27 oct. Pieton in tara mea de Tania Vintila
Din cand in cand, ceea ce primesc pe [email protected] si mi se pare ca reflecta ce vreau eu sa transmit cu acest blog s-ar putea sa ajunga post aici! Avem azi o doamna cu un copilas de un an si jumatate, exact de varsta baiatului meu, care are aceleasi intrebari, trairi, remuscari, nemultumiri ca si mine! Sa fie asta tara in care vreau sa-mi cresc copilul? Ciudat este faptul ca desi ne comportam altfel in strainatate, in statele unde „sunt legi”, cand ajungem acasa nu aplicam nimic din ce-am invatat, ci revenim la vechile metehne! Multumesc Tania ca nu ma lasi singur in „nebunia” asta!
Buna Serban,
ti-am descoperit blogul de putin timp,nu am apucat sa citesc tot ce este postat, m-am oprit la mesajul din data de 1 oct,cu “doamna” cu “jeepul” parcat pe trotuar!!!! Este exact problema cu care ne confruntam zi de zi…numai “doamne” si “domni ” de asta clasa intalnesc zi de zi…ok,stau in sectorul 1,pe horia macelariu,nu de mult timp…aici se faca trotuare noi in tot cartierul….frumos,bravo….trotuare noi,insa nu pentru PIETONI!!!!! Ci pentru MASINI!!!! Nu cunosc bine restul Bucurestiului,sunt sigura ca e la fel peste tot,cum este posibil sa nu ai pe unde sa mergi, esti obligat sa mergi pe mijlocul strazii si asta in injuraturile celor de la volan,ca i -auzi te afli pe teritoriul lor!!!
Am un copil de un an jumatate,cu carutul nu ai cum sa trreci pe trotuare,sunt paralizate de masini!!!!! mi s-a scarbit insa si mai rau zilele trecute cand ,incercand sa mi fac si eu loc cu greu cu carutul meu pe trotuar prin cimitirul de masini,se opreste un nene in fata mea ,astepta sa trec ca sa se parcheze si el (pe trotuar,of course!!!)….buuun,ma opresc si eu sa vad ce face…pai ce sa faca nenea,scoate capul pe fereastra si urla : “Hai fa curvo,treci o data!!””””!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAI FA CURVO TRECI O DATA!!!!! Asta spun “domnii” imbracati la costum mamelor care ies cu copiii in parc si care “indraznesc” sa mearga pe trotuar!!!!!!!! In fata copilului!!!!!! Asta e tara in care traim!
Stiu ca este o probmema nu de azi de ieri asta cu parcarile,asta e raspunsul pe care il primesc mereu cand ii intreb daca se gandesc la copii,la femeile cu copii…”paai unde sa ma parchez,da mi tu loc de parcare!!!!”
Asa, pai atunci si vagabondul ala care nu are casa si nici chiloti poate sa vina peste tine in casa si sa se duca frumos sa se intinda in patul tau sa doarma,ca daca nu are casa….
Iti scriu tie pt ca pur si simplu nu stiu cui sa scriu,(aaa,ok ,am scris la primarie, insa au “alte prioritati,no answer!!!!) 7 ani am locuit in Franta si de tot atat timp imi bat sotul la cap “ca mi-e dor de tara,de tara mea frumoasa,de romanii mei…de tot”…. Ne am mutat in Bucuresti de 3 luni….e jungla,e anarhie totala! nu exista legi,statul e absent… NU ASTA E TARA PE CARE O VREAU PENTRU COPILUL MEU!!!!!
Dar ce putem face? Ce??? De ce nu intereseaza pe nimeni de nimic?
Nu e totusi atat de greu de luat masuri,cel putin in problema asta cu masinile…AMENZI!!!!!! De ce nu se dau amenzi??? Iei o data amenda azi,iei de 2,iei 5 ,pana la urma ai grija…. Sau CEL PUTIN sa lase loc si pentru pietoni!!!! E oare greu sa te parchezi in asa fel incat sa lasi loc si pentru pietoni???Mai vad o doamna zilele trecute parcandu -se pe trotuar si o intreb,”la pietoni va ganditi cand va parcati asa???” Imi spune ca “asa se parcheaza toti,nu o sa schimb eu ceva” Vazand ca sotul meu e strain,imi spune ” stiu ca in strainatate nu e asa,ca eu in strainatate locuiesc” O intreb daca in strainatate tot la fel procedeaza si imi raspunde ”Nuuuuu,acolo exista legi!” ACOLO EXISTA LEGI!!!! La noi de ce nnu exista legi?????
Imi pun speranta in oameni ca tine care POT sa incerce macar sa faca ceva,sa traga un semnal de alarma ,stiu ca oamenii te asculta altfel cand esti persoana publica… Vreau sa cred ca putem schimba ceva in oamenii din tara asta!!! (asa ca o paranteza,dna de mai sus care zice ca locuieste in strainatate,a urlat ea nitel pe mine,insa acum lasa loc de trecere pentru pietoni,ACUM se ghandeste!)
Mergem toti in strainatate si ne miram ca “vai,ce frumos e! vai ce curat e!” ei bine ,poate sa fie si la noi asa,daca fiecare dintre noi incearca sa faca ceva,SE POATE!!!! Sper sa fi fost coerenta in exprimare,scuze,scriu repede ca am un copil putin “matait” langa mine!
Multumesc! Bafta multa in continuare!!!
ciprian
Posted at 00:09h, 28 octombriechiar ca e grav…am 20 de ani si nu sunt genul de persoana care sa-si doreasca sa plece in strainatate…dar acum imi pun si eu intrebarea „chiar vreau sa traiesc intr-o tara ca asta?” sper ca sa-ti citeasca cati mai multi articolul si sa invete si sa se schimbe…sa schimbe ceva in tara asta…o sa fie greu dak o sa se continue in asa fel…bafta serbane..
Tot_a_ta
Posted at 00:15h, 28 octombriepoate ca nu mi-am ales tocmai bine sa dau un comment la acest mesaj dar nu pot sa ma mai abtin…simona sensual are blog,nu stiu daca e o noutate dar eu abia acum am aflat..si sincer m-am cracant de ras cand am vazut ce idiotenii poate scoate dobitocia asta din gura…o stiam deja de la tv dar parca acum e si mai rau…si da si eu am un copil si ma intreb zilnic daca asta e tara in care vreau sa il cresc…si tot zilnic imi raspund:clar nu!din pacate firea mea patriotica nu imi da voie sa parasesc tara asta minunta pe care au facuto praf politicienii si pitipoancele astea:(tot ce pot sa fac este sa sper…speri mata,da speri degeaba(imi raspunde vocea interioara)pup serban.
sabi
Posted at 00:43h, 28 octombrieAsta e doar un motiv ptr. care nu m-as muta in capitala, sunt alte sute de motive ptr. care nu as face acest pas…
Cody
Posted at 00:45h, 28 octombrieProblema se pune foarte simplu : cum poate o minoritate sa schimbe majoritatea pentru ca nu trebuie sa ne mintim cu inconstienta – majoritatea e cea care face ca Romania de azi sa arate asa cum arata . Cum sa schimbi niste oameni care nu vor sa se schimbe nicicum si care constituie o majoritate covarsitoare ? Daca oamenii care isi merita cu adevarat numele ar constitui majoritatea in tara asta – lucrurile ar sta cu totul altfel, e simplu – e imposibil ca cei mai multi dintre noi sa fim buni si Romania sa fie exact asa cum este . Deci cum sa-i schimbam pe cei multi ? Chiar se poate ? Sa plecam de aici ? Si tara asta cui s-o lasam ? Astora care o fac praf si pulbere !?
edit by serban:
pai asta e si tristetea: cei ce o fac praf si pulbere reprezinta aici „normalitatea” din pacate, noi, locuitorii din „cealalta” Romanie, ramanem din ce in ce mai putini!
explorish
Posted at 00:47h, 28 octombrieproblemele mi se par disproportionat de mari in ORASUL acesta, mai mult decat in restul tarii. imi vine sa zic „nu confundati”, pe de alta parte, e destul de rau ca se intampla pur si simplu.
pentru incurajare, exista initiative, majoritatea personale, de a schimba ceva. ar fi frumos sa ajunga la o masa critica, de care inca sunt departe, dar speranta moare ultima, chiar si in Bucuresti. eu am vazut de curand doua exemple, aici si aici.
sara buna.
O-laie
Posted at 00:48h, 28 octombrieO poveste trista si, din pacate, adevarata. Stam in amortire si nu facem nimic. Am ajuns sa cred ca in tara asta totul se rezolva cu scandal. Ar trebui sa iesim pe strazi zilnic ca sa se miste ceva in vagauna asta.
Felicitari doamnei care ti-a scris!
noryshor
Posted at 00:55h, 28 octombrieproblema se poate rezolva _cu voia primariilor_.
cu amenzi nu stiu cate se rezolva. ar trebui mai degraba sa se puna niste stalpi mici din metru in metru la marginea trotuarelor, pentru a nu avea acces masinile pe trotuar. Asa s-a rezolvat aceasta problema in Cluj pe unele strazi, sau daca nu, sa puna niste gardulete la marginea trotuarelor – asta pentru pietoni, iar pentru soferi, mai multe parcari!
e evident ca problema aceasta nu se poate sa fie ignorata la infinit.
Oana
Posted at 01:07h, 28 octombrieStati linistiti pentru ca nesimtirea sta la loc de cinste nu numai in Bucuresti, ci si in celelalte mari orase ale Romaniei… Degeaba ne miram, degeaba scriem despre asta, degeaba ne plangem autoritatilor… Cred ca am depasit demult stadiul in care se mai putea face ceva in privinta acestor lucruri, acum ne aflam in perioada denumita „din rau in mai rau”…
INconstantIN
Posted at 01:08h, 28 octombrieA propos, ieri a avut loc un Marş al Pietonilor în Bucureşti. http://inconstantin.ro/2008/10/27/foto-marsul-pietonilor-in-bucuresti/
Doina
Posted at 01:34h, 28 octombrieSunt o ipotetica viitoare bunica (fiica mea are 25 de ani si nici un gand de maritis – deocamdata).Cred ca singura solutie este ca voi – tinerii – sa incercati sa schimbati ceva.Plecarea din tara nu este totusi o solutie (cu toate ca eu o indemn pe fii-mea sa plece).Poate ca prin vocea mai multor tineri putem indemna oamenii sa iasa la vot si sa terminam cu toata batjocura existenta.Si inca ceva – AMENZI -.Crede cineva ca vesticii sunt super civilizati?NU. In Belgia daca se depaseste viteza legala amenda este cca 1/3 din venit.In Elvetia daca circuli pe banda prevazuta pentru BUS amenda este de 2.000 franci (in conditiile in care venitul mediu este de cca 7.000 franci).Te admir pentru tenacitate si doresc sa ti se alature cat mai multi tineri dar si cei de varsta mea.NU TE LASA!!!!!!!!!
sorin
Posted at 01:52h, 28 octombriePentru ca afara esti nevoit sa aplici legea, minoritatea se supune majoritatii. Acum concluzioneaza in Romania. Cred c-ai inteles de ce noi nu aplicam ce invatam in afara. Stiu ca 1+1+1+1 fac mai multi…dar suntem prea putini care plecam in afara si revenim in Romania…multi uita de tara asta.
seedee
Posted at 02:03h, 28 octombrieMare dreptate are doamna. Si asta cu trotuarele ar fi doar un aspect. Hai sa pomenim de mizerie, politicieni (cred ca ma repet aici), coruptie si multe altele.
Eu unul daca mi’as aduna vreo 5 prieteni si iubita sa plecam in alta tara as pleca. Am fost si eu in concedii in strainatate si de atunci am renuntat la aruncat orice folie si hartiuta pe jos. Le adun sub scaunul meu de sofer si le arunc pe toate la un cos de gunoi cand apuc. Daca ar face toata lumea asa ar fi mai curat si macar unul din aspecte ar fi rezolvat.
Urat!
urzeala
Posted at 02:18h, 28 octombrieSe poate si la NOI acasa… DAR nimeni NU VREA sa faca nimic. Toti romani din spania spun despre spanioli : ´Niste prosti´ – Prosti astia VOR Si POT si ce mandri suntem noi ca le populam tara…ca sclavi la prosti
dan
Posted at 07:03h, 28 octombriePfoowaa – Ma stau si ma mir ca toti isi dau seama ce e in neregula cu tara asta, toti vad gunoaiele si nesimtirea si toti au solutii si sunt ingretosati de ce vad, dar pun pariu mah ca 90% din toti de aici se duc in parc, baga Berea pe gat si arunca cutia pe unde apuca. Ca asa faceti. Las ca am citit eu bloguri si prin apropierea datei de 1 MAI, ca o gramada dintre voi astia care va plangeti de nesimtirea din tara asta, va pregateati de distractie la gratare cu cefe de porc si bere si va porceati pe bloguri cum va veti distra la iarba verde. Si apoi am vazut la stiri ce mizerii ati lasat, ati mai dat foc la o padure si vreo trei flegme pe niste geamuri. Asa ca mai lasati vrajeala. Ala civilizat nu se plange ci face. In loc sa va tanguti ca gainile bete mai bine ati vedea unde aruncati ambakajul de shaorma sau ce dreak bagati in voi, majoritatea. Nu-i asa manelari mancatori de seminte ce sunteti, gratarasi si cacatori in mare.
Marian Haragos
Posted at 09:17h, 28 octombrietara asta e un mare pamflet care e condusa de niste bufoni.. si sincer chiar nu m-ar mira sa vad ca in Romania poate sa zboare si porcu’ …
Bucatarul
Posted at 09:58h, 28 octombrie1.Sa locuiesti in Franta 7 ani si sa te intorci in Romania,fara sa testezi situatia locala inseamna ca esti foarte naiva sau lovita de criza financiara.2.La cite faze asemanatoare sunt prin Bucuresti, marele detectiv Lazarus ar avea material girla si nu s-ar mai deplasa pe toate coclaurile,cu „Tribunalul Poporului”.
