Alegeri la americani-care pe care? - Serban Huidu
1055
post-template-default,single,single-post,postid-1055,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive

Alegeri la americani-care pe care?

Daca la noi campania electorala abia a inceput, iar sistemul de vot, noua lege electorala si viitorul parlament sunt total necunoscute publicului, nu acelasi lucru se poate spune despre America! Acolo democratia e de la infiintare, sistemul de vot e greoi dar cunoscut de toti ageamii cu stamplila sau amprenta! In plus, anul acesta, s-ar putea sa se intample minunea: primul mulatru la Casa exagerat de Alba! Nu tin nici cu Mcain nici cu Obama, dar m-as bucura sa castige mosul, ca sa le mai cada macaroana sustinatorilor democrati! Toate vedetele de cinema, toti „progresistii” si „liber schimbistii” au facut in ultimul an senzatie sustinandu-l pe ciocolatiu! In sondaje conduce. Da’ nu va bucurati ca si Gore l-a condus pe Bush in sondaje pana sa se voteze in Florida…va aduceti aminte? Chiar am si eu o curiozitate: mai numara aia voturi si in ziua de azi in Florida sau s-au lasat pagubasi?

Revenind, alegerile sunt un moment foarte important in viata democratilor: prin ele ghiolbanul sau intelectualul, taranul sau oraseanul, progresistul sau conservatorul isi voteaza soarta! La noi regulile jocului sunt inca la inceput, poate d’aia CNA-ul a interzis acest spot difuzat de Antena3 (din greseala l-au difuzat cred).

Printre imaginile scoase parca din filmele „1984” si „ferma animalelor” toate pe o coloana sonora a la „crucisatorul potemkin”, parca am zarit toata clasa politica de dinainte si de dupa 1989 (o fi vreo diferenta intre ele? o fi vreo diferenta Intre nomenclaturistii comunisti si „emanatii revolutiei”?)!  Taurul cel mai incornorat era Felix evident, patronul Antenei ce-a difuzat filmuletul! De ce-a oprit cna-ul difuzarea? Nu se stie! Poate ca facea de cacao clasa politica de unde au venit rand pe rand si membrii cna, mai stii?

Trecem de la neocomunismul cu fata umana de pe la noi, la industria americana de marketing si pr care stie sa faca lucruri nene! Iata un clip senzational, care, plecand de la celebrul „wazzzzaaaaaaaaap!” s-a transformat intr-un genial filmulet pro Obama! Sunt curios Fcc-ul lor (un fel de cna american) l-a interzis au ba?

multumesc lui Radu Hadareanu pentru informatiile ce-au stat la baza acestui post!

95 Comments
  • Gabi
    Posted at 03:53h, 03 noiembrie

    Draga Huidu,

    Obama este un politician care nu exista in Romania dar pe care Romania ar trebui sa si-l doreasca. Omul stie ce vorbeste (la propriu) si mai mult decat atat stie sa faca politica. Hai sa nu luam in considerare ce scoli a facut (asa si Bush a fost la Yale dar nu are decat tarate in cap), dar sa luam in considerare faptul ca Obama poate tine un discurs inteligent de 1-2 ore fara intrerupere (…ehe…dragii nostri politicieni romani care abia vorbiti 5 minute – „care este”!) in care pune si punctul pe I.

    Si ar fi mai multe de spus in a ii lua apararea.
    Pe de alta parte McKain e un mos ramolit care stie doar sa se laude cu faptul ca a luptat in Vietnam (cica si-a aparat patria) dar si sa minta (vezi cazul David Letterman Show). Nu a putut sa isi faca o campanie cat de cat acceptabila (sincer daca nu isi facea campanie deloc avea mai multe sanse sa castige) si a luato pe Palin ca vicepresedinte (o idioata!)

    Salutari,
    Gabi

    edit by serban:
    faptul ca vorbeste fara frecare pe cateva subiecte timp de 2-3 ore, nu este neaparat un lucru bun pentru obama….si nastase adrian facea la fel! un candidat bun nu e neaparat un presedinte bun si nici invers! iar in situatia in care se gaseste america azi, sa-mi fie cu iertare, dar oricine vine la putere o sa-si franga gatul!

  • Anca Radoi Bodnarescu
    Posted at 05:21h, 03 noiembrie

    Buna seara Serban!

    Urmaresc destul de des acest blog tocmai pentru ca se spun lucrurilor pe nume intr-o perioada in care ipocrizia este undeva pe un peidestal… sus, sus de tot.

    M-am oprit asupra acestei intrari in „jurnal” pentru ca se refera la alegerile americane. Eu locuiesc in New York de ceva timp , dar e pentru prima data cand urmaresc asa de aproape alegerile din S.U.A.

    Sincera sa fiu, nu tin nici eu nici cu McCain, nici cu Obama. Eram pentru Hilary Clinton. Dar situatia a degenerat intr-o asa masura, incat din 2 personaje rele, America o sa-l aleaga pe cel mai putin rau. Gurile spun ca Obama. De ce? 1.Pentru ca McCain, fost prizonier de razboi, vrea sa aduca inapoi o imagine a trecutului, fara a se adapta concret conditiilor actuale.
    2. Atat McCain, cat si Palin – un fel de mama erou, s-au ocupat in ultimul timp mai mult cu critica adversarilor, in loc de a concepe in plan concret de actiune.
    3. Conservatorismul extrem, dedicat parca statelor Arkansas, Oklahoma, etc (tot ce inseamna mid West), nu isi are locul in era globalizarii.
    4. Cu tot respectul, s-ar putea ca Dl McCain sa nu apece cei 4 ani. Iar cu Palin in frunte, ar fi vai de toti.

    Dincolo de preferinta unui candidat sau al altuia, ceea ce m-a fascinat a fost insa libertatea de exprimare a ORICAREI opinii in direct (TV, NET, presa scrisa, etc), promovarea unui candidatat prin deschisa compararea cu celalalt, etc. Si asta fara cenzura. Altfel, de ce s-ar mai numi campanie electorala?

    M-a intrigat ca CNA-ul a interzis video-ul de mai sus… Ce fel de democratie e asta???? E, si nu e.

    Oricum, data de 4 noiembrie va fi extrem de interesanta. Sa vedem… Pana atunci, un video amuzant cu ce se va intampla daca cineva nu voteaza http://www.cnnbcvideo.com/taf.shtml?id=&nid=TvKP2OCGwNkCX2AbXuP2yTc1OTM5Nzc-

    Dupa aceea, ne intoarcem la oile noastre…

    Cu stima,

    Anca
    edit by serban:
    te contrazic un pic:
    1 stii ca la americani nu prea conteaza omul ci echipa din jur…atat mccain cat si pallin sau obama au smecherii lor care vor face si desface in biroul oval!
    2. globalizarea nu e neaparat ceva bun: iata in situatii de criza cad toate „globalizatele” una dupa alta pe principiul dominoului!
    3 „freedom of speech” asta duce societate americana inainte….asta ii salveaza si asta inca nu avem noi!

  • Marian Haragos
    Posted at 05:40h, 03 noiembrie

    Ca sa fiu scurt si la obiect, clasa politica romaneasca e praf si pulbere, astia nu stiu numai sa fure, si sa dea prea putin doar cand e campania electorala, cred ca avem nevoie de un Ceausescu care sa fie de data aceasta democrat nu comunist, si atunci probabil si la noi ar merge lucrurile OK 🙂

  • Gabi
    Posted at 06:44h, 03 noiembrie


    Desi nu cred ca o sa isi franga gatul recunosc ca am fost putin influentat in aspectul contra McKain de idiotenia lui Ms Pallin.

    Nu mai putin de cateva zile a spus ca guvernul a investit bani in proiecte ciudate (le-a numit pet projects) gen cercetarea Drosophilei melanogaster (musculita de otet).

    Eu fac cercetare in biologie moleculara (repararea ADN) si mi s-a ridicat parul in cap cand am auzito… Sunt sigur ca Lewis, Nuesslein-Volhard si Wieschaus ar fi avut alceva de spus…

  • mickey999
    Posted at 07:25h, 03 noiembrie

    Alegerile in USA vor scoate de la naftalina(daca nu cumva au scos deja) vorba aia veche a lor …”The South Shall Rise Again”.
    Se vorbeste despre planuri, despre solutii de a salva natiunea.
    Sa fim seriosi! Oricare din cei doi candidati , in caz de nasuleala mare in tara , inventeaza repede un „rezbel” si niste inamici si … gata planul de salvare a natiunii.
    Oratori…ha! Au avut grecii probabil cei mai buni oratori insa iaca unde au ajuns si ei si marele Imperiu Roman!
    In spatele ambilor candidati stau oricum baietzii aia cu stelutza in piept si cu tichiutza pe scafarlie…stii tu … aia de-au inventat lovelele si imprumuturile cu dobanzi mari si care au cam inceput sa faca greseli mari .
    Da’…nu-i bai ! Oricind se gaseste un flacau destoinic pe capul caruia va pica nasulia si va fi tras la raspundere in locul tichiutzelor.
    Lucrurile sint complexe…atit de complexe incit daca deschizi discutia esti catalogat pe loc drept rasist si automat pedepsit!
    Insasi gandul ca limba germana era gata-gata sa fie vorbita mai mult decit engleza in intreaga lumea, e nasol! Nici filme apocaliptice pe tema asta nu se fac.
    Deh…. Speak English Or Die – S.O.D. Da’ pina una-alta…The South Shall Rise Again…ca ar cam fi timpu’ fratioare!
    P.S. Bai frate, nu-ti inchipui cit bumbac am vazut la astia pe camp, da’…nici un „pliznautz” printre randuri!
    Cred ca e interzis sa pui in aceeasi propozitie cuvintul „cotton” si (hai sa zic cum zic ei) „afro american”. Hmmm….

