23 oct. Yoy istenem invatam maghiar!
Am privit cu zambetul pe buze comentariul lui Marko Bela in ceea ce privete obligativitatea limbii maghiare in scoli! Prima data nu-mi venea sa cred! Nu neaparat propunerea ca romanii sa invete bine limba comunitatii vecine m-ar fi deranjat, ci mai mult faptul ca seful UDMR-ului, care este cunoscut drept o pesoana moderata sau hai sa-i spunem diplomata, a devenit, asa deodata, bataios!
Dupa 5 minute de gandire m-am prins care e problema: oameni buni, Marko se pregateste de alegeri si cum unitatea de monolit a udemereului a fost sparta de alta fomatiune politica mult mai radicala, Consiliul national secuiesc al lui Tokes, domnul Bela, are nevoie de voturile radicalilor ce si-au indreptat atentia catre pastorul reformat! Si nu-i de saga: la alegerile europarlamentare Tokes a fost ales europarlamentar, iar uniunea nu-si poate permite luxul de a nu intra in parlament!
Acolo se fac jocurile si, indiferent de guvern, UDMR a fost la guvernare obtinand posturi cheie in ministere importante. De la inaltimea acestor demnitati, au fost ajutati, mai discret sau pe fata, marii potentati maghiari ai perioadei de tranzitie! Pentru ca UDMR este desteapta: s-a prins ca influenta mare ai cand faci bani multi si dupa aia poti sa-i folosesti in scopurile tale politice!
Ce mi se pare senzational e ca influenta UDMR creste usor usor pe spinarea noastra, dar asta e alta poveste despre care vom vorbi alta data. In rest toate bune, sa ne intalnim fericiti in Europa cu prietenii maghiari!
Si ca sa nu credeti ca sunt vreun extremist, (am chiar rude de etnie maghiara) am aici o dedicatie pentru romani si unguri: sa nu va invrajbiti ca viata e inca frumoasa si politica e o curva !
McGogoo
Posted at 13:51h, 23 octombrieAsa a facut si in alegerile locale. Am vazut un dscurs al lui in care vorbea de autonomie, de pastrarea nationalitattii, de istoria Ungariei mari… etc.
el este un moderat si trebuie sa recunoastem ca sustinerea guvernelor i-au avantajat de fiecare data: „va sustinem dar vrem sa …” si au obtinut 🙂
politica este si arta compromisului 🙂
cam toti romanii sunt impotriva ungurilor dar oare pe cine prefera dintre UDMR si formatiunea lui Tokes ?
din punctul meu de vedere perfect ar fi sa nu intre nici UDMR nici Tokes dar nici PNG sau PRM…
Sabotor
Posted at 14:00h, 23 octombrieDin nefericire, asta(si alti „lideri” ai ungurilor) tot dau din gura si agita spiritele. Chiar am cunoscut un individ convins sa ungurii ne vor Ardealul – pe baza declaratiilor acestor „lideri” in perioada in care Kosovo si-a declarat independenta.
Insa e revoltator ca politicienii romani se rezuma in general la a declara ca Marko Bela „exagereaza” in unele declaratii…. O atitudine mai ferma nu se poate?
o-laie
Posted at 14:04h, 23 octombrieDovada ca ipocrizia nu are nationalitate. Daca facea asta acum 15 ani era de rau. Acum e doar penibil. Pentru 3% populatie au o pretentie exagerata. Ce raspuns ar primi romanii din Ungaria daca ar cere asa ceva? Populismul nu are limite la noi. Mi-as dori ca UDMR sa nu mai intre in parlament.
Yoy nemt udom.
Teniescu
Posted at 14:12h, 23 octombrieCum sa zica asta ceva idiotu ala de Bela, sa invete romanii limba maghiara obligati fiind de lege ?! Ar trebui sa ii faca cineva bagajele si sa il trimita in Ungaria. http://tinyurl.com/lb-romana
Marian H
Posted at 14:13h, 23 octombrieMda si eu am postat pe blogul meu „chestia” cu invatarea limbii maghiare, dar nu le-a prea convenit la cititori despre ideea lui,si sunt sigur ca asa ceva nu se va intampla,si mi se pare ca deja maghiarii depasesc limitele bunului simt,parerea mea e sa mearga la ei in tara sa impuna legi nu la noi…
astea
Posted at 14:15h, 23 octombriePe mine ma apuca nervii numa` cand ma gandesc ca ma simt turist in propria`mi tara prin harghita si covasna. Am vrut odata sa merg la lacul sfanta ana si a trebuit sa strabat judetul covasna – cum nu aveam GPS a trebuit sa ma iau dupa harta care nu era completa…m`am ratacit evident. Am intrebat cam 20 de oameni cum sa ajung in sfantul gheorghe …toti dadeau din umeri ca cica nu intelegeau. Am dat drumu` la radio sa ma calmez…nu prindeam decat posturi unguresti. Cum sa nu devii antisemit dupa o asemena experienta ?
Un sincer si calduros ” `tzai dracu de bozgori”, scuzati franchetea dar aici cred ca se poate, nefiind CNA
edit by serban:
nu rezolvi nimic cu asta! nu oamenii aia sunt de vina! gandeste-te ca sunt oameni simpli care nu pleaca niciodata din localitatile lor si unde comunitatea e mai importanta decat orice! noi suntem de vina ca-i ostracizam doar pentru ca sunt unguri! si statul Roman ca nu se impune si nu-si castiga respectul. Crede-ma in Ungaria sunt priviti ca niste cetateni de mana a-3-a! suntem mai apropiati de ungurii din ardeal decat credem!
Alex
Posted at 14:19h, 23 octombriePoate cele doua partide ale minoritatii maghiare se vor lupta pe aceleasi voturi si nu vor prinde parlamentul. Totdeauna din partea lor auzi vorbindu-se doar de autonomie, de Ungaria mare si de alte prostiim. Nu pot sa inteleg de ce ei mai trag spre Ungaria cand Ungaria nu-i vrea, bunul simt nu-mi permite sa scriu cum sunt vazuti ungurii nostri in patria maghiara. Asa ca ai nostri unguri chiar vor ajunge sa fie bosgori( a se intelege om fara tara) ei vor sa fie cu Ungaria dar aceia nu ii vor, noi romanii incepem sa nu-i mai suportam, sper ca se vor orienta spre Finlanda ca am auzit ca aia au probleme cu demografia.
Apropo si eu am rude de etnie maghiara, pentru care am tot respectul, si care nici macar nu vor autonomie.
Cody
Posted at 14:19h, 23 octombrieBelea sceneta de aseara de la Cronicuta – cu Delaco – am ras copios. E mai bine sa radem decat sa ne invrajbim pe tema asta si asa destul de sensibila .
