le dovedesti shi pe ei ii doare in c…!oricum eu ca om iti apraciez efortul.tine-o tot asa!

  • Adi
    Posted at 20:09h, 24 februarie

    Inainte imi placea Cronica Carcotasilor dar acum s-a cam rasuflat. Mai schimbati si voi ca asa merge treaba sa nu se plictiseasca oamenii. Nu inteleg treaba cu Mircea Badea ar cam fi timpul sa o lasati mai moale cu ura. Mircea e baiat destept din punctul meu de vedere.
    Si intr-adevar multi babuini trimit mesaje aiurite!

  • 1cetatean
    Posted at 21:23h, 24 februarie

    Serbane nu te mai pune cu prostii ca au mintea odihnita….rau. vezi de treaba „CAINII LATRA, URSU MERGE” .

  • Florin
    Posted at 11:31h, 25 februarie

    Domnule Huidu ma pun in genunchi pun capul pe podea si va sarut picioarele, va rog din tot sufletul mai diversificati playlist-ul ca inebunesc tot aceleasi melodii repetate la nesfarsit simt ca ma iau dracii, puteti pune orice, rock clasic populara orice, numai sa aud si altceva, va multumesc f mult

  • mita blogista
    Posted at 02:34h, 26 februarie

    Foarte multe se intampla in lumea asta si noi le aflam la zeci de ani! Zi plebe si atat.

  • carmen
    Posted at 16:43h, 04 martie

    daca tot il trimiteti in tara cu martisoare pe Dezbracatu, de ce nu vine si in BAICOI ca tot va luati mereu de acest nume de oras. Va asteptam si pe voi aici. Cu drag Carmen o fana de a voastra!

  • ghj
    Posted at 21:41h, 09 martie

    mai actualizeaza si tu

  • BIANCA
    Posted at 21:41h, 10 martie

    Serban te ador
    Esti zuper tare si tu si Gainusa
    Zuper comici
    Va adorrrrrrrr
    :X

  • roman
    Posted at 20:59h, 17 martie

    De ce te legi tu mereu de antene si mai ales de ascultatorii/privitorii lor? Acum ma uit la emisiunea ta si tocmai faci un comentariu la adresa inteligentei privitorilor antenelor. O mare parte din cei care se uita la antene se uita si la emisiunea voastra. Nu ca m-ar interesa parerea ta, eu stiu adevarul, dar tu n-ar trebui sa lasi ranchiuna, invidia, gelozia pe unele persoane de la antene sa te domine si sa ne jignesti pe noi cei datorita carora ai un rating. In plus nu prea ai cum rade tu de la prima (e doar un nume) de antene. In afara de „cronica carcotasilor”, prima nu exista, in schimb antena este cea mai buna televiziune romaneasca. Dar n-ai cum sa stii, tu in timpul liber probabil te uiti doar la otv si labe1. Si cand te gandesti ca imi placea emisiunea ta.

    Antena si antenele nu sunt decat niste monstii de obedienta si lipsa profesionalism. asta se va intoarce impotriva lor sunt sigur!

  • lore
    Posted at 22:11h, 19 martie

    felicitari pt articol….sic! pt carcotasii carcotasului.. 😉

  • Tabita Andrei
    Posted at 07:06h, 21 martie

    Pacat,mare pacat dle. Huidu , se vede de la o poșta ca sunteți dominat de ranchiună si ură împotriva celor de la Antene , se citește acest lucru pe fața dumneavoastră. Colegilor dvs. de platou le lipsește ceea ce v-am reproșat mai sus.
    o fi de la faptul ca am lucrat acolo? sau ca am avut parte de „experiente” edificatoare in ceea ce priveste conducatorii trustului respectiv? o fi de la faptul ca bunicul meu a facut 18 ani de puscarie politica din cauza unor turnatori jegosi ca domnul Felix?!?

    Dvs. faceți o figură separată prin exhibarea sentimentelor urîte ce le aveți fță de baieâii de la Antene.Față de formatul original de la Italia Uno pe care-l urmaresc ori de cîte ori îmi permite programul meu ,nu pot să nu remarc lipsa de politețe afișată in emisiunile Cronicii fața de greșelile colegilor de la alte posturi, de cele mai multe ori grobianismul cu care evidențiați greșelile altora.
    vorbiti sa nu adormiti. In primul rand emisiunea este la Canale 5, si in al doilea rand aia chiar ii hartuiesc pe cei ce gresesc. Se tin dupa ei pe strada, sunt insistenti, se iau la bataie. Ceea ce nu se intampla in cazul nostru. Avem si un microfon care le este oferit gratuit si fara cenzura celor ce apar in emisiune, pentru a spune si varianta lor! Frumos si civilizat. Dumneavoastra nu aveti de unde sa stiti asta pentru ca nu ne urmariti!

    Nu aveți chiar nici o urmă de ambiție să vă ridicați ștacheta calitații sau vreți să mergeți pe poteca gen Vacanța Mare care este deja bătătorită de mulți alții ?Priviți cît de eleganți sunt cei de la Striccia la Notizzia fața de voi , bieți epigoni cautători de gîlceavă .
    vo recomand sa va mai uitati o data cum Stafelli efectiv ii hartuieste pe strade pe cei ce gresesc! dupa aia sa-mi vorbiti mie de eleganta! Stiu emisiunea aia cu ochii inchisi, daca vreti va dau si materiale video!

    Probabil, gasiți ca vă crește audiența și popularitatea dacă stîrniți stări conflictuale cu oricine nu vă considerăniște genii. Aprecierea este valabila in mod deosebit pentru dvs. domnule HUIDU. Păcat ,mare păcat, nu sunteți mai breji decît cei de care rîdeți.
    decat cei de la Antene macar suntem echidistanti, spre deosebire de ei, pentru care echidistanta este egala cu o atitudine pro Basescu. Si asta e un exemplu foarte mic!

  • Diana
    Posted at 17:12h, 23 martie

    Interesant articolul despre medicina.Ar trebuie sa tratati mai multe subiecte de genul asta, poate si despre cinematografie,carti,religie.Sunt atatea subiecte fascinante pe care ar trebuie sa le dezbatem,politica si antenele(un ansamblu de stupiditate si ipocrizie)nefiind o atractie despre care sa discutam…

  • kingofdice66
    Posted at 20:36h, 14 aprilie

    Domnule huidu de ce ati facut misto de saraca fata de la protv cu operatia la nas pe data de 4/14/2010, din punctul meu de vedere nu este un gest prea frumos sa razi de suferinta altuia si va urez succes in continuare.

Post A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.