Taina
Posted at 10:21h, 28 octombrieSingurul meu sfat: intoarce-te in Franta, copilul tau o sa-ti multumeasca 🙂
nicdan
Posted at 10:25h, 28 octombrieStiti care e nivelul de civilizatie din tara asta? Sofer de taxi care foloseste la un stop,pe post de ata dentara, capatul unei bancnote de 1 leu, sau oameni care isi taie unghiile in tramvai…….sau parcheaza pe trotuare.
Sa ne fie de bine!
liana
Posted at 10:27h, 28 octombrieCitind postarile de mai sus constat ca foarte multi observa, se plang de anumite anomalii din acest oras, dar nimeni nu face nimic. Eu am doi copii si ma confrunt cu fix aceleasi probleme, dar fac ceva. In fata blocului meu din sect 1, zona rezidentiala, este o haita de 15 caini agresivi. Credeti ca in afara de mine (care am facut peste 20 de reclamatii in scris si la telefon) s-a mai sesizat cineva? Va spun eu – NU! Mi-am asumat eu statutul de nebuna, care are ceva cu bietele animale. De ce? Pentru ca romanul se plange, dar nu face nimic. Ne lipseste SIMTUL CIVIC. Pai va spun eu ca daca in fiecare zi timp de o luna ar fi primit zilnic din aceeasi locatie 50 de reclamatii, si-ar fi miscat cururile imbuibate, si ar fi facut ceva. Vreti sa nu se mai parcheze pe trotuare? Hai sa stabilim o zi in care sa le umplem casutele postale cu mailuri, scrisori, reclamatii. Sa-i sunam, ca sa nu mai faca fata. Si facuta chestia asta constant timp de o luna, nu se poate sa nu se intample ceva. Ei au obligatia sa raspunda fiecarei reclamatii, in scris, in max 30 de zile. Hai sa ne mobilizam!!! Lamentarile nu aduc nimic. Iar voi toti cei care calatoriti si apreciati civilizatia Vestului si care acolo respectati nu numai legile ci regulile BUNULUI SIMT nu uitati sa le aplicati si in tara voastra. Si nu uitati proverbul : „Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”.
Am vorbit f serios cu organizarea, hai sa aflam unde putem trimite reclamatii, si sa actionam laolalta.
nikoolas
Posted at 10:30h, 28 octombrieMa intristeaza si totodata ma bucura scrisoarea Taniei.
Ma instristeaza pentru ca observ cum din ce in ce mai multi oameni sunt deranjati de lipsa reglementarilor (de orice natura:financiara-vezi comportamentul bancilor din Romania, sociala – pana cand vor avea imunitate(a se citi „vor fi deasupra legii”) niste imbecili?) care fac sa functioneze democratia si legile in continuare nu se arata/aplica. Acesta democratie trebuie sa-mi apere si mie dreptul de a merge pe trotuar si pe al gibonului de la volan care vrea sa intre cu masina pana in sala de cinema(americanii au fost mai destepti cand au facut cinematografele drive-in). Problema apare atunci cand drepturile cerute de fiecare dintre noi interfereaza cu cele solicitate de altii(la fel ca la parcari); aici ar trebui sa intervina statul,insa…SURPRIZA! statul doarme. Pentru ca nu vreau sa mai bat campii asa de dimineata, o scurtez: mai nou am vazut agenti ai politiei comunitare dirijand circulatia. Stiu ca au in plan sa faca o lege prin care politistii comunitari sa poata ajuta politia rutiera la dirijare si/sau acordarea amenzilor. Ceea ce este un lucru bun…cred. Numai acum vreo doua zile am vazut un astfel de agent comunitar intr-o intersectie(eu sunt un pieton+biciclist convins) si mare mi-a fost mirarea cand nenea agentu’ comunitar a dijirat circulatia intr-o maniera asa de strasnica incat a reusit sa blocheze intersectia(Piata Sudului). Sunt curios cum va decurge operatiunea cu amenzile; poate ma trezesc cu vreo amenda pentru faptul ca n-am mers corect pe trotuar sau, si mai ironic, ca am ocolit pe „partea carosabila” o masina parcata regulamentar pe trotuar.
Ma bucura scrisoarea Taniei pentru ca vad astfel ca nu sunt singurul pieton care incearca sa arate soferilor ca lipsa unui loc de parcare in Bucuresti nu trebuie sa atraga dupa sine nerespectarea dreptului pietonului de a merge in siguranta pe trotuar.Imi place ca ai avut acest curaj,Tania. Sper sa ai si rabdarea necesara pentru a infrunta zi de zi acest comportament.
Pana cand totusi?
Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
Posted at 10:51h, 28 octombriela mine in oras, politia maidaneza( aia comunitara) a inceput sa dea amenzi celor care parcheaza pe trotuar si langa borduri pe strazile principale, pentru a fluidiza traficul, merge cat de cat insa nu e ca pe roate, si intre blocuri in spatiile unde au fost parculete de copii si au aparut garaje proeminente cu autorizatii scrise cu markerul, vad ca au inceput sa ingradeasca aceste spatii pentru a face o mica oaza de relaxare pentru copii, pentru mame cu carucior, pun gazon, copacei, leagane. faza mai nasoala e ca parculetul asta de vor sa-l faca o sa fie inconjurat de foaaaaarte multe masini si accesul o sa fie foarte dificil, doar daca nu vor face vreo pasarela. In orasul meu trotuarele sunt generoase, cam ca o autostrada cu 4 benzi pe sens :)) dar cum a specificat de doamna sunt berbeci care-si parcheaza carutele care cum apuca, si nu prea vezi dacii amarate ci numai masini una si una sau masini care sunt puse la vanzare ca in vitrina.
Kenny
Posted at 10:55h, 28 octombrieTrist dar adevarat
In Romania avem politie doar cu numele dar fara autoritate, legile sunt pentru fraierii care le respecta ca daca esti smecher le incalci nu?
Un caz recent in Arad: Un politist pe trecerea de pietoni este atins putin de masina unui „barosan” care normal era parcata pe jumate de trecere si omu’ dadea cu spatele ca sa iasa… se duce politistul la el sa-l ia la intrebari probabil iar asta din masina i-a facut semn ciocu mic ca nu sti cine sunt eu… deci nu mi-a venit sa cred a plecat politistu’ cu coada intre picioare exact ca si cainele ala la care ii zici „marsh”.
Si ca acesta sunt „n” cazuri dar degeaba nimeni nu ia nici o masura, asta e tara nimanui.
Huidu degeaba aratati la Cronica ce e rau pentru ca foarte putini isi dau seama si incearca sa schimbe cate ceva dar majoritatea rade cand ar trebui de fapt sa planga 🙁
mArius
Posted at 11:11h, 28 octombrieMai are incredere cineva in tara asta de kkt ?
EU NU.
Ma gandesc f f serios sa plec afara.
Nu e lapte si miere ,dar macar e un minim de civilizatie.
mihaitha
Posted at 11:11h, 28 octombrie@dan: bine ca te-ai gasit tu singurul om integru din toata Romania! Hai sictir!
Ce faci cand iti parcheaza gipanul in fata pe trotuar? Cum esti tu ‘ala civilizat care nu se plange ci face’? Ii bagi o piatra in parbriz? Il strangi de gat? Ii tai cauciucurile? Chemi militianul ca sa se uite ca gaina la el cum pleaca? Ce?
Cat timp legile exista numai pentru unii (aia care nu au pile) si politia e numai de fatada, problemele astea nu vor disparea, ci se vor agrava. Iar daca politia vrea sa demonstreze ca nu sta degeaba, se ia de tine, ca n-ai pile, nu de unflatul cu 3 cefe si gipan, ca ala e var cu sefu’!
Am mai spus-o si o repet: fara 4-5 bombe atomice nu se poate schimba nivelul de inteligenta al tarii… 🙁
HtH
Posted at 11:27h, 28 octombrieDaca mai scrie Tania sau daca citeste asta – ce numar avea masina boului ? Culoare, marca ? Cum arata specimenul ? O parte din nr. si genul de masina ? Pe bune, trebuie sa posteze asta !
Auto Driver
Posted at 11:32h, 28 octombrieInca o persoana ca re scrie fara sa gindeasca din punctul de vedere al persoanei care sta acasa si pentru care cea mai mare problema zilnica este plimbarea in parc. Sa ne propuna aceasta persoana o rezolvare la parcari, sa gaseasca ea parcare si mai ales sa ne spuna si noua unde parcheaza sotul ei masina cu care merge la servici… probabil tot pe trotuar.
Faptul ca o face lumea curva pe strada … tine excusiv de faptul ca sunt niste badarani soferii, niste nesimtiti care nu ii intereseaza nimic, si in in nici un caz nu are legatura cu felul cum probabil erai imbracata, machiata etc…
Julie
Posted at 11:36h, 28 octombriePovestile astea de viata sunt incredibile.
Din pacate nu am avut ocazia sa vad mare parte din Europa, dar am avut ocazia sa vad Canada(de mai multe ori) si SUA(1 data). Am vazut cum se comporta oamenii civilizati, ce inseamna sa nu iti bagi nasul unde nu iti fierbe oala, sa respecti oamenii din jurul tau si in primul rand sa te respecti pe tine. Nu or fi ei cei mai destepti din lume, dar daca ma pui sa aleg intre un om destept dar nesimtit si unul mai prost dar plin de bun simt, sigur nu l-as alege pe primul.
De fiecare data cand am venit inapoi acasa aveam impresia ca toata lumea ma urmareste, ca suntem o natiune de imbecili si tarani(nu oameni care stau la tara), de nesimtiti si badarani. De fiecare data ma apuca o stare de tristete generala. Singurul mod in care am reusit sa trec peste asta a fost incercand sa aplic ce am invatat acolo: atunci cand parchez incerc sa pun masina intre liniile marcare si sa nu ocup doua locuri, cand cineva vorbeste il ascult si nu intru peste vorba lui, cand se face verde la semafor nu claxonex in secuna 1, nu intarzii niciodata, ci prefer sa fiu eu cea care asteapta, am invatat sa zambesc cand vorbesc cu lumea, pentru ca am observat ca genereaza un efect benefic, nu arunc gunoaiele pe strada, iar daca nu gasesc cos de gunoi merg cu ele in mana pana acasa… cam asa incerc eu sa schimb tara in care traim. Nu stiu daca voi schimba realmente ceva, dar macar asa sunt impacata cu mine.
Crystal
Posted at 11:51h, 28 octombrieDe buna seamă fiecare vede paiul din ochiul celuilalt şi nu bîrna din ochiul său. Bunăoară, am observat de vreo 2-3 ani, de cînd landourile sunt tot mai lăbărţate şi mai accesorizate, că mamele îşi plimbă căruţurile cu dragele odrasle pe mijlocul trotuarului sau aleii, indiferent de cît de înguste sunt, sfidînd nu doar prin gest ci şi prin atitudine (gen, „daţi-vă în lături, trece o mamă!”, parcă încetinind şi mai mult pasul de promenadă. Cum n-au de prea multe ori ocazia sau îndrăzneala să facă observaţii celor care-şi parchează autoturismele pe trotuar se răzbună pe simpli pietoni, obligîndu-i să se oprească pînă trece „mama eroină”, deşi dacă ar merge pe o parte a trotuarului ar încăpea atît mama cît si nefericitul trecător care a întîlnit-o. Se mai întîmplă să iasă mamele la plimbare în grup de 2-3, şi dacă mai zburdă pe lîngă ele vreo 2-3 prichindei… s-a zis: aleea, trotuarul, toată strada e a lor. Concluzia: suntem NECIVILIZAŢI, fiecare cît îi permite „statutul”. Ţară de ţoape şi cocalari.
N.B. Nu mi-am permis, cum presupuneţi, să spun toate acestea pentru că nu sunt părinte. Sunt mamă şi observ şi eu cu îngrijorare cum creşte exponenţial nesimţirea, lenea şi răutatea.
maniak
Posted at 11:52h, 28 octombrieProblemele astea sunt la scara mult mai larga..autoritatile poarta prima vina..si eu m-am mirat de faptul ca foarte multi pleaca pe afara, o parte din ei se poarta frumos acolo si sunt mandri de ce au vazut dar uita cand se intorc, DAR majoritatea sunt la fel de „romani” si afra..plecat in grecia asta vara recunosteam romanii din camera..daca la 2 noaptea auzeai ca tipa unu pe strada , ala tipa „FAAAAAAAAAAAAHHHH”..daca erau gunoaie in apa acolo faceau romanii plaja,daca nu puteai sa mananci linistit ca se certa una cu ospatarii era tot o romanca..majoritatea erau asa.Sunt tanar si cred ca imi pot face un viitor afara.. o sa iti trimit serban 2 poze facute la interval de 3 min. involuntar referitor la stalpii pusi din m in m pentru protejarea trotuarelor.
Spor!!
CINEVA
Posted at 11:56h, 28 octombrieok, sunt de acord sa nu mai parchez pe trotuar, dar atunci unde??? s-o las in mujlocul strazii?? nu pot.
imi doresc enorm de mult sa plec din tara, poate ca o sa am noroc sa plec, mi-e rusine ca sunt romanca sincer… asta e tara ciobanilor si a pitzipoancelor, a tiganilor si a burtosilor cu ceafa de porc.
Cosmin
Posted at 12:11h, 28 octombrieDin pacate daca incerci sa respecti legile esti considerat fraier. Am o masinuta cu care mai merg la parinti la tara sau in oras (cat mia rar cu putinta), si de obicei in oras incerc sa ma limitez la maxim 60km/h si in afara cam 90-100. Sunt claxonat, injurat si asa mai departe pt ca indraznesc sa merg in limita legala si sunt „obligat” sa le fac loc (pt ca nu vreau sa am accidente).
Ceea ce este clar este ca ne lipsesc cei 7 ani de acasa.
Cred ca ar trebui sa se gaseasca o solutie, pt ca probleme sunt destule.
Care este solutia?
PS: @dan : ai dreptate in mare masura
luptatorul
Posted at 12:17h, 28 octombrieBucurestiul e de ceva vreme scapat de sub control. Eu nu pot sa imi aduc aminte ultima data cand am vazut un politist dand o amenda, pentru ceva, orice. Mottoul e ca „aici ai voie sa faci orice vrea muschiu’ tau”. Si uneori, cand vad care de nesimtire pe care nu le sanctioneaza nimeni, mi se urca la cap si imi vine s-o las naibii de civilizatie, pe principiul la nesimtire raspunzi cu nesimtire.