  • nicdan
    Posted at 08:09h, 03 noiembrie

    O comparatie intre sistemul de vot american si cel romanesc nu este doar imposibila, dar chiar deplasata: Obama si McCain sunt in campanie de mai bine de 2 ani. In tot timpul asta au fost pusi in fata tuturor problemelor ridicate de biografia lor si de situatia interna si externa a USA. S-a vazut in timp ce le poate pielea. La noi, in decurs de o luna, fiecare arunca petarde si fumigene sa ia prin invaluire electoratul, da cu mici si bere in dreapta si in stanga si asta se numeste un candidat bun! Halal!

  • khris
    Posted at 08:18h, 03 noiembrie

    eu sper sa fie ales Obama. Americanii chiar au nevoie de o schimbare

  • astea
    Posted at 09:40h, 03 noiembrie

    Am fost de curand in state si e infiorator , magazine inchise, reprezentante cu closed pe usa,oameni care se plang de administratia bush si carora le este frica de un mandat Mccain deoarece le e frica de un nnou Bush. Habar n`am care este perceptia celor doi candidati din afara statelor, stiu doar asa…ce mai apare la stiri, probabil ca majoritatea. Si ceea ce am vazut eu a fost doar pe coasta de est, si pe o mica populatie, dar cand 10-20 de oameni iti spun acelasi lucru si cand le vezi argumentele la tot pasul , cand devin tangibile practic , te gandesti ca poate au dreptate, si o schimbare e mereu bine-venita, desi schimbarea nu inseamna automat trecerea de la ceva rau la ceva bun.
    Sa-ti doresti sa castige Mccain doar ca sa ii dai peste bot Madonnei e putin copilaresc 🙂 si desi este evident ca fiecare isi au jocurile pe langa casa alba, macar la ei se pastreaza aparentele la un nivel infinit mai inalt decat la noi.

    edit by serban:
    cu ce ma incanta pe mine daca o sa castige obama sau mcain?! nici nu stiu unde e romania pe harta…si daca e sa judecam strict istoric republicanii ne-au mai bagat in seama, democratii ne-au dat je t de departe! oricum problemele lor interne sunt atat de mari incat oricine ar iesi 10 ani se vor concentra strict pe rezolvarea bubelor acumulate decat la altceva!

  • bagatare si punct ro
    Posted at 09:46h, 03 noiembrie

    lasa vere ca se fura si la americani la alegeri la greu. numai uitati-va la cazul cu bush de la ultimele alegeri.

  • eMarian
    Posted at 09:50h, 03 noiembrie

    oare de ce nu inteleg eu chestia asta cu alegerile si cu politica ?

  • Sebastian
    Posted at 09:51h, 03 noiembrie

    Ai văzut clipul acesta?

  • getodacus
    Posted at 10:36h, 03 noiembrie

    Obama,Mcain,McDonald….nu vad cu ce ne incalzeste pe noi asta! Tot la loterie o sa jucam ca sa primim vize. Daca ar fii sa tin cu careva….desi mi se pare absurd…..as tine cu cel care stie un e Romania pe harta.

  • adler
    Posted at 10:37h, 03 noiembrie

    si nu doar americanii au nevoie si o vor avea.

  • Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
    Posted at 10:57h, 03 noiembrie

    Oricare va fi ales cred ca va fi mai bun decat tonto presedintele George W. Bush Jr( mare „om” putina minte), si Sarah Palin ca vicepresedinte …. cam nasol, cand ai o fiica de 16 ani care e gravida treaba e nasoala( adica nu esti in stare sa-ti administrezi propria familie) cum administrezi tu atatea milioane de suflete, si atata putere, si despre McCain daca e ales nu stiu daca traieste pana la sfarsitu mandatului si inevitabil o sa fie putere in mainile doamnei vicepresedinte… deci conform unei vorbe romanesti ” din doua rele se alege ala mai putin rau” :))

    Bogdan

    edit by serban: stii ce e periculos? ca tanti pallin se identifica cu majoritatea mamelor americane din mediul urban si mai ales cu cele care in mod normal ar vota cu democratii! deci treaba e studiata: palin fura de la obama si mosu mccain aduce traditionalul midwest! nu-s prosti!

  • Li
    Posted at 11:43h, 03 noiembrie

    scuza-ma, dar daca tii cu mccain doar pentru ca „republicanii ne-au bagat in seama”, e grav, mosule. Cuvintele Afghanistan, Irak, iti spun ceva? Uite niste cifre: intre 2003 si 2006 au murit aproximativ 130 de civili PE ZI, in Irak. Un record de care Saddam era foarte, foarte departe. Cifra totala cica e undeva intre 650.000 si un milion, repet, DOAR civili, in conditiile in care Bush a recunoscut 30.000 in 2005. Nu zic ca Obama va opri razboaiele,dar si acolo ca si la noi e vorba de raul celmai mic. Pentru ca daca ajung Texasul si Florida sa dicteze ce se intampla in lume, am belit p…a cu totii, original american cauciucat.

    edit by serban:
    moshule ma doare pe mine de iraq, afganistan, cum o doare pe vanzatorea de coca-cola si hot dog din atlanta de europa si de romania! din punct de vedere al romaniei, bush ne-a scos din zona maro si ne-a bagat in aia gri punct! ce se intampla in iraq, zau ca nu ma intereseaza! s-au dus acolo cu un scop! or sa plece si cu scopu bulit si cu coada intre picioare! dar cea mai mare greseala a lor ramane solutionarea conflictului din fosta yugoslavie! aici vorbim de europa nu de niste beduini semisalbatici ce alearga prin desert sau de niste talibani drogati cu mac!

  • astea
    Posted at 12:09h, 03 noiembrie

    Ma trec frisoanele cand ma gandesc ca la o economie atat de mare precum SUA , problemele interne or sa fie rezolvate cu foarte mare dificultate. Apai in Romania ? Vai de viata noastra 🙂

  • Simona
    Posted at 13:28h, 03 noiembrie

    Faptul ca e „ciocolatiu” nu ar trebui sa faca nici o diferenta pentru nimeni. Face la ei acolo unde sint multi rasisti, dar nu ar trebui.

    Eu te contrazic, are importanta pentru Romania cine cistiga, nu direct ci indirect. Politica lui Bush jr in Orientul Mijlociu, Irak/Afganistan, recenta gafa imensa in Georgia, dupa parerea mea au o influenta directa asupra ce se intimpla in Romania. Pentru ca Romania nu e pretina rusilor (ci a americanilor..) dar depinde de resursele energetice din Rusia.

    Nu e chiar asa ca democratii nu ne-au bagat in seama. Bill Clinton a venit la Bucuresti. Sint de acord ca ei nu stiu unde e Romania pe harta, indiferent ca sint democrati sau republicani, dar existam si noi si sintem influentati de politicile lor. Pina si de politicile lor bancare..

    edit by serban:
    era pur si simplu o figura de stil:”ciocolatiu” si eu am culoarea inchisa la piele….ar fi culmea sa iubesc kkk! si imi pare rau sa-ti spun dar daca nu erau evenimentele din 2001 si nu era expansiunea americana-republicana in rolul de jandarm mondial Romania nu era azi nici membru nato si nici membru ue! ma intereseaza mult prea putin ce se intampla in america…pentru romania administratia bush a fost excelenta! crede-ma!

  • geni
    Posted at 14:00h, 03 noiembrie

    De ce mi se pare mie ca politica, de oriunde ar fi ea, nu urmareste principiile democratiilor, ci alternarea de interese si conjuncturi, de care se beneficiaza apoi, in mod piramidal?
    Chiar daca Obama n-o sa rezolve criza economica,(a lor, a noastra, a planetei)) e randul lui si al echipei sale sa se desfasoare „pe tron”.
    A propos, am vazut azi pe o Antena ca americanii au facut hamburgeri electorali, in stilul celor doi candidati… 🙂 cat de mult se implica!

    edit by serban:
    asta e o idee periculoasa: „sa-i lasam si pe altii sa faca ca astia ne-au adus in dezastru….” legile lui murphy functioneaza, asa ca s-ar putea ca echipa asta a democratilor sa fie mult mai slaba decat cea a lui bush….si ce te faci atunci?

  • Teller
    Posted at 14:11h, 03 noiembrie

    Salutare,

    Indiferent cine castiga alegerile din SUA, fie el Mc Cain sau Obama, alb sau negru, campania aia electorala este finantata de niste oameni.
    In spatele fiecarui presedinte sunt persoane care dicteaza din umbra si care urmaresc anumite interese. Poluarea mondiala, foametea, incultura, etc nu sunt niste domenii de interes pentru oameni astia cu multi bani, pentru marile companii globale si niciodata nu vor fi tratate ca atare. Oare o tara ca SUA care baga atatia bani in armata si armament nu are fonduri pentru a combate probleme mult mai grave decat scutul anti racheta ?
    In majoritatea tarilor de pe glob educatia este tratata cu nepasare si lasata in paragina, pentru ca este mult mai usor sa influentezi o populatie care asculta guta si care se uita doar pe acasa sau eu mai stiu eu la ce emisiune idioata.
    De ce majoritatea oamenilor influenti sunt la bazele massmedia ?
    Sunt atatea intrebari de care multi nici macar nu sunt interesati, e mai interesant sa vezi ce a mai facut elodia ….