Ticu
Posted at 14:28h, 23 octombrieEu sunt de etnie maghiara, dar din cate vad de la revolutie incoace UDMR nu a facut nimic sa ajute situatia maghiarilor. Adica : cei care nu stiu romana sa inteleaga de ce trebuie sa invete limba si romanii sa fie „mai” europeni si sa accepte alte etni. In loc sa colaboram pentru un trai mai usor, ei fac manevre de dezbinare (tot politica). Sincer mi-e rusine ca ne reprezinta astfel de oameni interesele
mucles
Posted at 14:32h, 23 octombriemai degraba o sa invatam tiganeste, ca in asta traim : mizerie, minciuna, furtisaguri, manele.
P.S. fatza ta e in primul sau in ultimul patrar ?
si sa nu incepi iar cu stereotipul Haules-baules ca ma disperi
bagatare si punct ro
Posted at 14:34h, 23 octombrieai dreptate cand spui ca o fi declarat asta mai mult in scop electoral, dar nu mi se pare ok nici asa. si stii ce este si mai culmea? e faptul ca nu am vazut nici un politician luandu-se de el pe tema asta.
Pingback:Constant inteligent, inteligent constant » Blog Archive » Bozgorii vrea să ne fure ţara!
Posted at 14:38h, 23 octombrie[…] avut vreodată senzaţia că bozgorii vrea să fure România? Mai nou, Huidu analizează intenţia udemeristului Marko Bela de a introduce în curricula şcolară din anumite […]
dimitri
Posted at 14:41h, 23 octombrieO fi subiect politicianist dar nu văd cum ne dăm noi de la Bucureşti seama cum conveieţuiesc românii şi maghiari în Harghita sau Covasna.
Valul de pe ochi
Posted at 14:48h, 23 octombrieDaca politica e o curva, atunci politicienii sunt prostituate? Rectific, dame de consumatie ca la banii pe care ii fac, devin de lux. Cat despre limba maghiara obligatorie, pai si asa suntem in Africa din puctul de vedere al dezvoltarii, hai sa fim cu totul. Mai lipseste sa devina limba oficiala in stat… Respect si stimez maghiarii, dar in fiecare tara sa se invete in limba ei, oricum globalizarea sterge usor usor diferentele interetnice.
Dan
Posted at 14:56h, 23 octombrieCu respect pentru rudele maghiare. Sa nu confundam maghiari cu UDMR. Am si eu prieteni maghiari, destul de multi, care dezaproba factiunea lor politica. Referitor la UDMR, intotdeauna au obtinut posturi prin santaj politic si oarecare presiuni externe. Hai ca nu are rost sa ne mai jigniti inteligenta. Multi cei din plebe (sau din pulime ca sa folosesc un termen de sorginte politica) incep sa se prinda de manevre. In Romania, limba oficiala este limba romana. Atat. Atunci cand imi veti da exemplu de tara democratica unde apar mai multe limbi oficiale, mai vorbim. orice alte discutii sunt iredentiste si separatiste. Va doresc tot binele din lume…
marius
Posted at 14:58h, 23 octombrieUDMR-ul a sarit calu’, pretentiile lor sunt tot mai exagerate, nu poti sa lupti pentru dezmembrarea Romaniei pe banul contribuabilului roman. Sa speram ca dupa alegerile lucrurile se vor rezolva.
sorin
Posted at 14:59h, 23 octombrieEu nu sunt rasist si nici nu ma freaca grija de unguri, dar hai sa fim seriosi. Traim in Romania si ei sunt obligati sa invete limba romana. Ii injur pe cei din Harghita si Covasna ca acolo numai limba asta spurcata a lor se vorbeste. Alo ba astia sunteti in Romania, lasati draq limba voastra acasa. Vreti scoala ungureasca, prima ungur, teritoriu unguresc, pai plecati ma-n Ungaria.
edit by serban:
pune-te in locul lor si-ti vei dori aceleasi lucruri pentru tine si familia ta e usor sa acuzi!
Indianu
Posted at 15:01h, 23 octombrieUDMR-ul nu a facut mai nimic pentru votantii sai; trebuia ca inanite de alegeri sa-si mai aduca cativa votanti unguri deoarece nu prea stau bine in sondaje.
urzeala
Posted at 15:10h, 23 octombrieSi mai e ceva.. Trebuie sa fiu fericit ca astia nu isi cer INDEPENDENTA asa dintr-o data si o fac usurel usurel.. Stiu caz concret in Spania unde stau eu se vrea independeta si asa a parut ETA de care toata lumea a auzit. Deci sa fim fericiti ca unguri nu ne mai dau foc si la case. NU ? (intre parantezele astea presupune tu ca ar trebuit sa existe o injuratura)
docica
Posted at 15:12h, 23 octombriePentru „astea”: Si eu am fost anul asta, prin martie tot la Sf. Ana. Am trecut prin: Lepsa-Covasna(Sf. Gheorghe) -Harghita. Nu numai ca de la intrarea celui mai amarat sat pana in inima orasului toti ne-au vorbit romaneste si civilizat, dar chiar ne-au dat si indicatii pretioase(pe unde e mai rapid sa mergem, locuri de vizitat, cultura si unele frumuseti locale). Te-ai gandit ca poate ceva din atitudinea ta a provocat raspunsul pe care l-ai primit? Noi eram mai multi, iar unul dintre noi dorind sa ceara un produs de la magazin a incercat sa vorbeasca prin semne cu vanzatoarea (tipul, cam xenofob de felul lui)… ea s-a uitat mirata la el, dar i-a dat. Apoi a cerut si sotul meu ceva in limba romana. Vanzatoarea s-a comportat foarte politicos… iar noi am ras de prietenul nostru! Iar raspunsul lui Serban Huidu poate fi o solutie de asemenea destul de probabila.
In legatura cu limba: mi se pare anormal, nonetic sa impuna obligativitatea studierii limbii maghiare in zonele alea, dar studierea ei ca limba optionala e necesara. Eu ma gandesc la situatia asta (reala si viitoare): voi pleca din tara si voi avea copii. Mi s-ar parea normal ca pe langa limba statului viitorul meu copil sa invete limba si cultura nationala (as putea sa-l educ eu, dar nu se compara cu educatia realizata in scoala)!
astea
Posted at 15:25h, 23 octombrieAi dreptate, oamenii aia nu sunt dintre cei mai fericiti si e usor sa spui ” plecati la voi in tara „, dar au si ei bubele lor in cap, nu poti sa spui ca nu inteleg romana sau cel putin cuvantul Sfantul Gheorghe. In fine, majoritatea din cate am vazut , locuiesc la sate si sunt vai de mama lor, eu cred ca aia habar n`au de politica si alte prostii dar culmea ca cei din partidele care`i „reprezinta”, par asa de ingrijorati de soarta lor – de aia nu pot sa doarma ei noaptea. Tot niste jocuri sunt, si plebea e folosita drept motiv principal in demersurile lor pur financiare, aceeasi obeala de porci e si la ei ca si la noi.
A dracu` demersurile astea populiste cum au loc fix in campania electorala.