Referitor la problema particulara a parcarilor, trebuie gasita o modalitate de impacat si capra si varza, adica si parcari si trotuare. Am vazut locuri in Bucuresti in care se poate, trebuie doar sa vrei. Iar strainii…imi vine in minte un exemplu apropiat de noi, de la „fratii” intr-ale lenei, grecii, unde e adevarat, poti circula pe trotuar, cu conditia sa poti urca pe trotuar, pentru ca masinile parcate langa el au o distanta intre ele de maxim 2 milimetri, inclusiv pe coltul trotuarului.
Andreea
Posted at 12:31h, 28 octombrieRecent am fost in Germania, Nu e prima data cand merg intr-o tara straina, dar din nou mi s-a confirmat ca in unele tari se poate, iar la noi nu. Acolo te respecta ca si pieton sau sofer. Nu auzi claxoane, nu nervi, nu vezi hartii aruncate pe jos, guma de mestecat sau mucuri de tigara. Si vorbind cu unul dintre nemtii de acolo mi s-a explicat ca intr-adevar la ei exista legi care se respecta. „Crezi ca la noi nu ar fi fost anarhie? Dar omul prin frica il educi”, mi-a spus cetateanul german. E trist sa auzi astfel de vorbe, mai ales ca am trait in comunism, dar nu inteleg de ce capsunarii respecta o lege intr-o tara straina si aici uita complet de ele. La noi mai e cale lunga pana la bunul-simt. Si nu o sa gasesti niciodata bun-simt la niste parveniti, care acum au masini luxoase si palate.
Robert D.
Posted at 12:32h, 28 octombrieCe e de facut sensul asta?
Trebuie invatati sa parcheze 🙂
Si eu sunt sofer si culmea ca aici in Mures cei care parcheaza aiurea sunt tot aia cu nr. de Bucuresti (o parte sunt de leasing). Oricum, obraznicia si nerusinarea a ajuns la grad de cinste. Auzi, valori morale … la ce iti trebuie, cat costa?
Referitor la curatenie : http://www.orasulcuratluna.ro/
mel_aur
Posted at 12:34h, 28 octombrierealitate cruda… asta-i tara, cu ea defilam…parerea mea, de provinciala, ce-i drept, e ca situatiile astea se intampla cel mai des in orasele mari, iar acolo se-ndes cei mai multi, atunci cand vor sa „emigreze”…oare de ce? ps: ai o mare tendinta de a manca literele, revizuieste-ti comment-urile inainte de a posta.
Giuco
Posted at 12:53h, 28 octombrieNimic mai adevarat ce spune doamna acolo. Asa este. Asa se intampla. Zilele trecute logodnica mea statea pe ultima banda din stanga la semafor si un smecher cu ceafa lata de dadea cu capu’ in tavan in jeepanu’ lui de cocalar, cu o fufa batrana in dreapta, o claxona si o „impingea” cu masina lui, sa se bage pe contrasens, sa stea acolo semafor „CA ASA FAC TOTI ACOLO”, si ca el vrea sa faca stanga. Si a mai si dat geamul jos sa arate cat de gorila mascula e el daca striga in gura mare la o femeie de 45 de kg sa miste in a masii de c**va. Similar cu ce i s-a intamplat doamnei de ti-a scris.
Si ce poti sa faci? Ce la poti face acestor specimene de retarzi cu muschi, care nu stiu decat violenta. La ei linia dintre violenta verbala si cea fizica e foarte fina. E de ajuns sa-i spui ceva, indiferent ca-i vorbesti politicos sau ca il injuri, si el e gata sa-ti dea una in moalele capului. Si in momentele alea nu te mai gandesti ca politie, ca legislatie, ca sar oamenii, ca etc ca etc…Te dai umilit si taci pentru ca pur si simplu n-ai cum sa te impui unor astfel de animale.
Ca in America frate ar trebui sa fie si la noi. Frica totala, generala, inclusiv printre gibonii astia, frica ca daca comentezi si depasesti limitele se gaseste un dement sa-ti traga un glont in cap. Asta e de fapt marea problema a romanilor. Nu exista ramificatii ale actiunilor tale. Pai matahala aia nu merita sa-i dai un spray cu piper in ochi, sa scoti bastonul telescopic si sa-l ologesti? Eventual sa-i spargi si botul ca sa se invete sa vorbeasca frumos? Spuneti-mi. Ca eu alta solutie sa mor daca gasesc. Imi bat capul de ani de zile cu tot felul de abordari care sa respecte normele de convietuire in societate, normele de politete si de bun simt, de civilizatie si nu in ultimul rand cele legale. Il iau pe om pe toate partile, incerc sa-i explic, sa vorbesc sa comunic. Si ce obtin de fiecare data? Un „date-n p*** mea de sarac. Io sunt smecher.”
andruscana
Posted at 12:57h, 28 octombrieEu am locuit in Bucuresti si mi s-a parut groaznic. Ca studenta a fost destul de bine ca nu aveam timp sa ma plictisesc dar ca si mamica este groaznic..era sa fiu calcata pe trecerea de pietoni in timp ce impingeam carutul fetitei mele de nu stiu cate ori, am calcat de nenumarate ori cu carutul in rahat de caine…Am circulat pe strada in rand cu masinile atunci cand nu aveam loc pe trotuar…Ce-i de facut? cred ca emigrarea este cheia..In Ploiesti (unde ne-am mutat)exista un slogan „Vrei o viata in Bucuresti, ia-ti o casa in Ploiesti!”..Eu zic asa vrei o viata?..emigreaza nu face munca de sisif cu „domni si Doamne” grei de cap(care uita cum se comporta in tari cu lege).
Giuco
Posted at 12:59h, 28 octombrieIar la problema cu parcarile…pai asta mi se pare mult mult mai mica cu problema comportamentului violent al romanului.
Problema parcarilor pe trotuar se rezolva simplu printr-o simpla stampila de la administratie. Si anume pe un proiect ce va duce la garduirea tuturor zonelor pietonale prin garduri (estetice evident) sau stalpi. Sa vedem atunci pe ce trotua s-or mai sui. Iar din partea mea(si io sunt sofer) pe carosabil sa se inghesuie si sa se ingramadeasca pana nu mai pot. Poate asa realizeaza sa nu-si mai ia cate 10 masini la o familie de 3 oameni. Poate asa o sa mai circule si alte mojloace (taxi, ratb, metrou).
Dea (din Paris)
Posted at 13:05h, 28 octombrieAm locuit in Bruxelles un an, iar acum locuiesc in Paris. Ma gandesc sa ma intorc, dar unde?…
Aici lumea nu isi permite sa fie la fel de nesimtita ca cei de acasa. O amenda ustura foarte tare.
Imi amintesc cum ma grabeam intr-o dimineata sa ajung cu masina la servici… strada libera… lata… si mi-am zis… DAAAAAAAAA… pot!!! 70 la ora… ajung mai repede… nu mai conteaza ca sunt in oras unde limita e de 50 la ora… Pot!
Ce nu stiam la acea ora, dar aveam sa invat rapid, este ca imediat cum am apasat pe pedala de acceleratie, m-a captat unul din radarele amplasate la fiecare intersectie din Bruxelles si mi s-a facut o poza.
Amenda a fost lejera… doar 80 de euro (!), dar m-am invatat minte.
Apoi, in Bruxelles sunt companii de parcare (private) peste tot – in parteneriat cu politia locala. Trebuia sa platesti cam 12 euro pe zi sau sa ai carte de riveran pentru a parca pe o strada. De asemenea, daca abia atingeai trotuarul luai amenda de 15 euro indiferent daca erai riveran sau nu. 15 euro azi, 15 maine… si romanul (ca si belgianul) a invatat sa parcheze corect.
Cine ar trebui sa reglementeze la noi toate astea?
Roxana
Posted at 13:33h, 28 octombrie@dan: In principu ai dreptate , dar nu trebuie sa generalizezi, iar limbajul , scuza-ma, dar ma face sa ma gandesc ca poate si tu esti in categoria acelora ce sarbatoresc 1 Mai la „gratare”. Sper sa gresesc :).
dan
Posted at 13:34h, 28 octombriene plangem? cati dintre voi, soferi, iesiti in oras si cand parcati va simtiti obligati sa-i dati bani cocalarului ce se instaleaza langa masina? aaaa, va zgarie masina? nu, nu o sa va zgarie nici o masina pentru ca nu-si permite sa schimbe zona si stie ca daca zgarie o masina va fi gasit usor si eventual snopit din bataie.
da, nu se face nimic pentru ca „siguranta si increderea noastra” sunt la pamant. avem politisti demni de toata jena si mita. trist ca locuim intr-o tara ca asta. eu am 25 de ani si stiu ca dupa ce voi avea un copil, voi face tot ce-mi sta in putinta sa ma mut din jegul asta de tara. tin la romania dar e populata cu prea multa nesimtire.
Cristian Teichner
Posted at 13:41h, 28 octombriePentru a avea solutii in primul rand trebuie sa existe standarde (legi) iar aceste standarde de cele mai multe ori sunt gandite chiar de cei care le incalca. Dar pe langa standarde avem o alta problema mult mai grava, se numeste atitudine. Multumesc doamnei Tania pentru lectia de atitudine acordata!
maya
Posted at 13:51h, 28 octombrieexista ..o campanie sa spunem..cu ajutorul unor stickere in orasul meu .Mesajul e parchez ca un porc sau vaca dupa caz.(sunt poze cu acele animale )macar de unu isi da seama ca greseste e bine.
Mai ales ca lucru acesta se intampla chiar daca exista parcare la 100 de metri dar e cu plata.si majoritatea spun ca nu stau decat 5 minute.
Legat de asta imi amintesc ca vara asta soferii opreau sa ne lase sa facem poze ,in alta tara.
Travikat
Posted at 14:13h, 28 octombrieForte trist…eu am plecat acum 2 ani tocmai din dorinta de trai mai bine.Acum traiesc in cehia si ma mir la fiecare pas de cuvantul civilizatie. De copii sau drepturi nu mai spun. Tocmai am citit ca cehia are anul asta cea mai mare natalitate din ultimii 20 ani. toate facilitatile pentru ei. sunt pe primul loc. peste tot locuri amenajate pt copii,tramvaie si autobuze cu platforme pt carucioare.Si ca fapt divers, amenzile sunt amenzi. De ex nu ai sa vezi masina parcata pe locurile speciale pt persoane cu handicap.aprox 500E amenda. nu cum am vazut la stiri zilele trecute cand cineva parcase pe locul destinat pers cu handicat si la intrebarea: de ce ? a raspuns senin ca : de ce nu ? am stat doar cateva minute !
Valul de pe ochi
Posted at 14:26h, 28 octombrieMinoritatea ar putea schimba majoritatea, atat timp cat majoritatea nu este constienta de superioritatea sa numerica. Inducerea ideii de inferioritate si de „diferit” de ceilalti ii poate conduce pe majoritarii problematici la schimbare din dorinta de a fi la fel ca ceilalti. Problema este ca la noi in Romania, problematicii au devenit majoritari, cei bine intentionati sunt minoritari si atunci fenomenul descris mai sus se aplica in cazul lor, convinsi ca sunt putini, ca nu pot schimba nimic se conformeaza. Ca sa nu mai vb ca schimbarea este discomfortanta si incerta iar situatia prezenta este certa, iar multi se intreaba la ce sa se mai chinuie sa faca ceva daca nu stiu ce rezultate vor obtine… Lenea bat-o vina!
bagatare si punct ro
Posted at 14:38h, 28 octombrienici in strainatate nu sunt toate roz, mai ales acum.
linus
Posted at 14:44h, 28 octombrieok de acord cu ce zice doamna in scrisoare,da’ nu pot cu asta „sunteti persoane publice”,sa mori tu,de ce sunt persoane publice?ei si wc-urile? imi explica cineva si mie in ce consta statutul de „persoana publica”??? Hai sa vad care le are cu expresiile astea…?
TheBoss
Posted at 15:12h, 28 octombrie@ciprian: hmm ia gandeste-te putin la ce spui. Speri sa citeasca cat mai multi acest post ca sa se schimbe. Tu crezi ca cei care ar trebui sa se schimbe, au citit citesc sau or sa citeasca vre-odata bloul lui Serban? TE INSELI !
Pentru doamna care a trimis emailul:
Stimata Doamna,
sa stit ca nu este corect nici ce faceti dumneavoastra.Aratati cu degetul spre soferi. IMi permit sa va intrebm aveti permis de conducere? Incercati sa gasiti un lco de parare, zi de zi, in bucuresti, iar cat va invartiti sa gasiti locul de parcare, masina papa combustibil, banii sunt putini si nu toti isi permit o masina hibrid. Adevarul este undeva la mijloc ! Soferii nu sunt chiar atata de vinovati , daca s-ar fi facut parcarile supraetajate, garajele automate supraetajate, n-ar mai fi fost problema aceasta !Ce-i drept si soferii (nu toti, marea majoritate) exagereaza in majoritatea cazurilor; mai ales cei care te claxoneaza daca te o presti tu sau daca sunt ei merg ami departe in intersectie doar ca sa o blocheze, chiar daca nu mai au unde sa inainteze. Toti vor schimbari, dar intrebarea mea este TU ce faci? EU? dupa ce am inteles care este problema cu resursele incalzirea globala samd, inchid PCul noaptea si cand nu sunt asaca, am schimbat unde s-a putut cu bec economic, arunc la costul de gunoi de cand eram mic; si pe femeia de serviciu sau pe gunoier il respect mai mult de cat pe directorul une banci, pentru ca ei fac treaba murdara, ca sa nu o fac eu. Daca fiecare dintre noi am fi mai civilizati si am face ceea ce am doris a faca cel de langa noi, dupa un timp destul de indelungat, „smekerii” care ajunga pe jos, ar trece peste partea de „ce destept e el ca arunca p[e jos si vine altu’ si curata” si ar realiza cat de idioti si penibili sunt ! Daca permisele nu s-ar mai da pe mita, daca in socli nu s-r mai da note p[e baza Craciunului si a sfarsitului de an, autnci cei care ar absolvi , chiar ar merita diploma, restu la maturat strazi, sau orice, muca de jos sa fie, am fi undeva mai departe !