    PS: imi place blogul tau de cele mai multe ori ai subiecte interesante; din pacate cronica nu am mai avut timp sa o urmaresc asa des dar cand am facut-o parca si-a mai pierdut din esenta(sau poate mi-am mai pierdut eu din haz :D)

    Multa bafta

  • sabi
    Posted at 14:29h, 03 noiembrie

    De parca Bush a stiut la primul mandat unde e Romania pe harta 🙂

  • linus
    Posted at 15:07h, 03 noiembrie

    da…tari clipurile! de ce l-a interzis cna-ul pe primul ? „La ce aducea atingere?” la conditia umana,se referea la ipostaze in care erau si minori fara blurula pa moaca? ori era ceva cu continut explicit? CRED CA ASTA ERA,AVEA UN CONTINUT EXPLICIT!!! d-asta frate…

  • Fotografii cu mama lui Obama nud
    Posted at 15:23h, 03 noiembrie

    Ciocolatiul are încă un scandal pe ultima suta de metri.

  • vlad
    Posted at 16:00h, 03 noiembrie

    … ziua buna .

    am o curiozitate personala oare daca obama iese presedinte , americani vor fi nevoiti sa transforme „casa alba” in „casa neagra” ?

    nu de alta dar ar fi tipic american … .

  • Simona
    Posted at 16:15h, 03 noiembrie

    „si imi pare rau sa-ti spun dar daca nu erau evenimentele fin 2001 si nu era expansiunea americana-republicana in rolul de jandarm mondial Romania nu era azi nici membru nato si nici membru ue! ma intereseaza mult prea putin ce se intampla in america…pentru romania administratia bush a fost excelenta! crede-ma!”

    Si totusi nu sint de acord. Tot ce se poate sa nu fi intrat in Nato, dar ce legatura are Nato cu UE? In afara de UK probabil, pentru UE administratia Bush a fost un dezastru, de exemplu pentru ca au tinut dolarul ieftin ca sa cistige numai ei din exporturi nu si UE din exporturi. De ce crezi ca a cistigat SUA ca am intrat noi in UE?

  • Ionut S.
    Posted at 17:48h, 03 noiembrie

    Salut Serban si oameni buni…am vazut aseara la Mircea Badea in emisiune ca la americani nu castiga neaparat cel care are cele mai multe voturi..vorba lui mirciulica..in cea mai democratie de pe planeta de fapt votul nu e democratic?

  • Li
    Posted at 17:54h, 03 noiembrie

    daca esti om si iti iubesti aproapele, ar trebui sa te doara de oricine, indiferent ca e aici sau la 3000 km departare. ca intre pret mare la alimente si la benzina si glont in cap e un salt maricel. indiferent ca esti ciocolatiu, musulman… nemaivorbind de militarii nostri care mor stupid si voluntar pe acolo.

  • explorish
    Posted at 18:02h, 03 noiembrie

    putem face si noi clipuri plecand de la varianta romaneasca a lui whazaap. snt sigur ca o stiti, dar just in case: http://www.youtube.com/watch?v=ZV_jYqCbnsE

  • Oana
    Posted at 18:13h, 03 noiembrie

    Nu ma pricep la politica. Am doar 17 ani . Sunt o adolescenta care isi traieste rutina intr-o tara mizera care incearca sa se ridice la nivel de stat european. America nu se poate compara cu Romania. Asta-i clar. M-am plictisit de demagogiile parlamentarilor romani si de toate promisiunile aduse,de ce nu, unor oamnei creduli din fire, btarani, copii.La anu o sa votez la prezidentiale si de abea astept sa vad ce „hipiot” mai ajunge sa conduca statul . Sincer am ceva cu oamenii mai colorati dar sper ca Obama sa castige pentru ca , ca si orice alt stat puternic din lume si America are nevoie de o schimbare. Poate de cineva care sa interzica fast food-urile ca prea`s ieshiti din tipare la propriu americanii. Iubesc istoria.Trecutul Romaniei si al Americii m-au fascinat inca de pe bancile generalei, dar sa innebunesc daca vad pic de democratie in lume. La noi cel putin o putem considera ca fiind nula atata timp cat drepturile noastre sunt la propriu calcate in picioare.

  • Dj PaulBert
    Posted at 18:36h, 03 noiembrie

    Ai foarte mare dreptate aici.S-ar putea ca de data aceasta să fie Obama în locul lui Bush şi McCain în locul lui Al Gore.

  • MIEZOO
    Posted at 18:41h, 03 noiembrie

    Nu stim noi ce urmeaza,dar ei isi comanda de pacum scaunele pe masura dosului .

  • Doina
    Posted at 18:52h, 03 noiembrie

    Eu cred ca Romanii trebuie sa aibe o femeie ca mine in echipa! 🙂 Oricum o ardem, rezultatele sunt aceleasi, difera doar numele celor ce ajung… sus.

  • andrushk
    Posted at 19:01h, 03 noiembrie

    Oricine vine la putere, in America, la noi…tot varza va face…bush ce a facut…? saracu ala care urmeaza…trebuie sa indrepte greselile altuia si daca stam bine sa ne gandim nimeni nu e bun la indreptat greseli in politica…cel care incearca face altele si mai mari…ca suntem buni in comentat greseli dar nu suntem buni in a le indrepta…bine zicea Biblia pe care multi o uita chit ca zice purul adevar ,,un om stapaneste peste alt om ca sa-l faca nenorocit” oricine va veni…tot ne va nenorocii, chiar de-i in america…ce, criza financiara nu ne-a nenorocit?? asa ca, oricine, tot varza va face, tot o va da in bara, tot razboaie va provoca sau va intretine, si daca o sa faca ceva bun o sa fie de scurta durata si de proasta calitate (ex: drumurile noastre asfalatate si rasasfaltate care la inceput sunt bune…asa cam 2 sapatamani -stiu ca n-are legatura dar asa…drept comparatie). orice minune dureaza 3 zile dar se pare ca de 2000 de ani nu s-au mai infaptuit minuni reale si tangibile…vai si amar de capu nostru si al generatie viitoare!

  • geni
    Posted at 19:26h, 03 noiembrie

    Ma intreb ce idee este mai periculoasa: „sa-i lasam si pe altii la guvernare…” sau sa nu-i lasam… 🙂 Daca s-a produs un dezastru, potrivit principiilor politice, care-au stat la baza guvernarii, e firesc ca lumea sa aleaga schimbarea. Pe acelasi considerent l-au ales si pe Bush (puteau sa prevada actiunile lui politice, potrivit principiilor republicane? 🙂 )
    Si oricum, democratii vin (in ultimii ani istorici) sa echilibreze politica americana, dupa 2 mandate republicane.

  • dimitri
    Posted at 19:50h, 03 noiembrie

    Huidule tată, nu prea eşti consecvent, mai încearcă să-ţi mai rafinezi stilul. Ori prezinţi o opinie într-un mod funny ori într-un mod serios astfel încât să pară mai credibilă. Combinarea celor două nu e prea reuşită.
    edit by serban:
    asta fac de vreo 15 ani si-mi iese! asta e stilul meu: prezint chestii serioase intr-un stil funny! si sunt foarte consecvent!

  • pixie
    Posted at 20:12h, 03 noiembrie

    draga huidu,
    pt prima data nu sunt de acord cu tine(sorry) k ar trebui sa castiege mosu’.e drept k intr-o tara in care nici acum cei de culoare nu prea au drepturi egale cu albii nu prea vad cum ar putea castiga obama.dar il admir pe obama k macar are curaj si nu il sistin pe mosu veteran de razboi care a zis intr-un interviu ca „dk trebuie sa stam 100 de ani in irak atat vom sta”.si apropo de alegerile in america se stie ca sunt aranjate asta arata clar in 9/11 fahreinheit sau zeitgheist nu mai stiu exact cum ca de fapt chiar al gore a castigat nu bush.oricum bush a falimnetat tot nu numai america ci si companiile de care raspundea la un moment dat.respect pt tine in continuare

    edit by serban:
    asta cu negrii fara drepturi nu mai e la moda! in new york cel mai greu te angajezi daca esti barbat tanar alb! nu il plac pe mosu’ veteran si nici pe guvernatoarea din alaska da’ atat de mult s-a pompat imagine in obama ca parca m-as bucura sa-i vad pe toti desumflati un pic! in rest cine iese chiar nu ma intereseaza!

  • Nosfer
    Posted at 20:19h, 03 noiembrie

    eu cred ca le-a ajuns 8 ani republicanilor. O sa fie change. A castigat negrul la F1, va castiga probabil si la alegeri in state… si daca chiar nu e bun pe cum se spera, il schimba ei in 4 ani. Oricum, daca ajunge presedinte tare mi-e ca se alege si ala cu un glontz prematur stil kennedy sau martin luther 🙂

    complicata situatia si totusi mult mai usor de ales decat la noi.