Huidu , te rog mult scrie si despre faza cu benzina si motorina si pretul petrolului, ca asta ne afecteaza direct pe toti care varsam o gramada de bani la pompa in conturile austriecilor, ca OMV si Petrom + PetromV sunt cele mai nesimtite benzinarii la capitolul preturi, inca mai au tupeul sa faca campanii de imagine pe la TV de genul ” fiti civilizati in trafic” cand ei ne sug banii cu nerusinare !! astia merita huliti si injurati !!
benga
Posted at 15:33h, 23 octombriede ce cade blogu la 2 zile? trafic infernal? sau hosting pe gratis?
HtH
Posted at 15:43h, 23 octombrie@astea Ce legatura e intre unguri si evrei ? :)) Aia ce ti-au mai facut ?
Nici un politician roman n-o sa riste sa se puna prost cu romanii de dragul maghiarilor asa ca nu va agitati.
Respect orice om indiferent de etnie si cred ca minoritatile etnice trebuie sa-si manifeste liber traditiile, cultura si sa le transmita urmasilor lor dar sa se acorde privilegii tocmai din cauza apartenentei etnice e un abuz.
Djovika
Posted at 15:46h, 23 octombrieN-am nimic cu ungurii, dar Bela e mai de trotuar decat multi dintre speriatii din politica romaneasca.
Marko ar trebui sa stie ca, copilul „romanesc” din HG si CV stie ungureste sau in cel mai rau caz intelege, pe cand copilul „unguresc” habar nu are sa-ti spuna cat costa un bilet la strand.
Serbane, du-te intr-o duminica la biserica la ei sa vezi ce nevinovati sunt !
bucatarul
Posted at 15:47h, 23 octombrieLimba maghiara e foarte utila:in meniul zilei ,daca esti norocos,mai dai si de „Blonda la rotisor” care-ti zice cu foc „yoy istenem!” si esti penibil daca tu crezi ca te-a injurat.Dar Morko Bella a zis sa invete maghiara „elevul romanesc”,deci carcotasilor voi invatati maghiara,daca vreti,din placere pentru o conversatie delicioasa.
Denisa
Posted at 15:47h, 23 octombrieYoy Istenem ne ia mama-dracului dache ne pune Marko sa invatam ungureste aici! Io mi-s din Ardeal si NICIODATA nu am vezut treaba asta cu ochi buni! Pai, nu e destul ca avem totul bilingv aici sa le mai si invatam limba?!!
Eu in copileria mia am avut copii cu care me jucam si nu au vrut la ei sa invete romeneste asa che m-am enervat (io mi-s Rac si me enervez repede, yoy) si nu am invata la ei limba! Erted,yoy!!
Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
Posted at 16:02h, 23 octombrieNu stiu daca exista vreo tara care ar accepta sa bage in mod obligatoriu pentru elevi studiul limbii unei minoritati. De nevoie invata romanii fel de fel de limbi, insa in tara ta sa fii obligat sa inveti limba maghiara( in cazul de fata) mi se pare pur si simplu absurd…aa daca ai tu placerea sa inveti limba maghiara asta e altceva, ce mi se pare mie suparator este faptul ca multi maghiari care traiesc in romania in zone precum Covasna, Harghita, Mures desi stiu foarte bine limba romana, refuza sa o vorbeasca atunci cand i te adresezi….asta este o mare tampeni si o mare insulta adusa cetatenilor tarii.
Pace si liniste ( pe lumea ailalta ca pe lumea asta slabe sanse) :))
Marele Han
Posted at 16:06h, 23 octombrietehnica e veche: facem scandal cat period alegeri eszte, dupe care durul la fundul la noi! dar lase, ca eszte destui prosti care sze crezut la noi acume, ca dupe alegeri noi nem tudom la ei, mai da-i dreq de ungiuri imputiti!
:))
Swmecheru
Posted at 16:44h, 23 octombrieCampania electorala e aici, se strang voturi prin mijloace mai mult sau mai putin ortodoxe. Bela vrea sa-i fure voturile lui Tokes, dar scopul NU scuza mijloacele. Aici la noi ( pe langa Electrolizei) sunt multi maghiari dar cred ca poate 2 dintre cei pe care ii cunosc sunt fani ai episcopului sau ai lui Bela. Si eu sunt pe sfert maghiar si jumatatea mi-e unguroaica. Pana vor trece alegerile vom avea parte de multe astfel de declaratii atat la nivel national precum si la nivel judetean, de localitate,…
Dupa alegeri toate astea vor fi uitate atat de cei care le debiteaza cat si de noi restul.
Conflicte intre maghiari si romani in parte asta de tara nu exista , poate la nivel de sefi de filiale de partide , alesi locali si alti LUZERI de astia.
danielul
Posted at 16:46h, 23 octombrieHopaa… Merge blogul! Dar miercuri de ce nu ai postat nimic? Se cam intrec cu gluma astia cu serverul lor, cu tot! Asteptam noutati, chiar si d.p.d.v. tehnic! Pe curand!
getodacus
Posted at 16:49h, 23 octombrieO sa invete copiii ungara la scoala cand o sa-i functioneze lui Hancu prezicatorul de cutremure! Oricum….ungurii sunt oameni de treaba,am multi prieteni…problema lor e identica cu a noastra: Sunt,respectiv suntem,condusi de idioti!
Swmecheru
Posted at 16:50h, 23 octombriePS: Si eu sunt PATRIOT dar nu sunt NATIONALIST, ma enervez teribil cand aud declaratii de genul asteia a lui bela, dar imi trece nervul repede (cand realizez ca sunt doar gogosi).
Ala micu'
Posted at 16:56h, 23 octombrieSunt o co-productie romano-maghiara, defapt toata familia mea este corcita, la auzierea acestei vesti ma rabufneste rasul, este o campanie ieftina si „murdara” defapt ca toata politica. Romanii care locuiesc in zone unde majoritatea populatiei este de etnie maghiara, invata romaneste si fara scoala. Am prieteni maghiari si romani care vorbesc cele doua limbi foarte bine, si nu li s-a impus niciodata sa invete cele doua limbi, pur si simplu s-au jucat in fata blocului. UDMR-ul este in stare sa promita acum orice ca sa faca rost de procentajele lui Tokes, iar in cazul in care intra-n parlament, o sa pupe-n cur cele doua partide care vor forma un guvern majoritar fie ca e vorba de PSD/PNL sau PD-L, si pe urma uita de toata chestia asta. Acum trebuie doar sa faca reclama (pt. ca publicitate negativa nu exista), romanii de obicei il voteaza pe „Cutarescu, ca l-au aratat recent de multe ori la TV” …
Don’t panic !!!
P.S.
Chestia cu deportarea in Ungaria, mi se pare exagerata …
Cu totii ne plangem ca europenii nu ne accepta, dar noi nu suntem in stare sa ne acceptam aici acasa, in Romania.
Get a life and relax, dupa alegeri apele se vor calma … pana la prezidentiale, pe urma o noua bomba stupida din gura lui Marko, si iar se calmeaza … e un cerc vicios 😉
ALEX
Posted at 16:57h, 23 octombriePentru Dan – exemple de tari democratice cu mai multe limbi oficiale:
Belgia
Elvetia
Cred ca astea doua iti ajung.