In primul rand schimba la tine ce ai vrea sa vezi la celalalt !
Blandiana
Posted at 15:15h, 28 octombrieO compatimesc pe doamna cu mailul pentru c-a lasat Franta pentru…Bucuresti.Zic Bucuresti pentru ca nu e cazul sa generalizez si pe buna dreptate.Eu sunt din provincie(dar de 2 ani de zile locuiesc in Bucuresti) si va pot garanta ca lucrurile nu-s chiar asa peste tot.Bucurestiul in schimb,se diferentiaza prin ORICE.E o vorba care spune ca omul sfinteste locul,tind sa cred ca totul porneste de la educatie.La ce m-as putea astepta de la vecinul de vis-a-vis care face gratar pe balcon,afumandu-ne pe toti?Cum as putea eu sa-i explic altui compatriot ca NU MAI VREAU sa-i ascult manelele pana in zori?De cate ori credeti ca mi-am inlocuit oglinzile si stergatoarele furate?..si exemplele-s multe.Pe cine sa dam vina?pe noi insine!Hai sa-ncercam sa facem NOI ceva,incepand prin a ne respecta.
edit by serban:
eu la manele am rezolvat simplu am luat 2 boxe de 2000 de watti fiecare de la un prieten am lasat manelistul sa se culce la 3 noaptea si l-am tinut o saptamana numai in ac/dc cu boxele lipite de peretele lui!
l-am linistit!
Cetateanul Turmentat
Posted at 15:31h, 28 octombrieasa si ? omul e nesimtit pentru ca asa e si cel de langa el, si asa va fi in continuare pentru ca nu stim decat sa vorbim sa comentam si sa aratam cu degetul. Nesimtirea e atat de mare incat vorbele nu dor, nu trec prin stratul de nesimtire cu care suntem „dotatzi” toti .. da.. TOTI NOI .. pentru ca noi permitem asta .. pentru ca NOI parcam pe trotuar .. nu EI NESIMTITII .. ci noi .. pentru ca permitem asta .. daca doamna trecea azi cu copilul si frumos cu o cheie in mana „tuna” masinile dupa trotuar de la un cap la altul .. nu mai erau parcate acolo fie pentru ca erau in service fie pentru ca omul isi dadea seama ca locul masinii nu era acolo.. ajunge cu atatea vorbe mai treceti si la fapte.. sa condamnan nesimtirea si tot ce se intampla cu noi doar cu vorbe .. nu e de ajuns .. nu sunt locuri de parcare ? haideti toti cu masinile langa primarii si parcatile fratilor la intrarea in primarii ale caror parcari sunt „private” deoarece sunt sponsorizate probabil de coca-cola sau cine stie ce companii… auzi pe cineva injurand o doamna care trece cu copilul cu HAI FA CURVO TRECI ODATA? de ce sa te intorci sa ii zici ceva sau sa intervii … nu e treaba ta .. maine va fi injurata de acelasi tip sotia, mama ta, fiica ta .. aaa apoi comentam .. „bai era unu nesimtit azi … sa vezi ce zicea unei doamne, mama imi zicea mie asa…” pai zicea.. si va mai zice si nu numai acelei doamne ..si nu numai el .. Cand oare trecem la fapte ? cand oare o sa iesim in strada ca cetatenii celorlalte state, cand o lege, o hotarare de guvern o ordonanta de urgenta ne dezavantajeaza?
Nu stiu de ce scriu pe blogul tau deoarece tu faci parte din categoria persoanelor publice care are atatia fani atatia telespectatori(cu o oare care putere de convingere), si nu faci nimic. Toti analistii, specialistii, revoltatii care apar la televizor si isterizeaza pe lefurile care le au demnitarii sunt o mana de gunoaie care isi vad la fel ca demnitarii doar interesul .. SA IA BANU. si nu fac nimic.. absoult nimic .. ca ii arata cu degetul ? ce rezolva ? nimic. rusine .. cand dati la televizor un caz dati si solutii dati o intalnire in piata revolutiei „TOTI CARE NU SUNTETI DE ACORD CU ASTA. VENITI IN LOCUL CUTARE PENTRU DEFILARE” s`a intamplat vreodata asta? se va intampla vreodata asta? nu .. toti oamenii de televiziune sunteti la fel .. da! generalizez pentru ca nu aveti nici unu nici o scuza .. nici voi nici noi CETATENII . „da e o tara de cacat dar ne place sa stam in ea” ce comentarii patetice la acest post. Macar sa lasam capu in jos si sa ne agatam pancarde de gat cu SCLAVI . ca asta am ajuns .. ne inghesuim la cozi sa platim impozite si apoi ne miram „ia uite ce au facut astia cu banii” iar a doua zi ne inghesuim iar.
VOI „OAMENII CU CARTE” PERSOANELE PUBLICE AVETI PUTEREA DE A „MANIPULA” MASELE. FACETI-O ACUM .. NU DOAR PREZENTATI CAZURI, CA LE STIM TOTI. NOI SUNTEM
PROTAGONISTII.
edit by serban
pai asta e inceputul: in italia un blog a nascut miscarea „vafanculo” care a facut la un moment dat proteste simultane in toate orasele italiene! aici nu vor fi clenciuri cu mirceabadienii un loc unde se vor putea spune lucruri si poate si facem ceva! e doar inceputul rabdare!
scorpion
Posted at 15:36h, 28 octombriesubscriu la ceea ce a postat „sabi” mai sus numa ca vreau sa detaliez un pic!
eu sunt din provincie,mai exact din moldova si de cate ori vin la bucale cu masina mi se face parul maciuca,si disper de draci cand vad atata impertinenta si superioritate in tarfic cand te vad cu numar de iasi,si ca sa nu mai zic de motor (mai „viu” si cu motoreta cand e frumos afara)ca sunt in stare dobitocii sa-ti deschida portiera in fata numa sa nu fii inaintea lor,asa si injuratura favorita: „moldovean imputit”! poate o parte din cei ce vor citi postul asta se simt desi la cata neghiobie este pe strazile din bucale,putin probabil! as mai vrea sa le transmit soferilor de bucuresti sa vina in moldova sa invete bunele maniere ale condusului si sa lase la o parte figurile de capitala pt ca modovenii imputiti iti dau prioritate daca ejti pe doua roti chiar atunci cand nu ejti pe drum cu prioritate pt ca isi dau seama ca cele doua secunde cat dureaza sa treci prin fata lor conteaza prea putin,si nu ai sa vezi masini parcate pe trotuar oricat de aglomerat ar fi orasul si la ore de varf se fac cozi la semafor de stai si de trei-patru ori sa prinzi un verde!
in fine cam atat am avut de spus…cine are urechi va auzi cu siguranta!
Blandiana
Posted at 15:36h, 28 octombrieNu e chiar atat de simplu.Muzica buna se pare ca nu place la baietii „dastepti” si nu ezita sa bata-n tevi.Daca le-as da Mike Oldfield,cate sanse am sa ma trezesc cu vreo cativa la usa?
alexandru petria
Posted at 16:33h, 28 octombrieŞerban, tangenţial cu maşinile, dar şi cu unele personaje de pe sticla televizoarelor:
Vippulici, vippizdici. Hai că am scornit două cuvinte. Care descriu, cred, majoritatea aşa-numitelor VIP-uri autohtone. Să trăiască, Eminescu n-ar fi VIP, ci stropit de-un jeep de VIP.
Tania
Posted at 16:42h, 28 octombrieBuna ziua!
NU arat cu degetul spre soferi …am si eu permis de conducere,stiu ce inseamna..
Stii cum e,omul e si lenes rau ,in sensul ca vrea sa gaseasca loc de parcare ACOLO unde are treaba,nu cumva sa mearga prea mult pe jos…daca ai de exemplu treaba la banca,tre’ sa gasesti loc de parcare fix in fata bancii,ce conteaza ca ai putea parca 50de metri mai departe cand e trotuarul din fata liber???
Cum am spus si in mailul meu,e o chestiune ce tine de un minim bun simt : ok, nu ai loc si te parchezi pe trotuar,dar e chiar asa greu oare sa lasi loc si pentru pietoni??? Pai majoritatea isi urca masina cu totul pe trotuar,ca sa nu mai zic de cei care isi picteaza numarul de inmatriculare pe trotuar!!!! cica au autorizatie de la primarie!!!!! sau mai scriu ceva de genul „LOC PLATIT” Pai as vrea sa stiu si eu cum adica „autorizatie de la primarie” ca sa te parchezi pe trotuar? cum o veni asta?
Iar pentru Linus , am spus „persoana publica” in sensul ca Serban se bucura de o anumita notorietate si el poate trimite un mesaj mai departe ( mesaj = strigare)….daca trimiteam mailul lu’ nea Gelu din Chiajna,cine il mai citea???
Multumesc,Serban!
nicdan
Posted at 16:48h, 28 octombrieCum ar fi oare, ca eu, ca pieton, sa „ma parchez” in mijlocul strazii? Sau mai exact, ca toti pietonii sa „se parcheze” pe strada?
Florin
Posted at 17:05h, 28 octombrieHai sa va spun cum se rezolva aceasta problema. La mine in scara este un nesimtit de cocalar cu Touareg (cad peretii pe el in apartament dar are Touareg) care parcheaza pe trotuar, fix in fata aleei care duce in scara, ramanand foarte putin loc sa intri pe alee. Dupa n bilete lasate in parbriz cu rugamintea sa nu mai parcheze asa aproape de gardul gradinii din fata blocului, pentru a facilita accesul in scara nu s-a rezolvat nimic, ba mai mult am gasit biletele aruncate pe jos, in locul unde era masina (cosul de gunoi e la 2 m mai in spate). Intr-o seara am venit mai tarziu acasa, cam 3 am, veneam de la aeroport cu bagaj dupa mine..etc. Cand am vazut masina parcata acolo am turbat mai ales ca nu imi incapea valiza printr gard si masina si a trebuit sa o ridic peste…am luat frumos din casa o surubelnita mare plata si am coborat la masina cretinului. Frumusetea lui de masina arata ca zebra dupa ce a trecut prin surubelnita mea. I-am lasat dobitocului bilet in geam cu mesajul :”Ti-am zis sa muti masina, NU ai luat aminte acum sufera fraiere”. De a doua zi dimineata nu am mai vazut masina acolo, o parcheaza la cateva strazi distanta, la bordura. Prostul are acum masina zgariata ca bineinteles ca nu are bani sau asigurare sa o repare.De atunci nu am mai vazut nici o masina in acel loc..s-a dus vorba repede.
Si eu sunt sofer si ma izbesc mereu de problemele cauzate de lipsa parcarilor dar niciodata nu am parcat pe trotuar,in fata curtilor,pe spatiul verde sau oriunde e interzis…am preferat sa merg cateva strazi mai departe pana am gasit un loc care sa nu incomodeze. De fiecare data cand ma intorc in tara (calatoresc mult in interes de serviciu) ma apuca greata cand vad atata nesimtire si prostie.Se vede inca de la poarta de imbarcare catre Romania. Sa speram ca se vor aseza lucrurile acum cu limitarea creditarii.
Tania
Posted at 17:18h, 28 octombrie„Inca o persoana ca re scrie fara sa gindeasca din punctul de vedere al persoanei care sta acasa si pentru care cea mai mare problema zilnica este plimbarea in parc. Sa ne propuna aceasta persoana o rezolvare la parcari, sa gaseasca ea parcare si mai ales sa ne spuna si noua unde parcheaza sotul ei masina cu care merge la servici… probabil tot pe trotuar.
Faptul ca o face lumea curva pe strada … tine excusiv de faptul ca sunt niste badarani soferii, niste nesimtiti care nu ii intereseaza nimic, si in in nici un caz nu are legatura cu felul cum probabil erai imbracata, machiata etc…”
Foarte tare!!!
Nu stiu cum iti poti permite sa vorbesti despre lucruri care iti sunt straine,absolut straine!!! (gen „problema mea zilnica e plimbarea in parc”,bla bla,de unde stii tu ca nu lucrez si ca nu mi s-a intamplat ce mi s-a intamplat intr-o duminica????) hai?
Vrei sa iti spun unde parcheaza sotul meu masina? Iti spun unde NU o parcheaza : PE TROTUAR! ok?
Iar pe chestia cu „imbracata,machiata” nu stiu cum,ar trebui sa iti fie pur si simplu rusine!!! Nu e corect sa spui lucruri de astea despre oameni pe care nu ii cunosti.(adica, dupa capul tau,omul ala o fi stiind el ce zice cand m-a facut curva,de despuiata si mazgalita ce eram eu,nu?)