  • Alexandru Giurca
    Posted at 20:47h, 03 noiembrie

    Indiferent cine castiga alegerile din SUA, fie Mc Cain sau Obama, alb sau negru, campania aia electorala este finantata de niste oameni.

  • Dan
    Posted at 20:47h, 03 noiembrie

    Obama are o sansa mare, atat de mare incat va castiga. Oriunde si oricand in momente de criza se voteaza schimbarea, Obama fata de McCain este mai altfel, mai tanar, mai negru.
    Daca Obama candida imediat dupa Bill Clinton cand America era in floarea florii, nimeni nu-l baga in seama pe Obama. Acum America are nevoie de o schimbare. Timpul va dovedi daca va fi una buna sau proasta dar de schimbare acum este nevoie.

  • orator
    Posted at 21:02h, 03 noiembrie

    a iesit Obama cu 291 de voturi asa ca e groasa rau

  • Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
    Posted at 21:46h, 03 noiembrie

    Quote: „edit by serban:
    asta e o idee periculoasa: “sa-i lasam si pe altii sa faca ca astia ne-au adus in dezastru….”
    Asta ce ai spus tu e ca un joc de noroc la care riscul este major, pentru ca in primul rand SUA este o mare putere economica, politica si militara, oricum nu cred ca vre-o una din partile contracandidate au conducatori si cei care cu adevarat se afla in spatele discursurilor, mai slabe decat astia din conducerea actuala, eu unu nu-l vad pe Obama facand gafe monumentale precum nea’ Bush asta, care nu s-a ridicat la nivelul tatalui sau, chestia aia cu mostenirea genetica pe el se pare ca l-a sarit. Romania o sa aiba de suferit din cauza crizei facute de „desteptii” de americani mult timp de acum incolo, n-o sa-i mai ajungem noi pe europenii vestici nici intr-o mie de ani, daca pana acum diferenta interculturala era cam de 50 de ani(acu cred ca se dubleaza). asta e si noi ca si americanii ne meritam conducatorii pentru ca dupa cum zice o reclama de prin mass media „n-ai cu cine” niste demagogi.

    edit by serban:
    prost neprost, plin de gafe sau nu a fost ales de doua ori presedintele americii! de doua ori! asta ar trebui sa dea de gandit!

  • vălul de pe ochi
    Posted at 23:17h, 03 noiembrie

    Nu suntem in U.E. pt ca am intrat in NATO intai, am intrat in NATO cu mult inainte, iar europenii nu dau 2 bani pe americani, din punctul lor de vedere sunt niste obezi superficiali (expresia unui european sadea), apoi, cele mai multe tari nu le-au trimis forte militare, iar cele mai importante au fost impotriva invadarii Iraq-ului. Iar un om este tot un om, indiferent daca este european sau „salbatic”, diferentierea lor tine de o mentalitate periculoasa care a generat si a intretinut razboaie. Astept urmatorul post, sunt sigura ca va fi la fel de interesant!

    edit by serban:
    la nivel declarativ europenii se tin batosi, fara statele unite sunt fix ca o flamura in fata uraganului! o stim din istorie si nu numai! europa nici nu ne-a vazut inainte ca americanii sa-si puna bazele aici! nu existam pur si simplu! nici macar in buletinele de stiri nu erau referiri la romania si bulgaria! dar, dupa ce jandarmul mondial a „securizat” zona, merge sa primesti in uniune 2 teritorii noi cu protectie de la yankei nu? cat priveste beduinii si mujahedinii, tarile respective nu au sanse ca si state laice sau ca si entitati! inca nu au ajuns nivelul de civilizatie care sa scoata cetatenii din triburi! va aduceti aminte de tribul lui sadam care a casapit alt trib vecin! asa sunt conditiile acolo …nu stiu daca e bine sau rau dar alea sunt conditiile!

  • Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
    Posted at 23:42h, 03 noiembrie

    edit by serban:
    prost neprost, plin de gafe sau nu a fost ales de doua ori presedintele americii! de doua ori! asta ar trebui sa dea de gandit!

    pai la cat de destepti is americanii, nu e de mirare ca l-au ales pe desteptu ala de bush, marea lor majoritate sunt sub mediocru, si chestiile pe care le invata ei in scoala, sunt pana la college sau university, niste banalitati, ce fac copii din clasa 1 de la noi fac americanii prin clasa a 3-a …cel putin asa era acum vreo cativa ani, cum naiba sa fie inteligentii daca ei participa la concursuri de SpellingBee pana prin clasa a 8-a ( concursuri de spus cuvinte pe litere) si se fac si competitii la nivel national, tarasenie mare, chestia asta e de un imbecilism mare.
    uite un exemplu concludent la ce am spus eu facand referire la faptul ca americanii (nu) sunt prosti: http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE enjoy ca e tare filmuletul.

    Bogdan.

  • dan
    Posted at 00:00h, 04 noiembrie

    Sper ca esti dezinformat. Conservatorii sunt profesionisti la castigat alegeri, asta fac ei cel mai bine. Conservatorii sunt un fel de Mircea Badea, spun exact ce vor oamenii sa auda si aia ii voteaza ca prostii. Au manevrat pretul petrolului in asa fel incat sa se injumatateasca chiar la alegeri. Pun pariu ca intr-un an o sa creasca macar cu 50%. Mc Cain nu are nici un pic de logica in discurs. Se bazeaza pe inflacarare iar americanii sunt suficient de idioti sa-l voteze ca nu cumva sa se retraga invinsi din Iraq. E o diferenta imensa politic intre Obama si McCain. America are niste probleme mari la ora actuala si guvernarea Obama propune solutii viabile.
    Romanii ar putea fi in cel mai bun caz indiferenti la situatia Americii desi eu cred ca atunci cand niste oameni se imbogatesc nemasurat alti oameni (americani dar nu numai) trebuie sa saraceasca.

  • Critica Muzicala
    Posted at 01:19h, 04 noiembrie

    Ultima ora.

    O drama utila lui pe ultima suta de metri…
    Bunica lui B.Obama a murit.
    Traiasca presedintele!

  • AlexDemian
    Posted at 01:34h, 04 noiembrie

    Adevarul e Huidule ca democratia e de la infintare in SUA,dar spiritul liberal a disparut de mult, la putere sunt o super-elita de politicieni care dau cu pumnu in masa si fac ce vor ei, congresu s.u.a nu prea mai are nimic de spus, dupa cum vezi au baze militare mai peste tot in lume,sunt implicati in 2 razboie, cu toate ca congresul nu a declarat razboi(numai congresul poate declara razboi), si mai rau sunt intr-o criza financiara grava,parerea mea si a multora este ca sistemul lor financiar va intra intr-o recesiune in curand.
    Politicianul meu preferat american este Ron Paul, si dupa parerea mea este singurul politician din lume care merita sa il asculti, restul sunt doar niste santinbalci obsedati de putere. Nici Obama si nici McCain n-or sa schimbe nimic

  • AlexDemian
    Posted at 01:53h, 04 noiembrie

    In Romania ar trebui sa se micsoreze puterea guvernului si astfel sa se micsoreze si taxele, politicienii nu sunt destul de destepti sa fixeze preturile,piata ar trebui sa fixeze preturile. Speriem toate companiile mari cu taxele astea. Si vedem cu totii de ce investitii beneficiaza Irlanda,Dubai etc unde taxele sunt minime daca nu 0 si puterea guvernului este mica. La noi nu prea se avanta nimeni sa bage bani pt ca suntem un stat mult prea socialist. Imi place de Tariceanu care ar trebui sa fie liberal da a bagat tot felul de taxe. URAT !!!!

  • Dan
    Posted at 01:55h, 04 noiembrie

    Nu prea am inteles la ce te referi cand spui beduinii si mujahedinii. In primul rand ca nu vad legatura intre beduini si mujahedini si in al doilea rand nu pot sa cred ca vorbesti de Iraq. Acolo e o imbinare de istorie, cultura, bogatie si religie cel putin asemanatoare cu Serbia. Iraqienii pe care i-am cunoscut sunt oameni deosebiti. Faptul ca au fost condusi de Sadam e ca si cum am impune romanilor (de exemplu copiilor nostri) ca am fost condusi de Ceausescu. Conducatorii nostri actuali sunt exact cei care acum 25 de ani erau in stare sa-si omoare rudele daca li se comanda. Ati vazut ce fac americanii acum in Bagdad? sinistru mi se pare. Sarbii au scapat foarte usor.

    edit by serban:
    nu nu ! americanii au scapat usor! daca cineva isi inchipuie ca sarbii pot fi comparati cu iraqienii se inseala amarnic! sarbii muscau din ei! daca americanii ar fi ajuns in Belgrad si-ar fi ingropat de zeci de mii de ori mai multi soldati decat au pierdut in afganistan si iraq la un loc! revin: americanii au scapat ieftin! iar la iraq o sa o lase mai moale cu civilizatia ….sunt niste epigoni care au scormonit in nisip le-a sarit petrolu’ in ochi si de atunci se casapesc pe capete intre ei!