Cat despre unguri, au aceiasi politicieni ca si noi. Si cu asta am spus totul.
sorin
Posted at 16:58h, 23 octombrieStau si ma intreb daca romanii din spania de exemplu (acolo suntem multi) ar emite asemenea pretentii. Oare copii spanioli vor invata limba romana obligatoriu????
Trebuie sa inteleaga ca au statut de minoritari.
dimitri
Posted at 16:59h, 23 octombrieRomânaşii aştia verzi, care au văzut unguri doar le televizor, sunt cei mai mai ipocriţi, sunt din acelaşi aluat cu Becali şi Vadim.
Eu am fost la Sf. gheorghe şi am avut o curiozitate, m-am dus într-o brutărie şi am cerut pâine în limba română şi ce să vezi…mi-au dat pâine.
Din câte se pare oamenii care nu trăiesc acolo sunt cei mai afectaţi.
Teniescu
Posted at 17:02h, 23 octombrie@docica: ce limba optionala ? pentru ce ? ca sa te intelegi cu niste oameni din Romania … dar pe alta limba ? WTF ? Am trait ani buni in zonele alea si stiu cum e treaba, studierea limbii maghiare n-ar ajuta deloc pe nimeni.
blogcudetoate
Posted at 17:07h, 23 octombrieai mare dreptate , am vazut si in emisiunea ta faza si marturisesc ca va dau dreptate in totalitate…
stau si ma intreb totusi pana unde merge toleranta noastra ca romani… in Franta sunt peste 10 mil de algerieni , dar misca vreunul in front? nu cred , in sua sunt peste 20 de mil de mexicani, spune unul ceva de gen? cat de mult sa mai isi bata joc de noi toata lumea? cat sa mai suportam sa fim realmente umiliti, nu am nimic cu ungurii chiar am prieteni si sunt oameni extraordinari care nu au de-a face cu politica…
romanii sunt un popor de oameni fara coloana vertebrala din pacate , am dovedit asta si de-a lungul istoriei…
Cristi
Posted at 17:08h, 23 octombrieMi se pare putin o falsa problema introducerea in scoala a limbii maghiare.
Am avut un coleg la facultate din Brasov si fiind roman, stia germana si partial ungara doar pentru ca copilarise acolo si invatase din necesitatea de a vorbi cu cei cu care se juca.
Deci de ce ar fi ceva impus? cei ce vor sa invete, o pot face si fara a fi impus in programa scolara.
Marius Tudor
Posted at 17:17h, 23 octombrieNa, sa mai zica vreunul ca-i scrie Misu’ textele :)) !
Pingback:È una „Béla” lingua | Creierul cu Plete
Posted at 17:25h, 23 octombrie[…] lui a apărut, supect de prompt (adică despre un subiect de acum o săptămână) un articol (link sau poză). […]
All You Want
Posted at 17:49h, 23 octombriepe principiul azi un pic, maine un pic … Bela vrea sa ne ungarizeze … fuck off
bogdan
Posted at 18:07h, 23 octombrieNu-mi vine sa cred ca traim intr-o tara in care formatiunile politice sunt conduse de nebuni si aici ma refer la PNG si PRM. Cum e posibil asa ceva ? Astia au trecut testele psiho? Cat despre UDMR nu vad de ce se agita , nu am nimic personal cu ungurii dar totusi…..sa-si faca partidele in tara lor si daca nu le convine ceva sa plece.Nu-i tine nimeni cu forta. What the fuck ?! Ceva nu e in regula cu noi . Daca privesti totul in ansamblu, parca am fi o gluma proasta in UE .
ailaic
Posted at 18:40h, 23 octombrieC’mon.. Omu’ vorbeste numai aberatii. Este INOFENSIV. Daca prezenta cel mai mic pericol, era inlaturat rapid. Ganditi-va ca Basescu vrea sa reuneasca Moldova cu Romania 🙂 De ce ar permite sa se rupa in mijlocul tarii? Se folosesc de Marko ca de o carpa.
Dea (din Paris)
Posted at 18:53h, 23 octombrie@ bogdan: Suntem o gluma proasta in UE!
ZEU5
Posted at 19:09h, 23 octombriePai Marko Bela si UDMR-ul nu reprezinta Ungaria, iar UDMR-ul are in general personaje negative, DAR mai sunt si exceptii.
NU va mai luati de unguri.
🙂
Mike
Posted at 19:24h, 23 octombrieStai tu linistit Serbane, ca nu s-a referit la mitici, doar la ardeleni si nu e obligatoriu nimic. Asa ca iar ti-ai pierdut timpul aiurea sa scrii pe blog. Bah, da chiar esti…
Magicianul AUGUSTIN
Posted at 20:23h, 23 octombrieRoaga un maghiar vorbitor si de limba romana sa-ti conjuge verbul „a fugi”. Va avea o mare dificultate sa o faca. Incearca doar.
ice from IceWorld
Posted at 20:27h, 23 octombrieCa sa nu ma repet degeaba, am scris de cateva zile parerea mea legata de acest subiect aici:
http://ice4you.blogspot.com/2008/10/ce-cauta-udmr-ul-la-guvernare.html
Sper ca mesajul meu va fi bineinteles atat de unguri cat si de romani. Problemele nu sunt in cadrul comunitatilor, problemele sunt doar ale unor unguri care au mancarimi anale, la fel cum au si unii romani dintr-un anumit partid in care cuvantul de ordine este „medicamente”. Eu le recomand sa isi puna teava in gura si unii si altii si sa ne lase pe noi sa traim linistiti asa cum o facem de zeci de ani.
redhonor
Posted at 20:53h, 23 octombriein primul rand sa ceri asa ceva este o aberatie si o spun asta ca si etnic maghiar!In al doilea rand am fost in ”zona atat de ravnita” de udmr!Majoritatea traiesc in asemenea saracie incat nu prea le pasa cine ii conduce vor doar sa aiba o viata mai buna,lucru greu de conceput tocmai datorita celor care urla sus si tare ca le vor binele izgonind investitorii si asa putini cu aberantele lor ”lupte” politice!In ungaria sunt priviti ca si paria iar la ei in tara ca si bozgori si sincer eu personal nu cred ca ei sa aiba vreo vina!Trist!
Alinush
Posted at 20:54h, 23 octombrieMi se pare impotriva tuturor legilor ale logicii si ale bunului simt.
cristhinel
Posted at 21:11h, 23 octombrieSincer nu cred ca exista cu coflict real intre unguri si romani. „Politicieni” de teapa fara „tz” lui Vadim, Funar, Belo si alti vor sa creeze unul care sa le mai aduca ceva voturi. Ganditi limpede. … ce interes ar mai avea ungurii sa voteze UDMR? Au deja mai multe drepturi ca noi si pe langa asta suntem in UE. Au toate drepturi din uniune…
Est normal ca pentru niste voturi se fac niste valuri
MIEZOO
Posted at 21:57h, 23 octombrieSerbus la voi , yoy defapt joj se scrie , io ungur esta pe mine (dupa tata) ca io ma simte Roman , dar as bate Marko Bela cu capu de televizor pt ideile astea , si vorba lu sorin in SUA sunt n’spe natii dar majoritatea „chinejii” ,daca s-ar ridica „chinejii” aia cu pretentia sa se vorbeasca chineza in SUA ce s-ar intampla.