…Si uite cum oameni ca tine ma fac pe mine sa regret ca am postat acel mesaj….pffff
Vroiam sa mai spun pentru cei care se tot mira ca „am lasat” Franta pentru Bucuresti,este doar pentru o perioada de un an -doi,in fine ,daca rezist atat lol
Cody
Posted at 18:17h, 28 octombrieE fantastic ce se intampla aici : lumea in loc sa fie solidara, se mananca de cur vizavi de atitudinea potrivita fata de cei care fac din tara asta un rahat la tava . Ce aveti oameni buni – daca nici noi cei care vrem sa schimbam ceva nu ne intelegem intre noi atunci cine, ei care intotdeauna fac un corp comun intru nesimtire si agresiune ? Asta e cauza din care lucrurile stagneaza – oamenii de bine – si spun asta in sensul elementar al cuvantului si nu ca pe o lauda – nu se inteleg unii cu altii si in loc sa se lupte cu cine trebuie, se lupta intre ei si incearca sa dovedeasca fiecare in parte ca are dreptate . Aici nu e vorba de cine are dreptate si cine nu, de pietoni sau de soferi, ci de gasirea unui mod de viata consensual in care fiecare sa il respecte pe celalalt si sa nu-l aduca la disperare . Intr-adevar cei ce „fac” legea nu citesc bloguri, dar prin asta acest demers nu devine automat inutil – e un mod in care cetatenii, cei care merita cu adevarat acest nume, se aduna la un loc, propun solutii si iau atitudine fata de diversele probleme cu care toti ne confruntam mai mult sau mai putin . Fara solidaritate nu se poate rezolva absolut nimic – cei care vor sa plece afara – s-o faca daca au ocazia, dar cei care aleg sa ramana – sa renunte la meschinarii si rautati si sa gaseasca un modus operandi care sa convina tuturor – numai astfel cei care ne oripileaza zilnic pot si trebuie invinsi !
raluca
Posted at 18:20h, 28 octombrieCeea ce povestesti tu TAnia , am patit si eu , nu de mult. Fetita mea in varsta de 5 ani , a avut prosta inspiratie de a alerga pe trotuar , spre prietena ei.Din fata a aparut o masina a carui sofer considera ca merge mai bine si evita traficul daca o ia pe trotuar, oprind fix in fata copilului meu paralizat de spaima.CAnd eu am intrebat :”Ce cauti omule cu masina pe aici?” , raspunsul a venit rapid:”Sa zici fa , mersi , ca nu aveam viteza , ca ti-o calcam.”Ba mai mult chiar , in momentul in care eu am avut neobrazarea sa il trimit undeva , stii tu unde, el s-a dat jos din masina sa ma bata.Spunand ca pe el nu il injura o curva proasta. Curva asta era o mama ce isi tinea in brate fetita , care plangea in hohote si tremura din toate incheieturile.Am avut noroc , caci au intervenit cativa trecatori ce vazusera incidentul.
Asta e povestea mea.
Ce pot sa spun , ce pot sa fac?Nu stiu. Chestiile astea incep sa devina cotidiene . Mi se pare grav mie si tie.Asta e tot.
tzepeshdracool
Posted at 18:42h, 28 octombrieNoi nu putem fi civilizati, ca natie, pentru ca, nu ne mobilizam, noi cei cu bun simt, oamenii care inca mai asculta AC/DC. Sa va dau un exemplu: Sunt din Pitesti. Intr-o buna noapte, pe la ora 4 si jumatate, s-au gasit patru manelisti, ca sa nu fiu considerat rasist o sa spun ca erau de alta etnie, sa asculte manele in masina, cu toate portbagajul deschis, de fapt nici nu la pot numi manele, am inteles ca se numesc live-uri, niste oracaieli. Initial am iesit pe balcon, cerandu-le sa dea muzica mai incet. Au inceput sa ma injure, si sa ma jigeasca. Am chemat politia. A venit Politia Comunitara, au coborat din Loganul Politiei Comunitare doi burtosi, i-au salutat respectuos, aproape lingusitor pe cei patru, dupa care au plecat. A doua zi mi-am gasit masina zgariata. Nici un vecin nu a vrut sa dea declaratie la politie, cu toate ca vazusera persoanele care mi-au zgariat-o. Bineinteles ca erau cele patru persoane din acea seara. Toate acestea s-au intamplat cca. acum 2 ani. Nici pana astazi nu s-au gasit vinovatii. Asa ca daca ai „tupeul” sa ii reprosezi cuiva care parcheaza pe trotuar, sau care da muzica tare la 4 dimineata, s-ar putea sa o patesti mai rau decat sa fi injurat.
bursucul
Posted at 19:33h, 28 octombrieDoamna nu a priceput ca in Bucuresti, populatia majoritara este de tip rural-mitocan,nu de tip urban-civilizat.
In ,bucale,chiar daca ar fi instalate camere video din metru in metru,nesimtirea si educatia jungle din .taranii jeepuiti,tot in aceleasi conditii mentale vor parca.
Banii reflecta fidel,starea Bruta de a fi a multor propietari de portofele voluminoase:
In Paris,Londra,Milano.etc intilnesti aceasi stare comportamentala, la unii romani,care si dupa 5.10 ani de trait prin vest,prezinta TOT acelasi nivel impenetrabil al lui ,nea barabula,domnisoara tractorina,veniti din stepele balcanice.(nu generalizez,dar sunt oameni care sunt atit de opaci in gindire,ca nici daca ai trece cu buldozerul peste mintea lor,si tot nu ai reusi sa le demolezi constructiile consolidate in timp prin materialul ,celor 7 ani de acasa.
O societate poate fi numita dezvoltata,nu neaparat doar prin parametrii materiali,cit mai ales prin ,atmosfera dezvoltata la modul general din interiorul oamenilor in relatii oxigenate extern in acelasi bun simt civic si etic al comunicarii.
micu l
Posted at 20:22h, 28 octombrieSalut
Locuiesc de aproape 10 ani in Toronto dar merg in tara destul de des,am prieteni si rude.
Imi permit sa fac unele observatii:
-Nu exista popor educat si popor needucat.
-Romania are legi,doar ca nu se respecta.
Un popor se autoeduca prin frica de aplicare a legii.
Iata,in linii mari,cam ce se poate intimpla in Canada daca nu respecti legea:
-Parcare in locuri nemarcate 30-80 cad amenda
-Parcare pe ruta pompierilor (marcata) 100 cad
-Parcare pe loc marcat handicap 500cad
Pe trotuar nu am vazut nici o masina parcata niciodata asa ca nu stiu ce se intimpla Banuiesc ca o ridica imediat.
-Depasirea cu mai mult de 50% a vitezei de pe indicator se considera racing si se lasa cu comfiscrea masinii si 8 puncte din 12 ( daca nu ma insel) ridicate.
-Depasirea unui autobuz de scoala cind e oprit si semnalizeaza 6 puncte si 500-2000 cad amenda.(Daca e un autobuz oprit masinile trebuie sa opresca in ambele sensuri de circulatie la min 30 metrii de el)
-Daca numesti o femeie pe strada ‘curva’ si depune plingere 3-6 luni cu susoendare,+perioada de probatie=cazier.La fel si daca faci pe cineva bou sau cretin sau ii dai o palma.(Inca o dat,daca se depune reclamatie sau daca pol. dovedeste cumva fapta)
-Masinile de Salvare,Politie Pompieri au absoluta prioritate.Toti ingheata pe ambele sensuri si trag ,unde se poate,pe dreapta daca nu te opresti 4-6 puncte si 500-2000 cad amenda.
-Aruncarea de gunoaie pe jos =500cad.
Traficul este urmarit atit de camere video (intersectii) cit si aerian (elicoptere)
Pentru cazul in care te consideri nedreptatit exista court special pentru incidente de trafic.Eu am facut stiga unde era interzis si bineinteles ca am fost articulat pe loc.Am facut insa poze aratind ca daca pe banda intii este un camion semnul nu mai poate fi vazut.Am fost in cort si am cistigat.Asa ca in locul acela,cf deciziei judecatorului s-ai pus mai multe semne a i sa poata fi vazute de oriunde.
Ceea ce vreau sa spun este doar ca se respecta legea Indiferent cine esti,miliardar sau falit,daca te-au oprit te-au pirlit(nu te opresc niciodata fara motiv).
Deci cred ca de la asta trebuie pornit in Ro .Legea pentru toti oplicata de o politie cu advarat pregatita si nu momii cu ochii dupa spaga.
Toate cele bune
Acinu
Posted at 20:31h, 28 octombrieSunt perfect de acord cu aceasta doamna. Recunosc sunt inca tanara si fara prea multa experienta de viata.Cand era mica nici prin cap nu-mi trecea sa plec cumva din Romania, ba chiar mi se parea o tara frumoasa, cu oameni asa cum sunt descrisi in cartile de istorie si pe care toata lumea ii lauda, ca vezi Doamne suntem un „popor ospitalier si generos cu strainii, ca ne ajutam intre noi etc.” Insa de cativa ani am ajuns la concluzia, ca tot ce scria sunt aberatii sau in orice caz se aplica unui numar foarte mic de oameni. Sincer, am ajuns sa compatimesc aceasta tara atat de frumoasa candva, care a ajuns intr-un asemenea hal. Ce e si mai grav e ca ne-am facut-o cu mana noastra. Si pentru ca stiu ca desi oamenii incep sa se mobilizeze cat de cat sa indrepte lucrurile(sau macar sper) sunt constienta ca aceasta „indreptare” va fi extrem de lenta si va dura foarte mult. Asa ca in ciuda faptului ca si in alte tari exista multe dezavantaje, m-am hotarat sa plec cu prima ocazie macar pentru cativa ani. Nu cred ca mai rezist aici, imi distrug neuronii zilnic si degeaba enervandu-ma din cauza unor probleme care exista de ani de zile, care sunt mai mult decat evidente si pe care nimeni nu incearca sa le rezolve. Sau daca exista initiative pozitive acestea sunt anulate din start, deoarece nu prea exista sprijin din partea altora pentru ca mai nou romanii merg probabil pe idea „de ce sa ma chinui eu sa fac ceva pentru alti,daca nu pentru mine cand pot trai bine mersi si asa”.
astea
Posted at 21:19h, 28 octombrieEu nu vad unde anume e vina noastra, a cetatenilor. Poate ca motivul lipsei locurilor de parcare pentru unii nu e un argument. Dar din pacate chiar NU sunt locuri de parcare. Credeti ca pentru un sofer care se grabeste undeva , sa stea sa caute 10-20 de minute un loc de parcare, este usor ?. Pai te apuca toti nervii si-ti moare si ultima farama de civilizatie. Abrutizarea draga doamna , este o realitate. Psihicul uman are limite subtiri care cedeaza cand sunt fortate de realitatea din romania.
Nu este vina mea ca parchez pe trotuar, nu este vina dvs. ca nu aveti pe unde circula. Este clar a cui e vina, este vina celor pe care i-am votat.
Pana una alta, suntem intr-o jungla in care fiecare se descurca cum poate. Cine are impresia ca este diferit si are o parere buna despre el, sa se gandeasca de doua ori. Din pacate nu exista populatia ” Cealalta Romanie ” precum zicea serban. Cei care au impresia ca sunt diferiti , o au deoarece sunt in fata tastaturii si vor sa fie nonconformisti. Cand ies pe strada si fac 2-3 ore pe centura capitalei si apoi cauta 20 minute loc de parcare, le cam piere discursul.
denisa
Posted at 22:14h, 28 octombrieEu azi era sa fiu calcata de masina ministrului David in fata Casei pPresei Libere pe straduta din fata acesteia, deoarece trotuarele sunt ocupate de masini..:( in cazul acesta, ce e de facut? mi-a facut semn cu capul ca ”era sa te calc, nu vezi? bine ca am incetinit”…hahaha..ce sa mai zic? eram asa de obosita, ca nu am schitat niciun gest pe fata. am mers mai departe.
onisor
Posted at 22:45h, 28 octombrieTrist foarte trist.
Eu stau in Timisoara sunt studenta am venit de la tara noroc ca mam obisnuit aici cu lumea,ca sa ajung la facultate am de traversat 3 treceri de pietoni toate fara semafor si degeaba ai pus piciorul pe zebra ca ala care vin cu masina nici macar nu are intentia de a slow down si baga mai mare viteza daca ar putea ar trece peste tine cu masina,faza e ca le da politia punctele acelea si nu se risca sa treaca peste tine ca sa le poate lua carnetul,si asa face si politia si toti nu respecta cei care trec trecerea de pietoni,conteaza viteza sa fie cat mai mare sa aiba o masina bengoasa si totul e numai bine.
A intrebat aceea doamna daca romania este o tara unde poate sa ii creasca copilul,eu zic ca NU, nu este,mai bine se duce in Franta si sta acolo linistita unde se aplica legile si totul este respectat cel putin.Chiar stau si ma gandesc uneori unde va ajunge totusi Romania peste cativa ani?Cred ca un bun raspuns putem sa il gasit in filmul Idiogracy, toti o sa fim niste idioti nici nu o sa stim sa numaram,deci pur si simplu nu vom mai sti sa facem nimica.
Un alt exemplu cu chestia asta cu pietoni,mai as vrea sa dau eu(nu prea suna prea bine dar..),este ca chestia asta ca nimeni nu da prioritate si se baga cu masinile peste tine o intalnim doar in orasele mari cum sunt Bucuresti,Timisoara..si asa mai departe,ca de exeplu in Deva desi este un oras mic peste tot are semafoare si cand e verde la trecere de pietoni oameni trec cand e rosu stau la fel in cazul masinilor,si mai este Sibiul care e plin de semafoare,ma gandesc oare cum naiba Timisoara nu are semafoare,numai au aia de la primarie bani?Ca daca ar pune semafoare la fiecare trecere de pietoni din asta mai mare si unde se circula asa ca nebuni altfel ar arata situatia sunt foarte convinsa ca atunci cand e rosu la masini nu se mai grabesc ca nebuni sa treaca peste tine si stau naibi si ei acolo 1 min pana te lasa sa treci in pace,dar asa cum nu este trebuie sa stai cu frica in tine ca sa nu dea o masina peste tine cand esti pe trecerea de pietoni si AI prioritate!
sniper
Posted at 00:05h, 29 octombrieMie rusine de rusinea altora.Nu pot sa-mi dau seama cum a ajuns nesimtirea „litera de lege”,dar de fapt inteleg perfect situatia pentru ca lucrez intr-o institutie „fantoma”(Politia Romana)
Draga doamna,sa aveti rabdare si nervi de otel.Poate intr-o buna zi lucrurile se vor schimba in bine
Sa fiti iubiti!
Gabi
Posted at 05:47h, 29 octombrieEu locuiesc in USA, aici chiar daca parchezi in locuri amenajate poti lua amenda :D. Daca parchezi in alta parte decat intr-un loc rezervat parcarii, iti iau masina: costa 100$ plus taxe sa o recuperezi la care se adauga amenda pentru parcat ilegal: de la 30$ la 50$…
„Doamna” care parcase pe spatiul verde si a fugit de politisti…
dan
Posted at 06:06h, 29 octombrie@roxana@comp
Sper ca seful blogului sa accepte linkul
Uite asa merg eu la gratare, incercand sa caut ce mai e frumos (asa cum vad eu) in tara asta – si e din ce in ce mai greu si multe gunoaie am photoshopat. Gunoiale majoritatii.
http://lastexit.deviantart.com/
nicdan
Posted at 08:29h, 29 octombrieMai exact : „Pieton in exil”
Za Uan
Posted at 08:35h, 29 octombrieSal’tare!