  • sorin
    Posted at 02:44h, 04 noiembrie

    Voi vorbiti de politica, de clasa politica, de oameni politici. Eu va intreb
    Avem politica in Romania? Daca „DA” unde? Eu nu vad decat niste oameni care s-au imbogatit peste noapte, miliarde de lei salarii si masini cat mai luxoase. De noi populatia ii cam doare-n dos. Eu nu mai votez de 1 an. Astept faptele sa votez. De vorbe si fitele lor sunt satul. Il vreau pe Ceausescu inapoi. Regret ca spun asta…dar el macar ne dadea o casa si mancare cat sa nu murim de foame.

  • Barbu
    Posted at 02:52h, 04 noiembrie

    Ce le mai stiti voi pe toate …. Imi pare rau ca nu suntem de acceasi parere ,desi eu cred ca esti destept si sunt deacord cu tine mai in toate .E gresit ca multi isi dau cu parerea si harar n-au ce vb .E si mai trist ca desi subiectul poate fi discutat ore -n sir ,un lucru este cert. Nu ai cu cine sa votezi oricum .In SUA din pacate e o coruptie mai mare decat orinde-n lume .Ati vazut ZEITGEIST ? daca nu va rog sa va uitati si dupa mai vb .Cu respect Serbane dar uitate la filmul asta si mai e unu ZEITGEIST ADDENDUM ,sa vezi filmele si apoi putem sa dicutam referitor la acest subiect si la multe altele .

    edit by serban:
    am vazut si filmul asta si 9/11 si sunt satul de „conspiratii” care ne fac rau si care or sa prabuseasca lumea! nu cred in ele, cum nu cred ca „democratia” sau „ideile candidatilor” conduc america! niste smecheri din spate ranjesc cu trabucurile in dinti si ne calca pe noi in picioare zilnic!

  • Dan
    Posted at 03:11h, 04 noiembrie

    Ideea mea era ca daca esti de acord cu razboiul din Iraq atunci nu ar trebui sa ai multe impotriva celui din Serbia. Doar ca oamenii respectivi nu sunt ca noi si nu au aceleasi valori nu inseamna ca trebuie exterminati. Si pe mine personal ma afecteaza mai mult razboiul din Serbia ca a fost mai aproape dar tragedia e mult mai mare in Iraq. Nici cei mai pesimisti nu au prevazut inainte de inceperea razboiului ca va fi asa lung. Ex-iugoslavii tot asa se casapeau intre ei cand au intervenit Nato iar atunci consensul international a fost mult mai mare decat in cazul Iraq-ului. Oricum nu are sens sa comparam situatiile pentru ca sunt foarte rele amandoua. Noi vom spune ca in Serbia a fost mult mai tragic un musulman ca in Iraq e mult mai rau si un chinez budhist probabil ca e indiferent ca oricum in 20 de ani America va avea presedinte asiatic :).

  • sarah
    Posted at 03:11h, 04 noiembrie

    N-ai cu cine ,crede-ma .Se zice ca dintre doua lucruri rele trrebuie sa-l alegi pe cal mai putin rau dar se pare ca aici n-ai cu cine vota . Obama e cioara si imi pare rau s-o spun dar sa stiti ca americanii sunt cei mai rasisti oameni din lume desi se bat cu pumnul in piept ca nu-i asa .Iar celalalt cu mana lui dreapta pe nume Pailin care zice intr-un interviu ,intrebata de un reporter ce carte i-a placut a raspun : toate . Adica cum ? toate cartile din lume ? O prostie mai mare decat a Elenei Baescu.Iar Mcain e fosrte batran si citez ,, ne vom intoarce invingatori din razboi ,, adica cum invingatori ??? Un razboi pus la cale de ei unde au atacat niste desculti ca sa mai traga Bush cateva tevi de petrol si care a adus la sapa de lemn o tara in care s-a trait mai mult decat decent . Si de Obama nici nu mai discutam ,o sa iasa presedinte si o sa-si ia ciorile lumea-n cap .O sa fei ca in vestul salbatic.Nu stiu ce se intampla la N.Y ca am fost acolo numai odata si atunci in vizita dar in Florida oamenii fug de ei ca de dracu ca sunt puturosi ,miros urat si fac numai prostii .eu am trait o pe pielea mea .Am fost jefiuta la locul de munca de 3 ciori cu pistoale.Mi-am vazut moarte ochiisi e atunci ii urasc din tot sufletul meu.Asa ca dupa parerea mea n-ai cu cine .Si asa cum se zicea si Barbu sa vezi filmele alea si mai vb .Toate cele bune iti doresc.

  • al3xx
    Posted at 08:55h, 04 noiembrie

    Sti cum vine toata treaba asta la americani? E ca si cum ai alege la noi dintre McNastase si O’Basescu e ca si cum ai alege intre apa de la wc si apa de la chiuveta.
    Nu ai pe cine sa alegi nicaieri pentru ca personajele care ajung la putere indiferent de continentul respectiv pe care se afla candidatul prezidential sunt de fapt niste pioni condusi de mari grupuri de influenta ca si la noi.
    Vrei sa imi zici mie ca la americani nu exista asa ceva si Obama a devenit lider politic in America doar pentru faptul ca e un geniu politic si o sa scoata SUA din criza in care se afla?
    Cat despre razboiul din Irak pe care il sustin sau nu cei doi candidati e ca si cum ar declara Romania razboi Ucrainei pentru Insula Serpilor(oare dc?).
    Eu unu stiu ceva sigur , alegerile care vor veni vor duce lipsa unui vot: AL MEU:))

  • vio
    Posted at 09:46h, 04 noiembrie

    Serbane , te auzeam la radio,in urma cu citeva luni ( la locale ) cum , cu minie proletara , combateai ideea de vot , de exprimare politica responsabila ( cel putin din parte mea ) , spuneai ca nu te duci nici mort la alegeri . De ce acum postezi un comentariu despre vot ( chiar daca votul de peste ocean ) oare pentru ca satul acesta global in care traim , te si ne influenteaza pe toti ? Daca ideea de participare la vot , iti este straina , nu cumva interesul fiecaruia dintre noi este sa ne mearga bine ? Ti-am mai scris , cu ocazia micii mahalageli cu Badea , ca sunteti niste formatori de opinie , ori cind afirmi ca nu te duci la vot , influentezi vrei nu vrei acea vulgata publica , ce mesteca ceea ce ii dati voi , adica scandal , malhalgisme , injuraturi , ghionturi , idei reciclate , prejudecati , etc. As vrea ca atunci , cind scirbit de clasa politica , judeci asa , macar sa spui ca dreptul acesta de exprimare a votului apartine oricui . Gindeste-te ca mii de tineri de 18 ani te asculta , ei nu au format un sistem de judecati de valoare despre politica in general , si cind aud de la un exponent al adultilor , chiar si circotasi , ca refuzi ideea de participare democratica la vot , vor proceda intocmai . Stiu ca o sa spui , dupa ce citesti ,, da ma lesi ma ” , dar eu am experimentat asta in calitate de profesor , si sa nu subestimezi niciodata , puterea ta de influenta opinia unora sau altora . Cu acelasi respect . Viorel Irascu . Bacau . plecatdeacasa.blogspot.com

  • Jerzego Washingtona
    Posted at 09:46h, 04 noiembrie

    Obama are şanse mari să câştige, dar oricând poate să apară surprize.Pe mine cel mai mult m-a surprins faptul că PRM doreşte un preşedinte de culoare.”Asta da surpriză”.

  • Psycho
    Posted at 09:54h, 04 noiembrie

    NU stiu .. daca ati auzit dar se spune ca nostradamus a prezis ca urmatorul presedinte va fii negru .. si va fii al 3-lea antichrist …

    sincer sa fiu ca iese obama sau mccain nu ma intereseaseaza pentru ca bine nu o sa ne fie nici noua nici lor… si tot ce se intampla in lume se intampla din cauza lor … oare va fii o noua recesiune ???

    tu nebuno tuuu….