Desi cum am mai zis dupa tata sunt ungur pe mine , mai bine invat Rusa , mi se pare mai usor de invatat .
un-om-simplu
Posted at 22:09h, 23 octombrieserban,vreau sa te intreb ceva… tu cand scri pe blog ceva il rogi pe gainuse sa vina la tine acasa sa iti dicteze ca sa pari si tu un om cult,citit care stie ce vorbeste si are niste idei si principii? sper sa nu imi stergi commentul ca sa il vada si altii ca doar deaia l-am scris si apropo „ia” se scrie pespartit depinde de context daca are un verb langa el 😀
edit by serban
mircebadianul care-si pune intrebari? pai hotarati-va ori scriu prost si atunci scriu io ori scriu bine si atunci scrie misu’! ca nu se poate sa scrie misu prost!
rozmar564
Posted at 22:12h, 23 octombrieParca „istenem” ar fii mai corect „Istenem”. Daca nu – mea culpa.
maya
Posted at 22:27h, 23 octombrienu m-ar mira sa se intample si asta.desi suntem majoritari tot noi trebuie sa le invatam limba.
cu specia asta nu aveam nik pana acum 2 ani.in o tabara cu oameni din toata lumea ei spuneau ca sunt din transilvania(probabil nu le scrie lor Romania p pasaport ) si nici macar nu raspundeau daca li se vb romaneste.
Ema
Posted at 23:18h, 23 octombriemie mi-a placut expresia: „copilul romanesc”
mai incolo …n-am mai reusit sa inteleg nimic pt ca radeam isteric de expresie.
si cand te gandesti ca e seful unei formalitati politice din ROMANIA,nu din Ungaria…
cam nasoala faza.
morbo
Posted at 00:05h, 24 octombrieacuma io cre’ ca in harghita, covasna si parti din mures aproape toti romanii stiu maghiara, asa ca daca se mai si perfectioneaza pe la scoala, nu mi se pare ceva rau
daca ungurii din sibiu au nevoie sa stie romana, si romanii din m.ciuc au nevoie sa stie maghiara. n-ai cum sa te descurci prea bine altfel, cand esti in minoritate
@bogdan: cum adica sa plece in tara lor? dar asta ce este? e ca si cum ungurii ne-ar fi trimis pe noi romanii ardeleni inainte de 1918 in ”tara noastra”, pentru ca ardealul era in ungaria iar romania era altceva
morbo
Posted at 00:16h, 24 octombriesi pentru cei care o tot dau cu europa…se poate si mai rau
in catalunia au facut limba spaniola limba straina in scoli, pentru toti elevii, indiferent de limba materna
iar acolo vreo 40-50% au ca limba materna catalana si cam tot atatia spaniola
dansan
Posted at 00:41h, 24 octombrieEu, as spune cam asa: sa-i invete pe ungurii lor ..romaneste.. nicidecum.. pe romanii din Transilvania..ungureste! Ar trebui , in aceiasi idee, sa-i invatzam pe americani..chineza.. ca si acolo sunt comunitati de chinezi! Eu.. pot sa-i invat pe unguri cum se poate muri dintr-un singur cartus.. dar.. nu stiu daca.. nu stiu.. exact.. nu stiu sigur daca am aprobare!. Ca .. eu, am mai multa munitie. Eu, sincer, pregateam cateva bombe nueclare pentru ungurii din Transilvania.. dar acuma.. o sa o las mai moale. O sa le dau la fiecare doar zece grame de uraniu.. ca e mai greu si mai valoros ca aurul! Dupa o zi..nu mai conteza..
Eu.. o sa plec! ..Am un loc inchiriat pentru lumea de dincolo! Daca pana maine nu ma intorc.. atunci sa mancati coliva.. si pentru mine!
Eu am incercat sa colectionez radiatii! ..Am prins diferite ipostaze.. niciodata cu oameni in viatza! Ma speram eu.. dar am murit inainte de poza! Acum.. nu am un corp.. ma rog de una ..de alta .. sa-mi dea un corp.. dar cica.. e prea.. pudica! De parca eu as fi vrut sa o f.. Eu nu ! niciodata! Poate doar duminica si in sarbatorile ..legale!
dansan.
fifty-fifty
Posted at 00:44h, 24 octombrieraspuns comentariului cu nr 15.
Cateva exemple de state cred eu democratice cu mai multe limbi oficiale..
Irlanda – 2 limbi
Belgia – cel putin 2 limbi
Elvetia – atentie 4 limbi oficiale
si mai sunt si altele.
Deci incepem sa vorbim Dane?sau o sa zici ca tarile astea nu sunt democratice..
asta e pt majoritatea care au postat:
Daca Iasul si Bucurestiul e al vostru (nostru),daca Litoralul si Maramuresul sunt ale noastre ,de ce naiba nu vrem sa recunoastem ca macar Harghita si Covasna sa-si pastreze identitatea?
Cu alte cuvinte, noi majoritarii suntem de acord ca avem tot inclusiv cele doua judete,dar locuitorii acestora nu au dreptul nici pe alea sa le aiba?Secuii sunt cetateni romani la fel ca noi ceilalti.Din intamplare sau nu vorbesc maghiara.Sa ne fie rusine daca pentru atata lucru ii blestemam atata.
asta e pentru aia cu „bozgorii sa plece in tara lor”
Tara secuilor din Ardeal este Harghita si Covasna.Sunt acolo de sute de ani.Asa cum sunt si romanii din jurul lor sau nemtii langa francezi.Asta au inteles-o Mihai Viteazul,Eminescu si multi altii.Astia nu sunt vedete sau manelisti,au pierit demult..
Iar daca pui la indioala care e dintre tine si secui e mai demult prin zona cauta-ti radacinile.Vei fi surprins sa vezi ca arborele tau genealogic contine poate un turc venit acu 100 de ani,sau vreun grec,rus sau unu’ de prin India!
Concluzie
Incultura + Ingamfare=Dezastru.
Asta e Romania de azi;nu datorita politicienilor ci fiecaruia din noi.
Bun Simt + Munca =Viitor
Nevoia de comunicare si apropiere e acuta.E vina ambelor parti dar inclin sa cred ca mai mult a romanilor pentru ca au forta numerica si deci nu au scuza.
Secuii au o limba diferita ce-i drept de cea cu care ne-am obisnuit noi de mici – romana- dar acelasi lucru il spune un copil secui.cine are dreptate?
Unii oameni poarta blugi,altii asculta alta muzica decat noi,ba chiar manele,sau Bach,altii cred in vrajitorii sau vorbesc maghiara sau mandarina…
Daca ultima fraza ti se pare fireasca atunci esti un om civilizat si uita tot ce am scris..
daca nu ..atunci e de rau si poate TU ar trebui sa te duci in alta tara!