Interesant punctul de vedere al doamnei in cauza si patit cred ca nu o data de fiecare dintre noi. Eu sunt student acum, pe undeva prin NV Europei si probabil vad lucrurile un pic altfel. Exista si in Danemarca oameni care parcheaza pe strazi, exista si aici oameni care claxoneaza, exista si aici „helvens” si alte cele la volan (deh, e normal). O singura diferenta certa in mentalitate am descoperit, insa… intrebarea pe care mereu si-o pun inainte sa faca ceva oamenii astia: „What will the other guy feel about it…?” (Ce-ar crede si celalalt despre asta…?)
Suntem un popor egocentric condus de un je m’en fiche relational feroce (a se vedea si diferenta intre „Eu AM x ani” si „I AM x years old”- eu AM il inlocuieste pe eu SUNT)
Nu aveti locuri de parcare, dragilor? Biciclete! 🙂 Chinezii cum reusesc? Vrei musai masina? Asuma-ti riscul de a nu gasi un loc de parcare si pastreaza decenta sa te gandesti macar sa lasi un metru, doi ptr circulatie.
Povestile pseudo-lacrimogene cu pretul carburantilor care e mereu in crestere, cu viata grea a conducatorilor auto ce nu-si pot parca extensiile anorganice din cauza lipselor locurilor de parcare nu ma impresioneaza cu nimic, parol! Nu cred ca nu se poate gasi o solutie, oricat de aglomerata ar fi zona, pentru a face un compromis, chiar daca asta ar insemna mers pe jos 10-15 minute de la locul de parcare la destinatie.
Dar ce conteaza? Je m’en fiche! 🙂
Numai bine!
Cristina
Posted at 09:58h, 29 octombrieAm patit si eu chestia asta in Craiova.nu aveam loc sa merg pe trotuar pe o portiune de trotuar de cam 10 m daca nu mai mult (bine chestia asta mi se intampla des) dar atunci cred ca am avut o zi proasta..mai aveam si o umbrela in dotare cu varf ascutit din metal…asadar am luat`o si am tras`o pe toate masinile care ma obligau sa merg pe strada.
Simona
Posted at 11:14h, 29 octombrieEu as zice ca nu numai masinile parcate fac sa fie asa de greu de trait pe aici. Azi am stat 1 ora jumatate in masina (in mod normal drumul dureaza 15 min, max 20 ca eu nu ma grabesc niciodata) si m-am gindit la viata in Romania. La radio e plin de Alina Plugaru si subiecte cu erectii sau farse stupide, cind incepe ceva serios intra imediat publicitatea. La tembelizor la fel, dimineata cred ca e publicitate la fiecare 15 min. Subiectele frivole fac probabil cea mai mare audienta, dar lipseste orice fel de informatie interesanta sau utila intr-un fel sau altul. Sincer am o senzatie de oboseala ca nu gasesc locul pe aici. Trebuie sa schimb iar pe carti audio.
el jeffe
Posted at 11:38h, 29 octombrie@sabi: nu te muta tata. mai bine ca si asa e tixita capitala asta de oameni.
redhonor
Posted at 11:53h, 29 octombrieCe-mi plac mie oamenii astia cu expresii de genul “tara de rahat”!Ii auzi si-I vezi peste tot:”Vai tu emigram ca asa nu se mai poate!”Si emigrand ce fac?Voteaza de acolo aceeasi cocalari scarbosi care isi bat joc de noi prin rotatie!La fel si cei din Romania!Mergem la vot?MERGEM!Pe cine votam?Nu prea conteaza din 2 rele votam pe cel mai mic si uite asa ne sapam groapa singuri pentru ca mai apoi cand vedem ca se surpa si nu mai avem scapare fugim ca lasii ascunzandu-ne rusinati cetatenia din pasaport!
E grav si trist ca numai ajungand intr-o tara civilizata iti dai seama ca nu trebuie sa arunci hartie pe jos si din asta reflecta LIPSA EDUCATIEI care este alt subiect tabu din Romania anului 2008! Mai grava totusi e fatarnicia romanului care urla ca nu este respectat in trafic dar care atunci cand primeste o amenda din instinct intinde manuta cu mita politistului sa-l ierte!La fel face in spitale,la ghisee oriunde!Spaga e cuvantul de ordine!Contestatul amenzilor e o moda; deci traiasca Romania dodoloata!
Bucurestiul e putred si “sare in ochi” datorita mediatizarii dar situatiile-s cam la fel peste tot,nu asa de grave dar restul tarii nu “dezamageste” si exemple ar fi multe foarte multe s-ar putea scrie pagini intregi dar NOI LE SCRIEM, NOI LE CITIM!
In Arad in fata sediului politiei un oarecare politist isi parca mereu loganu’ pe trecerea de pietoni ca era mai aproape de intrare!Reclamatii au curs in presa locala in special de la mamele cu copii care erau nevoite sa “iasa” pe carosabil ca sa-l ocoleasca!S-a schimbat ceva?Da de unde!O luna,doua apoi totul a reintrat in normal si ca sa demonstreze ca bate vantu’ peste tot primaria a trasat(sau autorizat) parcarile pana sub semafoare (in plin centru vizavi de primarie)asta chiar daca legislatia rutiera interzice oprirea( stationarea nici nu intra in discutie) la o distanta mai mica de 5 m de intersectiile drumurilor publice!Si atunci?
N-ai cu cine mah,chiar nu ai!
Pentru doamna care a scris articolul.Doamna eu cred ca poti sa-ti cresti copilul in tara noastra,la fel si huidu si multi ca si voi!Educatia le-o dati voi nu statul si crescandu-l in Romania educat asa cum trebuie contribuiti la educarea generatiilor care vor veni!Cu o floare nu se face primavara ;dar ce ar fi daca ne-am lua toti si am pleca?
Marele Han
Posted at 15:28h, 29 octombriepentru marlani ca insul pomenit in mail e o singura solutie: 4×4. se adauga =16 cu o cheie. daca persista, adaugam si „corect!”. tot cu cheia.
in final, ia premiul cel mare in parbriz. caramida, bordura, nu conteaza, avem de unde alege! 😀
Ciprian Nicolae
Posted at 20:03h, 29 octombrieEu nu am copil ink dar imi doresc enorm,iar cand va fi vremea potrivita va veni mai mult k sigur.Bineinteles k este o problema cu tara unde se va naste dar pana atunci eu o sa incerc sa schimb ce pot cum pot.Incerc sa-i fac pe cei de langa mine sa inteleaga k este gresit sa arunci gunoaie in timpul mersului din masina.Nu am ninic cu cei care asculta manele dar eu nu vreau sa ascult involunta.Daca vor sa asculte,nici o problema dar sa nu ascult si eu.De ex cei care asculta in mijloacele de transport in comun pe telefoane,SA-SI IA CASTIIIIIIIIIIIII.Eu cred ca daca reusewsc sa conving doua persoane de langa mine ,iar ele la randul loralte persoane e excelent.Ma bucur ca si tu Serbane,impreuna cu ceilalti colegi de la radio incercati sa schimbati ceva.Eu va ascult zi de zi pe telefon,dar la casti sa nu deranjez p cineva.
mariacnme
Posted at 20:22h, 29 octombrieDar stiti ce e mai trist? Ca in strainatate nu indraznim sa aruncam mizerii pe jos, sa scuipam etc. Eu am observat asta la colegii mei. Is niste pusti de 17 – 18 ani care in Florenta nu au indraznit sa faca mizerie, pe cand acasa n-au nicio treaba. Iar daca ii intrebi de ce o fac, iti raspund sec: „Hai, mai ma lasi? E atata mizerie pe jos ca nu mai conteaza o hartie in plus sau in minus?” Pai bine prietene, atunci in strainatate de ce nu arunci pe jos? Vine din nou un raspuns cel putin surprinzator: „Da’ ce trebuie sa stie toata lumea ca is roman?” sau „Pai nu se cade. Tu nu vezi ce curat e la astia aici??”
E trist ca fac asa mai ales ca ei reprezinta viitorul tarii nu?? Sau asta se presupune ca ar trebui sa reprezinte……
edy
Posted at 20:30h, 29 octombrieSalut Serban, Salut Romania
Citesc blogul si ma uit la cronica de un an. Ma bucur ca putem si noi, cei de „afara”, sa vedem ce se intampla in tara, si sa vedem ca lumea are curajul sa isi spuna parerea. Cred ca in timp se va schimba cate ceva in bine… Dar probabil mult timp…
Am locuit in Austria o buna bucata de vreme dupa 1989. Si la fel ca si Tania, in Noiembrie 1997, m-am intors in tara, pentru ca imi era dor de tara mea, de familie, etc. Plina de elan, energie, si bani adunati muncind in Austria, am stat in Timisoara pana in Ianuarie 2002. In acesti cativa ani am realizat ca schimbarile se fac tare greu. Pe deasupra, din cauza ca in Austria exista un sistem, si lumea care plateste scump daca nu il respecta, m-am obisnuit cu ritmul lor de viata. Este foarte simplu cand toata lumea respecta legile. Odata ajunsa in Romania, mi-am dat seama ca trebuie sa fii tare ca sa poti trai acolo… nu vin eu „non-sensurile” mele de nimeni intelese sa fac dreptate. Cu lacrimi in ochi, mi-am luat valiza, si am plecat, cu coada intre picioare, „invinsa” propriu zis de Romania. Am plecat in America. Nu e America la fel de eleganta ca si Austria, oamenii nu au aceeasi clasa, respect, si habar nu au de bunele maniere. Cred ca 70% din americani folosesc droguri. Dar au legi, si le respecta ca nu au incotro… Locuiesc in Bradenton, Florida. Lucrez in spital la sala de operatii noaptea, si ziua merg la scoala. Nu e usor, dar mai un an si uit… Ce vroiam sa spun, de ce nu e si Romania capabila sa formeze un sistem, sa faca oamenii sa inteleaga niste legi elementare, si sa incadreze toate clasele sociale in el? Americanii, cat is ei de prosti, pana si ultimul handicapat sau drogat are a slujba daca vrea, in Romania, multi oameni inteligenti sunt marginalizati, dati la o parte de „cei mai tari”… De cei care au puterea sa te dea la o parte…
Mult noroc si multa putere va doresc.
Serbane, cronica e cea mai tare, va admir, si sa o tineti tot asa pana la adanci batraneti.
Laura
Posted at 23:17h, 29 octombrieOau !!!Trist si adevarat!!!Stau in sectorul 5 si cel mai apropiat „parc” (o tenativa de parc…) de casa este parcul Sebastian ,cine sta in zona sau a trecut pe aici …cunoaste despre ce vorbesc .Am o fetita de 3 ani jumate ,si cand reusesc sa ajung acasa de la serviciu ,din celalat capat al Bucurestiului…in unele zile bune,atunci cand traficul nu e blocat la maxim pe deal la Academie si scotem un timp bun pana acasa ,reusesc pentru o jumatate de ora, la insistentele unui copil plin de energie ,sa-mi fac curaj si sa incerc sa escaladez un traseu plin de obstacole pana in acel „parc”…Nu de putine ori am fost pusa aproximativ in aceeasi situatie ca si aceasta doamna…bine, trebuie sa recunosc ca am scapat de apelativele jignitoare …pana acum…dar timpul nu-i pierdut !!!
Frumusetea continua si dupa ce am ajuns in parc …unde este o aglomeratie ca la metrou in Piata Victoriei la ora 17.30 !!! Nu rezisti acolo mai mult de o jumatate de ora pentru ca iti dai seama ca daca mai stai mult risti sa ajungi acasa cu un alt copil in loc de al tau …asta fiind un caz fericit pentru ca mai depinde si ce noroc ai …daca ai depasit ora 19 si incep sa se adune micile „gascute” de cartier …te grabesti si mai tare ,ca nu tine sa stai cu un copil mic prin zona lor !!!Si uite asa faci iar acelasi slalom printre …masini (n-am zis cretini ,ca se subinteleg cei care sunt,nu trenuie sa dam detalii)pe drumul de intorcere.Partea buna e ca …indiferent ca esti relaxat sau nu ,dupa scurta plimbare prin acest cartier mirific…in mod sigur si tu si copilul tau ati fost epuizati de energie …si cu putin noroc o sa dormiti bine la noapte .
Deci …concluzia !!!Nu inteleg ,care e problema ,e asa frumos in Bucuresti si in general in Romania ,de ce sa vrei in alta tara ?!!! Cand aici e totul en gros si la super oferta !!!
AAA …si sa va mai spun, ca am avut in vara un moment in care am crezut ca o sa fiu salvata de acest slalom …Dl Vanghelie ,in prag de alegeri ,a ordonat amenajarea unui loc de joaca exact langa blocul nostru …Doamne ce noroc pe noi …stiti cat a durat ?! Nu vreti sa stiti …va spun eu ,mai ales ca acum nu numai ca a trecut bucuria ,dar ne mai si enervam pentru ca una din gascutele, de care va vorbeam, dupa lasarea serii ,confunda locul de joaca cu o sala de forta …:) Asa ca ce-am avut si ce-am …castigat !!!
Asa ca …nu emigrati fratilor ,priviti partea buna …speranta moare ultima ,poate reusim sa o resuscitam!!!
Si mai e ceva foarte dragut …apar in continu blocuri,bloculete ,cladiri,casute si mici vilute …lipite si inghesuite si fara nici o noima …vorba unei colege ,parca incepe sa semene cu „venetia” ,doar ca nu avem apa ( ca de multe ori e oprita datorita unei mici tevi sparte in subsol ,sau pur si simplu e revizie ) …aaa,dar stati !!! Vin ploile ,doar n-o sa se duca apa in canalizare ,caci de unde atata canalizare cat sa cuprinda toata apa …deci mai avem o sansa sa echivalam venetia …:).