    o zii cat mai buna 😉

  • Daniel
    Posted at 13:58h, 04 noiembrie

    Salut Huidu,
    Azi am intrat pe bolgul tau ,accidental, ca urmare a faptului ca am vizionat intreaga noapte cronica carcotasilor pe siteul PrimaTv.Cred ca am citit tot ce ai scris pe blog, nu pentru ca as fi vreun mare fan al tau sau pentru ca as avea ceva in mod express cu tine, ci pentru a ma convinge ca mai exista inca in televiziunea romaneasca emisiuni cu cap facute de profesionisti(desigur in opinia mea subiectiva – imi e greu sa cred ca poate exista obiectivitate pe aceasta tema, cred doar ca exista criterii pe baza carora putem sa avem incredere in profesionalismul celor care realizeaza emisiuni televizate).Stiu ca in una din insemnari a fost punctata ideea unei comparatii intre tine si Mircea Badea de la Antena 1, personal mi se pare imposibil sa compari ; pe langa diferentele de tip de emisiune, target , structura , categorie etc , diferente la care nu voi face referire, se mai adauga si profesionalismul de care am vorbit mai devreme. O persoana care isi schimba jobul „dupa cum bate ploaia” , care nu da dovada de consecventa in ceea ce face(si spune) si care vorba ta nu realizeaza nimic dupa o perioada lunga de timp in televiziune ce grad de profesionalism are in comparatie cu cineva care timp de 8 ani a lucrat la aceeasi emisiune imbunatatindu-o de la an la an? Eu va compar mai degraba cu emisiunea Eugeniei Voda – chiar daca tipul de productie TV este total diferit.Daca esti bun nu inseamna neaparat ca prinzi la public(este valida si viceversa).Badea este carismatic, ofera multimii asemeni lui Nero „painea si circul” in timp ce cronica este „o emisiune cu cap”; si Hitler a fost carismatic dar actiunile sale au fost oare cu cap?
    La randul meu lucrez in presa(monitorizare-presa scrisa) entry level, desigur ca la 20 de ani si student in acelasi timp nu pot avea pretentii(sper sa nu plictisesc cu amanunte personale) si in redactie exista colegi care sunt fani Mircea Badea, de altfel de la ei am aflat de conflict si cel mai des repros adus cronicii(in afara de „textele scrise de Gainusa”) este acela ca emisiunea nu este in direct.Chiar ma intreb ce ar fi daca macar odata ati face emisiunea live?
    In unul din clipurile mai vechi in care faceai referire la emisiunea de pe PRO TV – „… ASIA” apare si Andrei Gheorghe, un alt spirit „vulcanic” care a trecut prin televiziune. Citeam intr-o noapte , la munca, in CANCAN ca a renuntat la Jeepurile de pe vremea cand lucra la PRO TV si a trecut la VW Golf de imprumut din lipsa de bani; as spune daca imi permiti, un alt individ(ca multi altii) care nu stiu ce cauta in televiziune dar care la un momendat aducea un rating destul de mare.Pentru a finaliza discutia despre disensiunile dintre tine si Badea, as pleca pe premisa proverbului romanesc „prost e cel care se pune cu prostul”.
    Cat priveste subiectul alegerilor din SUA – 9/11 Fahrenheit este o dovada elocventa a ce se intampla cand un sistem electiv nu se bazeaza pe votul direct.
    La randul meu nu sunt simpatizant al nici unuia dintre candidati, dar cred ca daca as fi american as merge pe mana lui Obama; motivatia fiind economica; in istoria SUA republicanii au avut intodeauna politici economice mai proste decat democratii si au pus mai mult accentul pe latura de onoare si respect international(America a americanilor! – Adevaratul American! etc).Eu nu cred ca guvernarea republicana din ultimii 8 ani este straina de criza economica; sa nu uitam ca finantarea in exces a activitatii militare din Irak si Afganistan a dus la devalorizarea dolarului si ulterior la criza imobiliara.Pe de alta parte am si o curiozitate ciudata pentru care mi-as dori sa castige Obama.Ar fi a doua oara cand s-ar incalca regulile nescrise ale accesului la presedentia SUA; „Sa fie american(cu sensul de a nu fi imigrant care a dobandit cetatenia SUA), sa fie alb si sa fie protestant. J.F.Kennedy a fost catolic si cu totii stim ca a murit asasinat.Ma intreb daca ajunge Obama la Casa Alba cum se va termina mandatul sau?
    Cu stima,
    Daniel

  • Dana
    Posted at 14:53h, 04 noiembrie

    Zeitgeist The Movie: Official Release (Subtitrare In Limba Romana) http://video.google.com/videoplay?docid=9072119975796993477

  • alexutzu
    Posted at 15:46h, 04 noiembrie

    eu sunt de parere ca americanii au fost complici la atacurile din 2001.pentru ei a fost un bun motiv pentru a controla resursele din Irak.
    mai cunosc un precedent…Pearl Harbour.si atunci au fost complici, stiau ca va avea loc atacul, nu au facut nimic in privinta asta.din contra, a fost un bun motiv sa declare razboi japoniei si sa isi testeze armele nucleare si in acelasi timp sa demonstreze lumii cat de grozavi sunt ei ca au bomba atomica si ca o pot folosi impotriva celor care ii supara.

  • MoldovaBestOf.com
    Posted at 17:42h, 04 noiembrie

    Salutare,

    din cate se observa, te cam doare’n cot de politica americanilor in Irak, in Afganistan….
    vorba veche româneasca: mai aproape dintii, decât parintii…. acolo, printre altele, tot oameni ca noi locuiesc si au fost omorâti in aceste razboaie….dar , ma rog, pentru România, sunt aici de acord cu tine, Bush a fost de un mare ajutor in integrarea in UE si aderarea la NATO.
    Pâna la urma, totul se plateste. La fel si România va plati, la vremea cuvenita…..
    deja plateste in afganistan si iraq
    Daca tot il venerezi pe Bush, m-ar interesa ce parere ai despre politica Rusilor din Georgia si Transnistria? Daca rusii ar oferi României, la fel ca si americanii, niste „oase de ros” (spre exemplu gaze, petrol….), la fel le-ai tine parte, nu? Chiar daca noi aici in Moldova inca mult mai avem de tras din urma indeferentei Tarii fata de acest teritoriu…
    nu il venerez pe bush dimpotriva! in ceea ce priveste rusii in georgia, stii foarte bine ca republicile alea separatiste existau de pe vremea lui stalin si au fost intotdeauna un sambure de zazanie intretinut de moscova, la fel ca si republica sovietica socialista moldoveneasca in perioada interbelica(transnistria de azi). Rusii sunt de condamnat ,dar si europenii si americanii sunt de condamnat, pentru felul in care au actionat in kosovo! prea mare diferenta intre abhazia si kosovo nu e, asa ca tot de la jandarmul mondial se impute treaba!
    indiferenta romaniei fata de moldoava e mare cat china dar nici moldova nu a reusit sa plece din bratele kremlinului si sa fuga spre cotroceni…prietenii rusnaci stiu de ce!

  • carmens
    Posted at 18:32h, 04 noiembrie

    te salut serban,
    interesante comentariile,si documentarea facuta!tk
    suspans la Casa Alba,abia astept rezultatele,in nopatea asta,la 1,…
    o seara frumoasa

  • Marian Haragos
    Posted at 19:37h, 04 noiembrie

    hehe … dupoa cate se vede cred ca va castiga niggeru’ :))

  • Andrei
    Posted at 19:49h, 04 noiembrie

    salut, stiu ca sunt complet offtopic dar te rog !!! updateaza podcastul cu cronica de la kissfm 🙂 mersi..

  • eMagie
    Posted at 20:58h, 04 noiembrie

    iese baraka ala

  • Barbu
    Posted at 21:56h, 04 noiembrie

    Mai uitate odata la filme daca nu le-ai inteles .nu sunt cospiratii ,sunt acolo oameni care au contruit gemenii si care spun ca a fost un mare bullshit ,ca de fapt nu s-au daramat de la avioane . Si la cel de-al doilea o sa vezi oameni care au lucrat la CIA si care povestesc .Deci aia se numesc martori .eu zic ca face sens si sunt argumente destul de puternice .acum fiecare intelege ce vrea .

  • dan
    Posted at 21:57h, 04 noiembrie

    – Lol – Cati papagali pe aici – auzi – traiasca presedintele – ce mah o sa va dea Obama pita cu margarina? Credeti ca i se rupe de voi si de tara noastra? Daca va fi in interesul lor ne vor lucra de nu ne vom vedea cu tot cu Obama al vostru.

    Obama & McCain = Dumb and Dumber

  • mistic.mis
    Posted at 22:00h, 04 noiembrie

    Salut Şerban ! Spui : „Acolo democraţia e de la înfiinţare” ; după opinia mea nu e şi nici n-a fost democraţie 100%, iată doar câteva argumente în acest sens : cauza reală a asasinării lui J.F.Kenedy (şi nu numai), „pagubele colaterale” din fosta Iugoslavie, „conspiraţia” 9/11, războiul din Iraq (interesele lui), propunerea USA facuta URSS in 1989 privind revolutia română, Bush senior a prins doar un mandat de preşedinte (ştii de ce ?) sau ţi-ai pus vreodată întrebarea de ce la ei există doar două partide (motivul real ?)…aşa că…mai uşor cu democraţia ! E adevărat că republicanii privesc altfel România din simplu motiv că majoritatea americanilor de origine română sunt republicani (aprox.90%) şi deci votul lor contează. În ceea ce priveşte războiul din Iraq încearcă să priveşti în ansamblu, nu doar după beneficiile şi oportunităţile României (apropo…noi nu avem ce căuta acolo).

  • nimeni
    Posted at 23:40h, 04 noiembrie

    il ascultam (deosebit de amuzat) pe badea cum vorbea de alegerile din America. Ma durea pe mine creierul de prostia lui. Omul asta nu are indoieli, el are certitudini, stie totul, stie cum s-a intimplat totul si stie cum o sa se intimple totul. Il enerveaza „I have a dream..” fara sa stie ca a fost spus de Martin Luther King ( la fel ca J`acuse, a lui Zola). Eu chiar nu cred ca parintii lui sint profesori. Daca chiar sint..l-ar fi crescut mai bine, mai politicos si mai cult. Asta se cere la TV ca sa se vada in reluare. Si mai vorbeste si de politica in America..

  • Eugen
    Posted at 01:03h, 05 noiembrie

    Off topic….