Toate cele spuse au fost despre secui,cat despre UDMR ..aia e alta poveste!
Nimeni
Posted at 01:45h, 24 octombrieCorect e „jaj”, nu „yoy”. Si „Istenem” e cu majuscula.
Anjin
Posted at 02:09h, 24 octombrieNu stiu cum vad altii problema…dar eu sunt din SM, am crescut cu prieteni maghiari. Toata ziua eram impreuna si nu au reusit sa ma invete limba, dar macar ii inteleg ce vorbesc. Sotia mea e „unguroaica”(eu sunt pe jumatate „osan” din Tara oasului)…. Credtima, mai repede m-a ajutat un prieten ungur cand am avut nevoie de ajutor, decat un roman. Nu exista nici o problema cu ungurii…totul e o imagine creata de politicieni.
Va doresc la toti sa aveti macar un prieten cum am eu prieteni unguri!
Spidel
Posted at 03:11h, 24 octombrieIntr-o Romanie ca asta orice se poate intampla, guvernul e de vina pentru asta in loc sa apare interesele romaniilor, ii doare-n cur. Sa revenim, problema e in felul urmator cei de „etnie” maghiara, desi sunt cetateni romani care nu stiu o boaba de romaneste, ar trebui in primul rand sa invete limba romana pentru ca e inadmisibil sa te duci undeva la tine-n tara cum ar fi Harghita Covasna si sa nu stii vorbi romaneste. Nu avem nevoie de „intrusi” in tara asta. E un sentiment ciudat sa nu stii o limba intr-o tara in care locuiesti si stai doar in Romania s-ar putea intampla asta si in Statele Unite se intampla acelasi lucrul din moment ce e o tara de mai toate natiile, mai ales cu mexicanii care habar n-au de engleza DAR cel putin ei o invata, astia.. de aici n-ar indrazni sa puna mana pe un dictionar sa invete romana. E trist.. cu adevarat trist sa n-ai habar de limba romana. Eu am fost in Covasna vara asta si.. am ascultat doar muzica maghiara, ma ridicasem de la masa de la terasa respectiva e chiar in centru orasului (satului) si am vorbit cu chelnerita, slava domnului ca stia romaneste desi nu o stia prea bine dar se descurcase fatuta, i-am spus sa puna muzica romaneasca si dansa ce a inteles, a bagat manele.. trist foarte trist dar decat nimic mai bine asa, am suportat nu aveam ce sa fac. Marko bella asta e posedat, vrea prea multe. Bineinteles UDMR va castiga alegeriile din Covasna Harghita s.a unde majoritatea e de etnie maghiara pentru ca asa e frumos si politicos din moment ce sunt maghiari (romani) mie si sila sa-i numesc romani ca si pe rromi sa-i numesti romani care ne fac de cacat oriunde s-ar duce. Repet nu sunt rasist, am si eu prieteni maghiari si rude chiar deah.. de gradul 1 si nu stiu o boaba de maghiara si nici nu m-ar interesa lucrul asta pentru ca mi se pare o limba ciudata si n-as putea sa o vorbesc niciodata si cu exemplul asta inteleg si sentimentul celor de acolo dar repet limba romana ar trebui sa fie invatata de oricine fie de etnie maghiara chineza japoneza engleza germana si asa mai departe pentru ca TRAIM IN ROMANIA nu in alta tara, nu te poti duce intr-o tara sa nu vorbesti limba respectiva.
Traim intr-o tara de rahat (la figurat vorbind) pentru ca Romania e o tara frumoasa dar strica toata frumusetea oamenii de rahati care conduc tara asta. Asta-i parerea mea si nu mi-as schimba-o nici in 10 ani pentru ca lucrurile vor fi la fel ca acum. Fiecare are un punct de vedere anume asa cum il am eu, pentru altii s-ar putea sa fie un punct de vedere gresit pentru altii unul bun asta difera de la om la om dupa cum bine stiti.
SI INCA CEVA, M…E UDMR formatiune politica creata pentru a proteja interesele maghiariilor nu sa protejeze interesele romaniei si poporului roman, deci multa muie.
P.S : Serban scuze de limbaj.
andrei
Posted at 08:47h, 24 octombrieRaspuns pt. Dan la: „Atunci cand imi veti da exemplu de tara democratica unde apar mai multe limbi oficiale, mai vorbim.”
In Belgia sunt trei limbi oficiale: flamanda, franceza si germana. Un aspect interesant: in Belgia traiesc in jur de 10.000 de germani, dar si germana e oficiala, si in plus au parlament separat, autonomie, etc. Stiati ca in Bruxelles functioneaza 6 parlamente diferite? Si nu sunt injurati ca ungurii de la noi. Asta e diferenta intre o tara europeana si Romania, care doar se vrea europeana, dar nu face nimic in acest sens.
gest european
Posted at 10:18h, 24 octombrieIdeea esentiala e ca ungurii duc lipsa acuta de forta de munca,de intelectuali bilingvi atrasi prin extensie de la natia dominanta.Exact ca in perioada popularii cu privilegiati a Panoniei si Ardealului in schimbul asimilarii limbii,obiceiurilor,credintei si legilor maghiare.E de speriat ce perimate tertipuri politice bantuie prin capetele acestor secui parati si vartos asimilati candva daca le vezi mai bine fizionomia neasiatica.
gest european
Posted at 10:36h, 24 octombrieIdeea esentiala e ca ungurii duc lipsa acuta de forta de munca,de intelectuali bilingvi atrasi prin extensie de la natia dominanta.Exact ca in perioada popularii cu privilegiati a Panoniei si Ardealului in schimbul asimilarii limbii,obiceiurilor,credintei si legilor maghiare.E de speriat ce perimate tertipuri politice bantuie prin capetele acestor secui parati unguri si vartos asimilati candva daca le vezi mai bine fizionomia neasiatica.
alexandru petria
Posted at 10:43h, 24 octombrieEste o provocare cu resort pur electoral.Se bazează pe reacţia pavloviană a verziturilor din politică şi societatea civilă. De trecut cu vederea.
bogdan
Posted at 11:00h, 24 octombrieam avut si eu unguri in armata,primul a fost un gradat care ne freca de am spus ca vom muri,vara 33 de grade tot echipamentul pe noi si masti de gaze pe cap,dupa 30 de min nu am mai rezista am scos lopatica si am luato spre el,ceilalti au fost alaturi de mine,dupa o perioada si a cerut singur transferul la alta unitate,dupa scoala de gradati unii am fost intrebati daca vrem gradati la instructie sau la paza (graniceri),eu am ales paza dar am ramas in unitatea unde veneau recrutii si am avut ocazia sa vad si unguri care saracii erau rupti de lume,frate, martieni,nu stiau o buche in romana,va imaginati ce pateau acesti copii pana invatau ordinele,nici nu stiau stanga,dreapta in schimb erau super muncitori si super seriosi,am avut prieteni printre ei sunt super oameni,asa ca nu cei mici sunt vinovati de ceea ce se intapla in tara asta ci liderii lor avari de putere ca si ai nostri,restul sunt iobagi ca si noi,manipulati ca si noi UDMR-ul este de vina ,un exemplu este cel al dir ANRE pe care BELA l a pus deputat,Rock and Roll and Fuck them all
cristina
Posted at 11:37h, 24 octombrieIn primul rand UDMR nu prea are ce cauta in politica.