Multumesc ,ma simt mai bine acum !!! 🙂
gusty
Posted at 00:21h, 30 octombrieDa, e trist dar mult prea adevarat. stitzi totushi c e mai trist? K, de exeplu, aicia la noi in Oradea primarul nostru Stolojan a inceput sa faca ordine. „hingheri” nu stau juma de ora fara sa ridice o mashina parcata neregulamentar, se impart amenzi la cei care nu respeta legea shi a doua zi apar totzi revoltatzi k de c sunt asha de aspri ashtia de la primarie shi ajung sa dea argumente despre c organizare proasta a fost la ziua Oradiei. Mai s-a trezit intr-o zi o anume doamna de la Pd-l sa reclame k i s-a blocat mashina din cauza hingheilor shi cum de ishi permit ei sa ii ridice mercedesul ei . Singura solutzie e o revolutzie, k nu pot zice o noua k ceea c a fost mai demult a fost ocazia parlamentarilor de azi pt mai multa putere. Numai de bine. Sherban, o fost fenomenala emisiunea din seara asta.
emil vieru
Posted at 00:38h, 30 octombrieSalut Serban,
Are Doamna dreptate, dar se cunoaste ca a venit de putina vreme in tara. Nu a aflat inca de la vecini ca trotuarele sun locuri de parcare platite la primarie ? La fel si spatiul verde transformat in „spatiu pt auto” peste noapte de un vecin cu initiativa, care a doua zi fugutza la primarie sa-i cheme sa vada oamenii ca e loc amenajat pt parcare ? De ata injura „Domnii” care au masini mai scumpe decat apartamentele. Numai in Romanica intalnesti asa ceva. Daca doriti mergeti in Dr Taberei sa vedeti peste drum de fosta Materna un spatiu cul;mea liber transformat in parcare. Acolo sunt blocuri cu 10 etaje confort 2. dar sa vedeti ce masini sunt in fata blocului, SAABU”mic copil. Stimata Doamna, si draga Serbane, din pacate in urmatorii 100 de ani nu se va schimba nimic in Bucuresti. E orasul din care trebuie sa plece bucurestenii sa lase loc „celorlalti care au navalit dupa ’90 mai rau decat dupa foametea din ’46-47
george
Posted at 01:20h, 30 octombriein momemtul in care itesc acest post ma aflu in barcelona (din cauza serviciului) dar ii dau perfecta dreptate chiar daca sun sofer in bucuresti-ul de … in care traim cu toti
o singura inrebare pentru aceste autoritati sau ce ar vrea ei sa fie: daca romania face parte dn comunitatea „mult visata” de ce nu ne copmortam ca ceilalti din comunitate?
apropo Dl. Huidu daca legea permite petitii publice ca in orice stat european de ce nu incerci sa faci una nu neaparat cu acest subiect( eu fiind ascultator de radio <> in fiecare dimineta) cu oricare altul discutate la programul dvs. poate totusi va iesi ceva (scuze pentru gramatica „asta pentru Dl. Gainusa” dar din ce in ce mai mult ma enervez citind asemenea bloguri ” citite si comentate numai de noi oameni obisnuiti”)
tineti-o tot asa chiar daca alti nu au urechi sau ochi
bafta
PS:
cat despre cei care spun ca sunteti „expirati” dati-le ceva de la Parazitii de „Ziua lor”
dansan
Posted at 04:40h, 30 octombrieEu am doi gemeni, baieti de 1 an si doua luni. Am fost in germania. in rest nu am fost. Traiesc astazi in ro la o statie de inspedctie tehnica auto.. daca nu curge..pica.. nu cer bani! Nu conditionez inspectia tehnica ..de bani.. niciodata nu am facut chestia asta! Poate in Bucuresti se practica.. la mine ..nu! Pentru ca e pacat! Daca omul lasa ceva.. atunci sunt multumit, daca nu..asta e!Mai sunt masini si oameni. Eu am am ajuns la o concluzie.. nu stiu daca e adevarata! Daca iti bati joc de bani..atunci ai bani..daca strangi de bani.. atunci nu vei avea suficienti bani, niciodata!
dansan.
Ani
Posted at 11:32h, 30 octombrieNu se intampla doar in Bucuresti chestii din astea … eu sunt din Sibiu si intr-o dimineata mergand impreuna cu sora mea spre munca am descoperit ca un idiot (ca nu ii pot spune altcumva) si-a „cumparat” sosea … in apropierea unui sens giratoriu schimba benzile dupa cum vroia el… fara sa semnalizeze, fara sa se asigure, fara sa acorde prioritate… si cand „am indraznit” sa il clanxonam si-a deschis geamul si a inceput sa injure… bineinteles ca s-a bagat in fata masinii noastre si s-a oprit… a scuipat spre masina si … comenta intruna… imi pare rau doar ca nu mi-a trecut prin minte sa il inregistrez cu telefonul si sa postez inregistrarea undeva pe net… ptr ca la politie probabil nu as fi rezolvat nimic cu ea! Nu mai am ce sa zic… decat N-AI CU CE DOM’LE … NISTE TARANI!!!
PallMall
Posted at 14:44h, 30 octombrieN-o sa putem schimba nimic niciodata. Ba din contra..o sa fie si mai rau. Au ajuns sa nu le mai fie frica nici de Dumnezeu. Daca aveti norocul sa stati in Franta profitati de ocazie. Daca va e dor de tara veniti o saptamana in vacanta si e destul.
CuratMurdarSRL
Posted at 18:40h, 30 octombrieŞerban Huidu. Pieton în România. Rob în Rî Moldova…
Serban, Tania, alţii, nu suntem singuri, dar ceva fundamental nu-i în regula pe pamantul acesta!
……
cata
Posted at 15:29h, 31 octombriebai nene..eu sunt un om deranjat de ambele probleme….si de faptul ca n-am pe unde sa trec atunci cand merg pe jos si de faptul ca n-am unde sa parchez…..vreti sa se rezolve problema asta??…sa se dea AMENZI garlaaa….dar numai atunci cand vom avea unde sa parcam si vom parca pe trotuar ca suntem idiotzi nu de nevoie….in loc sa se construiasca sedii de banci si cladiri de birouri….mai bine ar face astia la 500 de m cate o parcare supraetajata sau subterana….sunt locuri in bucuresti gramada unde s-ar putea face….cu plata, frumos, eventual cu abonament lunar….si n-ar mai fi probleme…asea e in strainatate…dar uitati sa mentionati asta….voi semnalati problema si sunteti radicali…sa nu se mai parcheze acolo….dar unde sa parcheze???????? la romana in miezul zilei stai 25-30 de minute sa gasesti un loc de parcare…..pe trotuar bineinteles….unde altundeva…????asta e solutia…dar nimeni nu o aplica…nu pentru ca nu se poate…ci pentru ca necesita bani…bani pe care altii ii fura…asta e problema….cu respect
Gina Nedu Chioveanu
Posted at 15:30h, 31 octombrieDraga Serban si draga doamna Tania,
Locuiesc in Baneasa pe una dintre stradutele de vis-a-vis de Antena 1. Aceeasi nervi si aceeasi frustrare le-am „dobandit” si eu de vreun an incoace. Poate mai bine. E omor domnule cu masinile parcate pe trotuare si nu numai. Nu se poate trece. Dar, pentru ca m-am saturat intr-o zi, uitati ce am facut. Am trimis o scrisoare la primaria sectorului 1 descriind cosmarul prin care trec de doua ori pe zi, gravida fiind, injurata macar odata la 2 zile de cate un sofer. Dupa 2 luni am primit un raspuns prin care mi s-a comunicat ca a fost trimisa sesizarea mea la Brigada de Politie Rutiera. Dupa inca o luna primesc acest raspuns;
Stimata doamna Gina Chioveanu,
Referitor la sesizarea dumneavoastra trimisa la Primaria Sectorului 1 si remisa pentru solutionare Brigazii de Politie Rutiera, prin care reclamati faptul ca pe strada paralela cu sos. Bucuresti-Ploiesti, intre str. Elena Vacarescu si bd. Aerogarii, unii conducatori auto parcheaza neregulamentar, pe trotuar, stanjenind circulatia pietonilor, va comunicam urmatoarele:
In perioada 21 – 30.09.2008 agentii de politie rutiera au actionat in zona, ocazie cu care au fost filmate cu ajutorul aparatelor video din dotare un numar de 55 autovehicule, conducatorii auto ale acestora urmand a fi sanctionati contraventional dupa identificarea lor.
De asemenea, Brigada de Politie Rutiera va solicita Comisiei Tehnice de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, montarea „stalpisorilor” metalici la nivelul trotuarului pentru a nu permite oprirea autovehiculelor pe trotuar, in zona mentionata.
Aspectele semnalate raman in atentia agentilor de politie rutiera.
Cu stima,
SEFUL BRIGAZII DE POLITIE RUTIERA,
Comisar sef
Motoc Marin
Iar acum doua zile s-au facut sensuri unice (cum era si firesc) pe strazile din zona. Astept cu nerabdare pilonii…
edit by serban:
nea Motoc tace si le face: deci se poate!
Stefan
Posted at 12:49h, 01 noiembrieHai frate sa pornim o campanie, hai sa facem ceva, nu doar sa spunem:”da, doamna are dreptate, traim in jungla”, asta nu ajuta cu absolut nimic. Hai sa le umplem masina cu stickere, hai sa-i pozam si sa le aratam la politie sau sa-i facem publici cat de dobitoci sunt, pana la urma daca primesc prea multe reclamatii or sa faca si cei de la politie ceva, Huidu tu esti o persoana publica, poti sa furi 5 secunde dintr-o emisiune ca sa aduci vorba de asta.
andreea slavov
Posted at 23:48h, 01 noiembrieMie mi se intampla zilnic. Drept urmare am creat acest blog http://romaniateador.blogspot.com/ in speranta ca cineva va lua masuri.
Alex
Posted at 03:03h, 02 noiembrieDe ce sa nu traiesti in Romania?Se zice ca in strainatate e super bine…legi si toate cele…asta din afara dar cu cat aprofundezi intr-o tema aflii toate tampeniile ce se fac…ca de ex. Biserica…singura institutie care se bucura de o mare popularitate si credibilitate…dar daca o cunosti din „interior” ti se cam scarbeste…nu sunt ateu…chiar sunt student la fac. de teologie…
Acum am vazut la stirile de pe un post de televiziune un copil ce a fost arestat pt frauda bancara online…a fost extradat in Italia pt a`si executa pedeapsa…acum e considerat geniu si tara il vrea inapoi…dar copilul deja a semnat cu o importanta firma de IT…oricum…nu putem ajunge toti directori sau cu functii ff importante pt ca n`ar mai fi clasa muncitoare…
Sincer si mie daca mi s`ar oferi ocazia sa plec sa muncesc in strainatate m`as duce fara sa ma gandesc…dar pe o perioada determinata…pentru ca nicaieri nu`i mai bine ca acasa…vorba englezului „home sweet home”…
Nu poti creste un copil in Romania?Daca de mic il ajuti sa faca diferenta dintre bine si rau si sa`si aleaga cu grija anturaju…e destul de ok…Din punct de vedere financiar…da e greu…dar nu imposibil…e mult de munca dar…daca totul ar fi roz ar deveni monoton…
In incheiere trebuie sa ne schimbam noi si odata cu noi reputatia tarii noastre…care deja poate fi etichetata drept o tara de nomazi care nu mai stie incotro s`o ia mai repede…Imi iubesc tara si sunt mandru ca sunt ROMAN…
wierdpanda
Posted at 10:26h, 02 noiembrieFrancezii au o vorba: „libertatea ta se termina acolo unde incepe libertatea celui de langa tine”.
Eu am renuntat sa ma mai plang de poluare, lipsa locurilor de parcare, jungla sau trafic. Am realizat ca nu am cum sa-i schimb pe cei de langa mine asa ca am plecat. Nu, nu din tara, intr-un oras de provincie. De ce?
Pentru ca vreau sa-mi cresc copilul intr-un mediu sanatos. Pentru ca vreau ca eu si familia mea sa fie sanatoasa, atat fizic, cat si moral. Bucurestiul corupe. Aproape orice om cu o minima decenta si cultura, incearca sa se dezica de practicile „mioritice”, si totusi, aproape toti ajung la un punct in care incep sa faca la fel, pentru a nu au de ales.
Desigur, prietenii ma considera nebun pentru ca am dat Bucurestiul pe un oras despre care se pomeneste la tv doar la rubrica meteo, iarna. Dar, dupa aproape un an de zile de stat aici pot spune ca am facut alegerea corecta. De ce?
Pentru ca aici vecinii stiu sa respecte ora de liniste, si nu da nimeni gauri cu bormasina in pereti sambata la 6 dimineata.
Pentru ca aici pot sa ma plimb linistit in centrul orasului fara sa fac slalom printre masini, fara sa fiu asaltat de tuciuri care vand sosete la zece mii, sau de boschetari care sa ceara bani „de-o paine”.
Pentru ca aici castig timp, deoarece nu stau in trafic la fiecare semafor cate 20 de min.
Pentru ca aici o cafea in buricul targului nu ma rupe la buzunar.
Pentru ca atunci cand vreau sa plec din oras in weekend, nu stau 2 ore doar ca sa ies din oras.
Pentru ca aici cultura civica este invatata de mic copil.
Pentru ca aici mi-am cumparat un apartament la o treime din pretul pe care l-as fi dat in Bucuresti.
Ce am pierdut?
Prea putine in comparatie cu castigurile.
Posibilitatea de a alege la ce piesa de teatru merg sambata seara, si in principiu cam orice posibilitate de a alege metoda de distractie. Dar compensatiile sunt pe masura.
Va doresc si voua sa puteti spune asta despre orasul in care locuiti.