    După şase luni de interimat, conducerea ANI a fost obligată de lege să organizeze concurs pentru postul de secretar general al instituţiei, ocupat în prezent de către Horia Georgescu, detaşat de la Ministerul Justiţiei, unde este consilier personal al ministrului Cătălin Predoiu. Pe 18 aprilie 2008, cu prilejul înfiinţării ANI, conducerea Agenţiei Naţionale pentru Funcţionari Publici (ANFP) a aprobat cererea lui Horia Georgescu privind ocuparea temporară a funcţiei de secretar general al ANI, deşi acesta nu îndeplinea condiţiile necesare acestui post conform legii.

    Postul de secretar general dintr-o agenţie intră în categoria înalţilor funcţionari publici, iar cei care aspiră la o astfel de funcţie trebuie să îndeplinească cumulativ cinci condiţii prevăzute de Legea privind statutul funcţionarilor publici. Publicitate

    Acestea cer candidatului să fie cetăţean român, să fie licenţiat, să aibă cel puţin cinci ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei, să fie absolvent al unui program de formare specializată pentru înalţi funcţionari publici şi să fi promovat concursul naţional pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici. Horia Georgescu nu a absolvit nici un program de formare specializată pentru înalţi funcţionari publici şi nici nu a promovat concursul pentru admitere aîn corpul înalţilor funcţionari publici. De câteva luni, el urmează un astfel de curs la Institutul Naţional de Administraţie, care se întinde pe un an. Pentru a putea ocupa în continuare postul, Georgescu trebuia să fie singurul candidat, legea stipulând că în cazul în care nu există alţi candidaţi, pot participa şi persoane care nu îndeplinesc aceste condiţii.

    Dar pe lângă condiţiile generale de a ocupa o funcţie publică, există şi condiţiile specifice, care sunt alcătuite de către instituţia care scoate postul la concurs şi transmise ANFP. În cazul ANI, condiţiile specifice au fost întocmite de către Departamentul Resurse Umane, aflat în directa subordonare a lui Horia Georgescu, şi care a cerut candidaţilor să aibă studii postuniversitare în domeniul comunicării şi master în domeniul integrării europene, condiţii îndeplinite până la finalizarea termenului de înscriere doar de Horia Georgescu. În concluzie, Georgescu a rămas singurul candidat pentru acest post, legea permiţându-i astfel să nu îndeplinească condiţiile generale din Legea funcţionarilor publici.

    Contactat telefonic, Georgescu ne-a declarat: „Legea zice că dacă nu sunt şi alţi candidaţi pot concura şi fără să îndeplinesc acea condiţie. Dacă nu îndeplinesc acea condiţie, scrieţi materialu’. Eu o să iau măsuri. Ne întâlnim în instanţă”.

    Până în prezent, Georgescu a ocupat posturi în administraţia publică centrală fără să dea concurs. Din octombrie 2003, până la începutul anului 2007, el a fost angajat la PNA pe post de specialist în domeniul economic, în condiţiile în care îşi luase licenţa la ASE cu o lună înainte, cu media 6,55. Georgescu a terminat Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale la filiala din Braşov a Universităţii Creştine „Dimitrie Cantemir”, care e condusă de către tatăl său. El a absolvit şi Facultatea de Drept, cursuri fără frecvenţă de cinci ani, la Universitatea Hyperion, fără a-şi lua însă licenţa. A depus o cerere de angajare la PNA, care a fost aprobată de inspectorul-şef Ioan Burlacu, deşi, conform unei note interne a PNA“, experienţa profesională a d-lui Georgescu nu îl recomandă pentru acest post”. La începutul anului 2007, Georgescu s-a transferat la Ministerul pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii. Tot fără concurs. După câteva luni, el a ajuns consilierul personal al ministrului Justiţiei, Tudor Chiuariu. Din această poziţie, Georgescu a fost transferat la ANI.

    Serviciu contra serviciu

    Eugen Coifan, vicepreşedintele ANFP, este cel care i-a avizat în urmă cu şase luni cererea lui Georgescu prin care acesta solicita să ocupe temporar postul de secretar general al ANI. Ulterior, Georgescu a făcut parte dintr-o comisie de concurs în urma căruia soţia vicepreşedintelui ANFP, Anişoara Coifan, a concurat singură şi a ajuns şefa Departamentului Resurse Umane din ANI. „Da, Georgescu a făcut parte din comisia acelui concurs, iar soţia mea a câştigat postul legal”, a declarat Coifan pentru Cotidianul.

  • xblade_tm_cat
    Posted at 04:21h, 05 noiembrie

    alegerile din state sunt atat de importante incat ar trebui sa votam toti, si prin toti vreau sa spun toate continentele (Ep, sa conteze cat un stat, asia, africa si america de sud la fel. mexic si canada alt stat.)

    totusi, campania din state e plictisitoare, mult mai interesant si amuzant e sa-l vezi pe Mr. Bean (El Presidente de Gobierno del Reino de España Jose Luis Rodriguez Zapatero sau Mr.Bean pe scurt) milogindu-se de toata lumea si pupand in posterior pana si portarii ca sa fie invitat la intrunirea G20, si de moment si-o ia in brate.

    ca sa va faceti o idee in caz ca nu sunteti la curent….tipul e atat de carpa incat a cautat sprijin prin america de sud….la importantii presedinti ai Peru.ului si ElSalvador-ului al caror nume nu-retin (sunt prea importanti pt. memoria mea)

  • BlogGeorge
    Posted at 08:45h, 05 noiembrie

    Si o fotografie semnificativa pentru victoria lui Obama.

  • Gabi
    Posted at 09:09h, 05 noiembrie

    @Dan:

    Draga Domnule Huidu,

    Esti varza! Cum poti sa spui tu ca „sa o lase mai moale cu civilizatia”? Pai draga Huidu, Iraqul e leaganul civilizatiei sumeriene (PRIMA civilizatie cunoscuta).

    Si in ce mod sunt epigoni nu am inteles… ori mataluta folosesti cuvinte doar de amorul artei?

  • khris
    Posted at 09:56h, 05 noiembrie

    Serban, a castigat Obama, updateaza articolul 🙂

  • Paraipan
    Posted at 10:16h, 05 noiembrie

    Scurt si la obiect : presedintii (in special cei in state) nu sunt alesi pentru a face schimbari ,ci pentru a mentine situatia. Situatie care,de la caz la caz, aduce multe profituri marilor corporatii.
    Asa ca sa terminam cu prostii de genul,republicani,democrati,ce bine au facut pentru Romania etc.Nimeni nu-ti face un bine fara a avea un interes.Noi ne bucuram de acest „bine” facut,fara sa stim adevaratele interese.
    Se vor intoarce impotriva noastra…….cat de curand.

  • Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
    Posted at 10:17h, 05 noiembrie

    Yee a iesit Obama predesinte, sa speram ca va fi mai bine pentru ei si implicit si pentru noi 😀

  • No name
    Posted at 10:24h, 05 noiembrie

    Chiar nu gaseai un subiect mai putin mizerabil decat alegerile din america?

  • Catalin - Cluj
    Posted at 11:49h, 05 noiembrie

    Serban, „blogitorilor” 🙂
    pentru mine cel mai impresionat lucru la proaspatul castigator al alegerilor din state mi s-a parut faptul ca pe lunga lui campanie electorala, si anume 2 ani de zile, nu a facut nici macar odata referire la culoarea sa. E un lucru de admirat ca nu a incercat sa manipuleze minoritile din USA axandu-se pe acest „avantaj” al sau.
    Ideea e ca a castigat schimbare 🙂
    bine ca nu a iesit McCain, ca risca saracu un infart la tanara lui varstra de 72 de ani si se trezeau astia cu un presedinte femei, care …. sa fim serios e cam paralela saracuta.

    toate cele bune,
    Catalin

  • Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
    Posted at 11:56h, 05 noiembrie

    firar mama ei de treaba ….nici aici nu e buton de edit :)) acolo era Obama Presedinte nu ce am scris :))

  • LuckyLuke
    Posted at 14:18h, 05 noiembrie

    A castigat Obama! 😉 Nu mosulica 😛

    @No name: chiar nu mi se pare un subiect mizerabil. toata lumea a scris despre asta, si peste 4 ani iar va scrie toata lumea despre alegerile din america.

  • Dea (din Paris)
    Posted at 14:21h, 05 noiembrie

    In Paris s-a mobilizat foarte multa lume sa urmareasca alegerile in direct. A fost o miscare sociala incredibila.
    Lucrez intr-o companie americana. Colegii mei purtau ieri insigne sau bijuterii cu numele favoritului lor in cursa electorala (majoritatea il sustineau pe Obama). Personal, cred ca Obama inspira leadership si asta este foarte important. Masele au nevoie de lideri in care sa poata avea incredere (masele sunt si proaste – v. Elogiul prostiei)… de aceea l-au votat pe Obama… un tip carismatic. McCain si-a dat firma-n cap cand a ales-o pe Palin pentru Vicepresidentie… Asta i-a ranit pe americanii de rand in cea mai mare frustrare a lor… aceea de a avea un sef mai prost decat ei.

    Off topic: Am inceput sa ma uit la Cronica pe net. Multumesc ca postati emisiunile online!

  • marius
    Posted at 14:50h, 05 noiembrie

    Oricare ar fi fost presedintele (pana la urma obama)cheltuiala cu campania aia electorala de miliarde de dolari trebuie scoasa de sponsori…

  • Aurel
    Posted at 20:57h, 05 noiembrie

    Eu le doresc americanilor, acum ca a fost ales Obama tot ce e mai rau. Cu un tigan presedinte ii asteapta si pe ei un complex proces de manelizare si indobitocire. Inapoi la origini.