In al doilea rand, nu s-ar fi ajuns aici (ca UDMR sa emita aberatii) daca celelalte partide nu ar fi avut nevoie de UDMR si nu ar fi facut tot felul de concesii… Asa e politica la noi. Orice e negociabil. Pacat.
In al treilea rand problema e destul de sensibila avand in vedere ca romanii sunt un popor intolerant. Se exagereaza f mult pe tema asta. Nu am inteles niciodata isteria asta cu nationalitatile. Sunt nascuta in banat si sunt obisnuita de mica sa aud vorbindu-se in jurul meu in maghiara, bulgara, sarba, germana.
In al patrulea rand, daca oamenii ar avea cat de cat simtul masurii si al umorului, si-ar da seama ca o asemenea idee intra in sfera SF-ului. 😀
Pt ca limba maghiara e f f f greu de invatat. Nu stiu puii de romani sa „vorbeste” si sa scrie corect romaneste, daramite sa-i supui la corvoada de a invata o limba atat de dificila cum e cea maghiara. Cine stie cat de urat a visat intr-o noapte domnu Bella de i-a venit aceasta nastrusnica idee. 🙂
Mihaela M.
Posted at 11:46h, 24 octombrieBuna Serbane!Mey…o sa povestesc si eu o intamplare de acum 3 ani din Targu -Mures.Eram acolo in vizita la cineva,dar am racit foarte rau,cu febra si frisoane…am fost nevoita sa merg la farmacie…dar doamna de acolo nu ma intelegea…era vizibil ca mi-e rau,dar farmacista tot vorbea in ungureste si mai era si nervoasa…Tot ea!Eu nu am nik cu ungurii,dar stiti vorba aceea:”multa lume…putini oameni”?
astea
Posted at 11:52h, 24 octombrieDa dom` filty filty, numa ca in dorinta dvs. de a parea coerent ati omis principalul motiv si ideea post-ului original.
Credeti ca in elvetia copilului ii este bagata pe gat limba rheto-romana ?.In elvetia exista diversitatea asta deoarece a fost un stat incropit din dorinta limitarii autoritatii austriei. A fost cucerita si de francezi daca nu ma insel pe la sfarsitul secolului xviii. Mai mult de 15-20 la suta din populatia tarii sunt rezidenti straini asta fiind iar un factor pentru care se vorbeste mai mult decat o limba oficiala. Fiind o tara de incropeala limbile oficiale, religiile, etniile si asa mai departe, nu pot fi unitare.
Exemplul irlandei este amuzant , facand parte din regatul britanic are ca limbi oficiale engleza si irlandeza. Irlandeza fiind limba materna.
Exemplul belgiei este la fel de amuzant, de-a lungul vremii belgia a fost ocupata de multiple natiuni de la francezi , olandezi, romani. E de mirare totusi ca sunt atat de putine limbi oficiazle dat fiind faptul ca in belgia mereu a existat problema independentei regiunilor.Comunitatile acolo isi manifesta autoritatea intr-un cadru definit de frontiere lingvistice. In zilele noastre belgia se confrunta cu probleme serioase de autonomie.
Nu vad care este exemplul pe care aceste tari ar trebui sa`l dea romaniei, si de ce ar trebui ca maghiara sa fie obligatorie in scoli.In aceeasi maniera, in dobrogea sunt tatari si turci, nu crezi ca ar fi mai indreptatiti sa ceara autonomie dat fiind faptul ca au facut parte din imperiul otoman ?:)) La fel de stupid.
anti-ipocrizie
Posted at 11:56h, 24 octombrieHai sa fim seriosi, eu daca plec in franta, nu le cer la aia sa-mi invete copilul limba romana obligatoriu in scoala, sau daca exista asa ceva, in nici un caz francezii n-or sa fie obligati sa invete obligatoriu limba romana. Poa’ sa fie tot orasu plin de romani, si o singura familie de francezi, asa ceva nu se va intampla. Cat despe autonomia acelui oras… ha-ha-ha ! N-O sa se intample nimic in privinta asta. Dar pana la urma nu sunt eu „jjjmekeru'” de la putere ca sa iau decizii, sunt doar un sclav platitor de taxe… care n-are voie la opinie decat pe hartie.
Nu am nimic cu nici o etnie, ce spun eu tine de bunul simt… cel putin asa cred. Si sa inchei cu un banc:
-Esti rasist? intraba Ion pe Gheorge.
-Nu!
-Ce parere ai de unguri?
-Sa-i %#$&^##@&$$
-Pai asta inseamna ca esti rasist!
-Nu mai, Ioane, n-am nimic cu negrii ! 😛
(preluat dupa un stand-up comedy)
Crystal
Posted at 12:33h, 24 octombrieA sarit calul Marko Bela daca pana si voi, regatenii, v-ati sesizat. De ce spun asta? Pentru ca, din pacate, voi aveti o imagine idilica despre cum este in Transilvania. De pilda in Oradea sunt cel putin trei firme la care nu te poti angaja daca nu stii „limba maghiara la nivel de limba materna” (citat din anuntul publicitar al uneia dintre ele). Desi legislatia interzice orice discriminare pe criterii etnice, religioase, sex, varsta, nici la Primaria Oradea nu te poti angaja asa usor daca nu esti ungur, viceprimarita (si-n legislatura trecuta) Biro Rozalia avizand personal angajarile (desigur, nu pe fata). In primavara au scos la concurs un post unde, pe langa alte cerinte era si „cunoasterea limbii maghiare constituie AVANTAJ”. In ultima zi de depunere a dosarelor pentru concurs cunoasterea limbii maghiare devenise OBLI8GATORIE si eELIMINATORIE iar unui cromân nu i-a fost acceptata participarea la concurs pe acest motiv. Interesandu-se la biroul care organiza concursul daca in afara de el mai fusese cineva pentru a solicita bibliografia (foarte consistenta, de altfel) a aflat raspunsul previzibil: nimeni. Si, cu toate acestea, postul a fost ocupat de catre o anume Csilla, de etnie potrivita.
Si acum se procedeaza la fel. Se angajeaza la Primarie agenti comunitari. Vezi:
http://www.oradea.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=229:anunt-concurs-politia-comunitara-agenti-comunitari&catid=179:concurs-primaria-oradea&Itemid=48
Este acolo o conditie: cunoştinţe minime de limbă străină: engleză sau franceză sau maghiară;
(!!!) Aceasta se traduce in Oradea: ungurii au prioritate; daca mai raman locuri se vor angaja si români.
La Filarmonica de Stat Oradea nu mai vorbim ce marginalizati sunt românii.
Sunt lucruri reale, verificabile cu un simplu search pe Google.