RaInInGmaN
Posted at 12:14h, 02 noiembriesi normal ca traim intr’o tara necivilizata.citat dintr’un clasic in viatza:’cand omu n’are ce pune in farfurie il doare fix in …. unde’arunca o hartie’.deci in alte tari sunt oamenii mai civilizati pentru ca au in frunte oameni bine alesi,pe care ii intereseaza sa isi conduca bine tarile.la noi nesimtirea pleaca de sus,cum ar zice romanul peshtele se impute de la cap.cu politicieni,judecatori,politisti,etc mega-corupti nu se poate.pe ei nu ii intereseaza decat binele lor;daca mai misca ceva prin tara e de ochii lumii,sa fie reales din 4 in 4 ani,dar simtul lor civic e 0.oprescu viseaza autostrazi suspendate da nu e in stare sa faca parcari…dupa cum vedeti ei sunt rupti de realitate…traiesc acolo in fotoliile lor…caldutze si confortabile…si culmea care le aduc venituri lunare sume pe care altii le considera mici averi…din situatia asta se va iesi tot prin alta revolutie…parerea mea.trebuie deti jos la fel cum au fost dati jos comunistii…ei nu vor sa plece…
Dj PaulBert
Posted at 18:49h, 03 noiembrieAsta e ţara în care trăim!
AleXa
Posted at 20:29h, 03 noiembriehhm..da…referitor la ce se spunea mai sus”manele si nesimtit”..vreau sa spun si eu ceva..
Eu sunt din Cta,si desi imi place sa cred k traiesc intr-un oras cat de cat civilizat,zi de zi apar „oameni” care ma fac sa ma indoiesc.Eram intr-o zi la cumparaturi cu familia(ca romanashul la sfarsit de saptamana)si in timp ce tata cara cosurile pline,eu si mama ne uitam prin magazine(ca fetele :D)…buuun…mi-am luat eu ce mi-am luat si cand am iesit dintr-un magazin „mare fitza'” ma loveste un tip putin negru asa…cu un telefon in mana din care rasuna puternic o manea.Problema nu ar fi fost ca ma lovit destul de tare si ca mi-am scapat si tot ce aveam prin maini din cauza lui,ci acesta,uitandu-se superior la mine(manelele inca rasunau)imi zice:”sau este proasta,sau iti fute eu una acum”(ma jur ca asa mi-a zis).In momentu ala deja eram prea plima de nervi ca sa ma stapanesc si i-am raspuns:”f***ti m**tii m*tii de tigan borat!cine te-a lasat mah sa intri aici?(moment in care l-am lovit cu adidasii tocmai cumparati in freza”la minut” care semana cu cea a lui badea)”.Noroc ca a aparut in sfarsit un bodyguard care l-a luat pe specimen si l-a dat afara…!!
E incredibil cum se de in Romania,tara care se vrea civilizata,sa se intample chestii de acest gen.Urat,foarte urat.!dar asta e…pana vom intra si noi in rand cu „ceilalti”…vine gaura neagra…:)))
Ciao!
xblade_tm_cat
Posted at 04:03h, 05 noiembrieaici toata lumea (normal de altfel) uita de o specie pe cale de disparitie, romanul ne-taran, ne-dobitoc, romanul care nu e aratat cu degetul cand pune piciorul afara….suntem putini, dar existam sub covorul gros de tarani, si tot ce putem face e sa ne tinem respiratia, sa ne educam copiii sa nu fie ca ei ( cei care au evident la mine nu e cazul) si sa asteptam cuminti o noua revolutie, de data asta culturala…
in acelasi timp ma gandesc ca poate pt mine care nu trebuie sa inghit asta doar o luna pe an ( si luna aia in TM care trebuie sa recunoastem ca e un pic, doar un pic,( dar picul ala se simte) diferita in sensul bun)
unii spun ca plecand, am ales varianta usoara(si poate au dreptate), dar in mod cert nu regret ca nu mai stau in tara, si aici nu vreau sa fiu inteles gresit, imi place romania, foarte mult, dar nu-mi plac multi dintre romani…
nasol e ca si afara ai un sentiment de deja-vu, cand vezi un tip in „trenning” cu sapca scuipand pe strada….
Ali
Posted at 23:20h, 06 noiembrieNumai citind ce a spus mamica respectiva,mi-au renascut nervii cotidieni.Eu stau de mai bine de un an in Bucuresti si am senzatia,atunci cand ma intorc in Galati-orasul meu natal,ca vin in alta parte de lume.Aici nu sunt masini parcate pe trotuar,aici politia comunitara este pe strada si face poze daca se parcheaza in locuri nepermise si apoi amendeaza.Fara drept de apel si fara a se lasa induiosati de argumentul-cliche:”Nu sunt locuri destule de parcare!”.
Pe de alta parte,de cand m-am mutat in Bucuresti,stau in cartierul Floreasca.Intr-o noapte,un prieten a indraznit sa vina la mine,din Pitesti,si sa parcheze masina in fata blocului.Ia ghici cum a gasit masina dimineata!Bineinteles cu stergatoarele aproape cocotate in copac si portierele zgariate cu multa stradanie si talent!S-a dus la politie si…nimic.”Ai dovezi?” „De unde sa am,dom’ne?”
Cam asa sta treaba.Ma intreb mereu de ce am ales capitala..
adytza
Posted at 18:16h, 08 noiembrieDin pacate asta este situatia in toate orasele.Eu sunt agent de vanzari in Satu Mare.Timp de 8-10 ore ma „invart” cu masina prin oras.cu parcarile stam foarte prost. Mai ales in zonele din centrul orasului este imposibil sa gasesti un loc de parcare de dimineata pana seara; iar pe toate strazile se parcheaza dupa bunul plac( chiar si pe cele unde este interzisa oprirea );astfel incat si mersul a devenit un calvar. Primaria a angajat o firma care sa se ocupe de parcari.Ei nu au construit nici un loc de parcare; ci doar au trasat niste dungi pe strazi. Daca nu ai tichet iti blocheaza roata si trebuie sa platesti ~150 lei ca sa te deblocheze.
De ce in alte tari se pot face parcari subterane sau pe mai multe nivele?
Cu amenzi nu se rezolva problemele de fond.
Zilnic se inmatriculeaza in oras 100 de masini aduse majoritatea din afara.Se platesc taxe peste taxe ,impozite; dar se gandesc oare domnii unde se vor parca aceste masini? Un calcul simplu arata cam asa: 100masini pe zi /600 pe saptamana/2400 pe luna.LOCURI DE PARCARE NOI CONSTRUITE PT. ACESTE MASINI :O. ASTA SPUNE MULTE!
v-AM SALUTAT!
raalluu
Posted at 15:03h, 09 noiembrieDin pacate nu mi-e straina situatia.Si in Iasi se intampla acelasi lucru.De fapt unde nu se intampla? Am invatat sa fac slalom printre masinile de pe trotuar cu carutul. Mai grav e de faptul ca nu exista bun simt. Recunosc mie nu mi s-a adresat nimeni asa. Dar acum vreo 2 sapt era sa fiu lovita de o masina pe trecerea de pietoni de catre un sofer prea grabit care s-a facut ca nu ma vede. Nu e o plangere ci doar un exemplu despre gradul de civilizatie si bun simt existent in Romania.
whatthefuck
Posted at 13:33h, 11 noiembrieeu inca am o cicatrice cu diametrul de 5mm pe picior din cauza unui @#$%&* care a parcat pe trotuar.dupa ce ca trotuarul avea vreo 1.5m, desteptul\desteapta din dreapta a mai deschis si usa, brusc, fara sa se uite. m-a lovit si fiind ud pe jos am alumecat si rezultatul a fost cel mentionat mai sus. ceea ce m-a enervat la culme e faptul ca a facut-o pur si simplu din lenea de a merge pana in parcarea care se afla la 10m inainte, apoi stanga. si era aproape GOALA!
cat despre problema parcarilor…eu cred ca este creata in proportie destul de mare de mofturile prostia si snobismul unora…intr-o fanmilie de 3 persoane, 2 parinti si un adolescent, gasesti trei..TREI..masini…acum vreu sa intreb…ce face un pusti de 18 ani cu o masina in afara de faptul ca se da mare in fata prietenilor ca i-a luat tati masina?cata nevoie are el defapt de ea? ne plangem ca avem multi supraponderali, ca avem poluare mare, ca nu avem locuri de parcare…SI NE LUAM MASINI CA SA DAM TURE CU ELE IN FATA BLOCULUI SA NE DAM MARI CA AVEM…le pute tuturor acum mersul pe jos sau cel cu transportul in comun…toti se plang de aglomeratie,dar asta nu e cauzata si de numarul mare de masini? nu spun ca nu exista si alti factori…dar daca sotul si sotia ar merge la serviciu cu aceeasi masina(unul din cei doi ar face un mic ocol sa il lase si pe celalalt), nu am mai miscora aglomeratia? daca pustiul de 18 ani si-ar baga mintile in cap si si-ar da seama ca dfapt ajunge la scoala de doua ori mai repede pe jos sau cu metroul, poate am mai reduce putin si problema parcarilor si pe cea a aglomeratiei…si kiar poluarea aerului si pe cea fonica…am auzit pe „cineva”(nu vreu sa dau nume), la tv, spunand ca e ingrozitor in bucuresti cu traficul…ca a mers cu masina pana la un magazin sa ia o ciocolata si a facut o ora pe un drum pe care pe jos facea 10 minute…PAI DE CE *&^%$%$#@ NU TE-AI DUS PE JOS MAH DACA FACEAI DOAR 10 MIN? ITI CADEAU PICIOARELE, SPORTIVULE?
marius
Posted at 06:13h, 14 noiembriedomnu’ Huidu… inca mai speri ca al tau copil o sa traiasca intr-o tara civilizata?… optimist rau de tot … eu, recunosc, nu am mai suportat, am parasit acea tara si sincer ma gandesc daca o sa vin in vizita candva sau o sa-mi aduc familiile in vizita aici mereu (sau prin alte tari „cu apa calda”).
referitor la cazul prezentat… nu e vorba doar de legi (bani sa plateasca amenzile au si or sa aiba cei care le parcheaza pe trotuar, self respect!) – mentalitatea si educatia…
am plecat doar de 4 luni asa ca stiu de ce am plecat si de ce nu vreau sa ma intorc, nici daca castig la loto.
tu zici ca e nevoie de rabdare… tu ai, dar copilul tau ?! el ce vina are ?! cu rabdarea se rezolva ceva in romania ?! poate reusesti tu sa rezolvi ceva cu rabdarea (asta pana va invadeaza chinezii – aia au mai multa rabdare ca romanii).
eu zic ca esti dator sa faci ceva pentru copilul tau.
rabda tu ! (no offense intended!)
carmenita
Posted at 13:17h, 14 noiembrieBuna Serban!
…de curand ti-am descoperit blogul si te felicit pentru ca l-ai creat..macar ne putem varsa si noi naduful cuiva,e un inceput bun zic eu,tine-o tot asa!..
Citind scrisoarea d-nei Tania parca am avut un deja vu..am si eu „onoarea” sa fiu mamica pieton care tariesc o adevarata oroare de cate ori ies din casa cu puiutul meu.Masini parcate pe trotuare,hmmm..asta e deja la ordinea zilei..din pacate..cireasa de pe tort este insa tarversatul strazii,un adevarat cosmar…chiar si la trecerile de pietoni semaforizate(Ex:cele de pe Bd Barbu Vacarescu si nu numai),semafoarele pentru pietoni par a fi de foaret multe ori doar asa un accesoriu inutil.. cu toate ca in mod teoretic s-ar putea trece fiindca e verde pentru pietoni..practic e mai greu..masinile trec val vartej ignorand total pietonii care privesc neputinciosi,neidraznind sa-si asume riscul sa treaca mai ales cei cu copii ceea ce e lesne de inteles ..si stau si ma gandesc.. dar totusi e DREPTUL MEU!!!..asta chiar nu conteaza pentru nimeni?..s-a putut mobiliza politia doar atunci cand a venit Bush??!..e tara mea,eu chiar nu contez??!..in fine..si aventura nu se termina aici,traim senzatii tari la tot pasul..nu doar in trafic si la bancomate de exemplu unde mai tot timpul se gaseste cineva
gata sa ne jefuiasca, da nu-i bai..vorba celor de la marfar..las-o ba ca merge asa..ca ne-am obisnuit cu ea..merge merge da pana cand??! This is the question..Trist fratilor trist..
Te pup Serbane,mult succes!
anca
Posted at 17:20h, 14 noiembrieTot din categoria masini pe trotuar face parte si urmatoarea intamplare :
In parcarea din fata magazinului Unirea ma asteaptau cu masina sotul meu impreuna cu un prieten. Au oprit exact 1 minut, cat sa urc eu in masina, insa cand sa plecam in spatele nostru se infipsese total de aiurea un Q7, evident alb cu o blonda dichisita la volan. Dupa indelungi discutii a inteles ca ea nu poate parca daca nu plecam noi de acolo si a reusit sa faca mirobolanta miscare inapoi….wow!!!!
I-am facut loc si a intrat nu in parcare ci pe trotuar direct, probabil incerca in fiecare zi sa se apropie de magazin, targetul fiind sa ajunga sa bea un suc la etaj … cu tot cu masina.
Cand sa plecam diva a coborat si s-a indreptat spre masina noastra…la care se uitase scarbita pana atunci ( deh..era un golf 2 plin de praf si nisip din Vama Veche iar noi niste roackeri nenorociti ).
Noi am vazut ca ii daduse niste bani unui aurolac care acum fugea mai ceva ca la maraton, dar am crezut ca facea acte de caritate…aiureaaa!!!! don’soara credea ca platise parcarea … si cum nu a avut decat bancnote mari la ea i-a dat amaratului o hartie de 1.000.000 . Acesta cand s-a vazut cu banii in mana i-a strigat peste umar, in timp ce deja trecea podul peste Dambovita inspre Tineretului, „ma duc sa va aduc restul” !!!!!!!!
iar ea nu intelegea ce se intampla. Abia cand a vazut ca s-a tot dus cu tot cu banii ei de bomboane a venit la noi sa ne spuna clipind des din gene : ” aaaaa fugiiiiit cu banii”!!!!! la care a primit raspunsul „si vrei sa fugim noi dupa el ?” Expresia fetzei mimozei spunea totul!!!!
Pana in Drumul Taberei am lesinat de ras, mai ales ca am facut vreo ora si ceva!!!!
teuton
Posted at 19:19h, 24 noiembrielol chiar crezi ca e usor sa schimbi mentalitatea unei intregi natii?
oricum, initiativa de a lua atitudine, desi laudabila, nu valoreaza mare lucru daca nu e insotita si de rezultate concrete. lucru aproape imposibil de realizat, de altfel….