  • anna
    Posted at 12:26h, 06 noiembrie

    Multe vorbe in vant, „but the bottom line is”: cine tinea cu mosu’ , stia de ce! Aveam aceleasi sentimente, nu tineam cu niciunul, dar totusi dintre cei doi speram sa iasa McCain. A iesit Dl Ciocolatiu, sa vedem ce va face. Nu sunt rasista, dar cu charisma nu neaparat poti sa conduci o tara, si arata toata campania lui Obama ca o mare telenovela. Acum doar putem sa speram, pt ca probabil nici el nu stie cum va scoate tara din c….

  • ombladon86
    Posted at 23:08h, 06 noiembrie

    Serbane nu stiu ce crezi tu despre cei cu trabucuri in gura , da e usor de comentat ca altii ne conduk prost, da de ce nu candidezi si tu sa devii presedintele romaniei (cu r mic ca nu merita altfel). Iti spun eu ca daca ajungi acolo sus uiti de aia de jos, e ca si cum ai uita sa mai conduci o Dacie 1300 stiind ca de la aceea ai plecat.
    Vreau sa-ti spun ca zilele astea am vazut un reportaj , nu mai stiu pe ce post de televiziune, despre un institut de cercetare in domeniul motoarelor cu ardere interna in care se arata ca de acolo s-au luat standurile de testare si altele si s-au dus la fier vechi de cei care leau cumparat(prin AVAS).
    Mia venit sa plang cand ma gandesc cam ce treaba faina se facea acolo (eu sunt pasionat de mecanica, de motoare )pt. ca am facut sc. profesionala si dupa aia liceul la seral si acum sunt la facultate in primul an, si tare as fi vrut sa lucrez in domeniu dar FARA bani si FARA pile nu faci nimik
    Mie mi se pare ca pe timpul lui Ceausescu se putea ca cineva sa se afirme mai usor ,dar acuma e foarte foarte greu.
    Dupa mine, un tanar de 22 de ani, cred ca cei care pot fi valorosi sunt dati la oparte si nu au loc de vechii Securisti ca, comunistii au mai facut ceva bun ce astia din ziua de azi nu sunt in stare sa dea cu far peste ce au facut comunistii.
    Cred ca nu am fost prea coerent in ceea ce am spus pt. ca sunt obosit, dar vreau sa subliniez faptul ca cea fost bun din ce-au facut comunistii nu a putut fi pastrat din cauza dorintei de razbunare a unora, care cu timpul nu vor mai fi sau nu mai sunt , dar ramanem altii care trebuie sa ducem in spate orgoliul de a te impotrivi unui sistem.

  • SirNeo
    Posted at 02:50h, 07 noiembrie

    Nu stiu de ce dar eu cred ca Obama o sa fie asasinat …

  • musca tzetze
    Posted at 05:11h, 07 noiembrie

    @Aurel
    Tigan esti TU,ma!!!…nu Barack Obama sau alti inter-rasiali (cu atat mai mult,afro-american,mulatru). Ia si citeste pe site-ul oficial al campaniei (despre copilaria lui,cum a crescut fara tata,studii,avocatura,etc…) daca te duce bibilica si apoi get back to me cu alta aberatzie mai rasarita,ca ai crescut in Estul junglei,tu,ma,nici macar in estul Europei unde figurezi ca te-ai afla!!!

    Obama?ca vizionar si strategic senator? ar trebui apreciat macar pentru perseverenta,consecventa,integritate morala….ambitia de a crede ca: el e cel ce va schimba situatia Statelor,implicit restul lumii in bine.Are in fata o misiune extrem de grea,merita o sansa.
    Yes,we can!!!

  • vizualizator cronica
    Posted at 22:55h, 07 noiembrie

    serbane am sa-ti spun ce ti-au mai spus o multime de altii(mai multi decat fire de par ai tu in cap)…sunteti nesimtiti si tu si subnutritul ala de gainusa, daca nu ati fi nesimtiti ati fi haiosi, voi nu vedeti ca singurii care va declara haiosi sunt ascultatorii de manele???…acela este segmentul pe care-l satisfaceti.

    edit by serban:
    a vorbit si nea Ion ca si el e om! nesimtiti noi? da’tu care nu argumentezi cum esti? manelisti zici? tu sigur asculti Bach!

  • MoldovaBestOf.com
    Posted at 01:07h, 10 noiembrie

    Multumesc mult pentru raspuns…. Transnistria este un subiect evitat atat de politicieni, cat si mai nou si de oamenii de rand…..

    Canrcotasii cand au de gand sa vina la Chisinau?

    Chiar daca actula conducere VOROSCA (voronin+rosca) impiedica difuzarea canalelor romanesti pe teritoriul RM, sa stiti ca voi sunteti admirati si la noi…..

    Multe „succesuri” voua in continuare, iar noi ramanem cu conducerea „care este” (pana la primavara) si cu speranta spre mai bine (in suflet)….

  • filip
    Posted at 03:26h, 12 noiembrie

    Ce va mai place voua romanilor sa va uitat in curtea vecinilui…cainele moare de lant si prostu de grija altuia.Ma bine va vedeti voi de romanica cea frumoasa si de foundurile UE si ii mai scutiti pe americani de comentariile voastre ca ei nici macar nu stiu unde e Romania pe harta.De ii intrebi de Romania iti zic ca stiu unde e…Roma.
    Bafta

  • Bietul Ioanide
    Posted at 00:29h, 13 noiembrie

    Serbane…orice ar fi Romania este de 1000 de ori peste SUA la nivelul populatiei(din punct de vedere Intelectual) intelectualii lor sunt cumparati cu burse din Restul lumii ….. americanii pursange(daca se poate spune aja) sunt niste redusi mintali…innecati in suficienta…DE ACEEA NU E GREU CA UN OM CA OBAMA ,despre care s ar putea spune ca are o bruma de cultura ,impresioneaza –-astept sa vad ce o sa rasufle despre el in presa––

  • John Locke
    Posted at 22:28h, 17 noiembrie

    Parerea mea ca odata cu alegerea lui Barack Obama in functia de presedinte al Statelor Unite,va incepe si sfarsitul crizei….

  • mihay
    Posted at 19:48h, 18 noiembrie

    n aseara din nou ma amuzat filmuletu se pare afi un scenariu avietii noastre dupa alegeri stiti vorba sa vezi ce poate face voiculescu miauuuuu cred ca intruchipeaza era futerii mama ei de campanie caci la noi pina si pisica candideaza miauuu in state insa e pe bune obama e visator si promite ce fratii lui il inteleg mai bine imaginativa si dumneavoastra ce ar fi daca ar cistiga vanghelie care este alegerile astae sunt rasist xenofob dar realist sunt curios spuneti mi parerile dumneavoastra pe curind

  • Aura
    Posted at 11:18h, 24 noiembrie

    @Anca Radoi Bodnarescu:

    Romani sunt niste idioti ! Daca ati fi trait aici ati arunca cu kkt pe Obama sau Mccain. De 25 de ani traiesc in SUA si schimbare se face dar nu se face in bine. Nu !
    La fel ca si in Romania lumea moare de foame aici si am vazut romani care mor de foame aici. Care e diferenta daca e Mccain sau Obama ? Lumea tot nu are de munca si sta pe somaj si daca face un ban cinstit il da pe tot la chirie. Sunteti niste tampiti si de aia romanu tot tigan o sa ramana ! Ignoranta si nesimtire. Romania e o tara frumoasa, pacat ca e locuita. In 25 de ani nici un negru nu a mers la vot. Anul asta pt ca un negru candideaza au mers toti la vot. Therefore the results ! Imi e greata sa mai comentez sincer.

  • Radu Mazare
    Posted at 01:47h, 25 noiembrie

    da de unde sti tu doamna Anca Radoi Bodnarescu ca negrii nu mergeau la vot?…ai asistat dumneata alegerile de pana acum?…vorbeste rasismul din tine cucoana, mai bine culca-te

  • Aura
    Posted at 22:59h, 02 decembrie

    Am votat boule ! (Radu Mazare) Am votat cu Obama ! Daca nu sti nimic de lumea in care traiesti considera-te un nesimtit ! Am citat pe D-na „Anca Bondarescu” si tu in nebunia ta ai decis sa ma numesti rasista. Pe viitor fa un efort si citeste inainte sa postezi mentalule. Daca traiesti intr-o tara de 25 de ani si intri in contact zi de zi cu comunitatea de culoare, participi activ la diverse activitati si faci munca de voluntariat pt oameni de culoare din SUA atunci incepi sa intelegi si sa le cunosti cultura. Esti un mediocru care in loc sa citeasca mesajul (opinia personala) ai atacat ! Obtine-ti viza de munca pt SUA (daca ti se aproba actele) si dute la spalat vase si dupa 6 luni de mancat macaroane cu apa te intorci in Romania si te vezi cineva ! Nu sunt rasista ! Era pur si simplu un comentariu facut de mine avaind in vedere ca traiesc in state de ceva ani, ATAT ! Eu am muncit mult si m-am dedicat comunitatii de culoare, am fff multe cunostinte si prieteni de culoare si ca sa inchei, esti un mancator de cacat ignorant !

Post A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.