UDMR s-a aliat cu oricine s-a aflat la guvernare ca sa-si atinga scopurile. S-au facut atatea trocuri politice de care voi habar n-aveti, din pacate.
Cum habar n-aveti nici cum e sa te simti marginalizat pe criterii etnice, in tara ta, român fiind.
Pe langa ce se intampla in viata reala din Ardeal, pretentia lui Marko Bela de se invata maghiara obligatoriu pare pentru noi o simpla prostioara de abatut atentia naivilor de buna credinta.
krakilla
Posted at 12:51h, 24 octombrieSunt moderat… Lucru care ma face sa ma simt stingher si pustiu (ca ala care croncane, Florinel sau Salam… il stiti voi). As putea capata complexe si sechele, care ma vor urmari tot restul vietii… lor.
krakilla
Posted at 12:55h, 24 octombrieSi 50-50 sau fifty-fifty, are dreptate! Afara cu ungurii! Nu toti… Doar barbatii, copiii si batranii.
Dya
Posted at 14:00h, 24 octombrieAvem guvernanti de 2 lei, cum e posibil sa vi cu asemenea aberatii?? fie ele aducatoare de potentiale voturi. Cum e posibil ca pe cladirile Institutiilor publice sa fie arborat steagul Ungariei sau primarul, chiar daca de etnie maghiara, sa apara la manifestarile publice purtand tricolorul ungar???ma refer la Covasna si Harghita. de ce nu se iau masuri? pt ca toti sa c…ca pe ei pt ca UDMR fuge repede la UE sa se planga ca ungurii sunt dicriminati. Ar trebui infiintat un program de deportare similar celui de colonizare a Baraganului in anii 50, sa-i imprastie in toate colturile tarii pe unguri, in frunte cu Tokes si Bela. Nu le convine situatia si regimu mearga’n Ungaria lor iubita !!!
Dya
Posted at 14:10h, 24 octombriePentru fifty-fifty
Stimabile ma doare in cot de tine si de toti ceilalti bozgori , sau „secui”, asemeneati. Luati-va toti de minuta si plecati draq in Ungaria dormiti pe sub podurile Budapestei pt ca un lucru e sigur,pt cei din Ungaria suntei niste lepadaturi, corcituri sau cum vor mai zice. Cat despre problema limbii, cand o sa vorbiti limba noastra fara sa o stricati, cand o sa renuntati la revizionism si o sa il vad pe Tokes sarutand tricolorul romanesc, poate atunci vom invata noi ungureste….asa ca Visom Latason, mi se rupe ca nu am scris corect.
Cody
Posted at 14:15h, 24 octombrieOK, daca e sa se invete limba maghiara in scoli atunci sa se invete si ucraineana – deoarece 0,3% dintre romani sunt ucraineni(Maramureş, Bucovina, Banat, judeţul Tulcea), germana – deoarece 0,3% dintre romani sunt sasi sau svabi (Transilvania, Banat, Judeţul Satu Mare şi Bucureşti),turca – deoarece 0,15% dintre romani sunt turci (Dobrogea),tatara – deoarece 0,11% dintre romani sunt tatari (Dobrogea)si exemplele ar putea continua .Daca tot e sa introducem limba unei minoritati nationale in scoli ca materie obligatorie, atunci sa le introducem pe toate ca sa fim echidistanti ! E bine asa ?
nicdan
Posted at 16:21h, 24 octombrieRamane cum am stabili: UDMR-ul cu majoritatea, si romanii cu pantalonii rupti in fund (la fel ca si ungurii din romania de altfel)
sama
Posted at 16:44h, 24 octombrieSa plece ungurii in Ungaria si sa ramana unguroicele !!!!
ss
Posted at 16:57h, 24 octombrie@McGogoo: Frate …problema asta cu ” majoritatea romanilor urasc maghiarii” exista cu adevarat ….dar nu in Transilvania. Am cunoscut olteni foarte revoltati pe unguri(cam cati unguri sunt in oltenia??), la fel cei din moldova si muntenia. Cei care traim in Transilvania si convituim cu aceasta minoritate nu avem probleme(ma refer la oamenii de rand si nu la politicieni)
sabi
Posted at 17:19h, 24 octombrieEu sunt maghiar care traieste in Romania. Si nu sunt de acord cu aceasta pseudolege..
Sunt scoli de acest profil, unde se poate invata maghiara. E la alegere. De exemplu, daca esti din Timis, poti merge la liceul Bartok Bela din Timisoara… Acolo poti face din clasa I-a pana in a XII-a numa` in limba maghiara. Deci Marko Bela a spus asta numai ca sa se afle in treaba…
PS : Am primit mail-ul, nu aveti pentru ce 🙂
cami
Posted at 18:16h, 24 octombrieCe sa mai spunem noi cei care traim in Ardeal mai ales ca incepem sa ne simtim musafiri la noi acasa … sau o fi limba maghiara limba de circulatie internationala …
cami
Posted at 18:25h, 24 octombrieDa si mai era ceva de spus acum cu retrocedarile terenurilor pe baza legilor fondului funciar mostenitorii baronilor unguri primesc in Ardeal zeci de mii de hectare de padure iar guvernantii nostri se grabesc sa le dea cu amandoua mainile.
adam
Posted at 18:55h, 24 octombrieDe ce nu si germana,mongola,tatara,chineza,……
Avem si connationali care vorbesc aceste limbi.
Bogdan
Posted at 20:05h, 24 octombrieUDMR ajunge cel mai bun „consultant” politic al PRM-ului. Pentru aberatiile UDMR-ului nu ungurii (sau cetatenii romani de etnie maghiara, pentru political correctness) sunt de vina, ci doar sefii UDMR.
mihnea
Posted at 20:47h, 24 octombrieMai, ungurii sunt super de treaba. Am fost si la Budapesta si in zona Harghitei si pot sa spun ca nu mi se pare ca ne uram intre noi. Au venit politicienii astia sa se dea mari si tari si sa zica ca romanii (cum spune nea’ Marko) sau maghiarii (cum spune tribunul) sunt rai, hotzi sau mai stiu eu cum…Trist este ca unii ii si cred. Dar este total fals. Nu e nicio ura, nicio dushmanie asa ca am un mesaj pt. natzionalistii astia 2 de mai sus: lasatzi-ne, lasatzi-ne!
gabi
Posted at 21:30h, 24 octombrieA se retine de la inceput:nu sunt o persoana rasista si nu am nimic cu celelalte natii cum le-ar spune mama.Dar mi se pare absurd ca in tara noastra,Romania,noi sa fim cei mai dezavantajati.E foarte aiurea ca tu roman in Romania sa descoperi ca exista posibilitatea sa-ti ia si limba!Si nu ar fi asta singura problema.Este vina noastra din cauza ca noi le-am dat apa la moara.Adica de ce avem sate si orase in care numele satului este scris si in maghiara?Ca noi daca ne ducem la ei ni se spune nem tu dom(nici nu stiu cum se scrie,sa-mi fie rusine) si gata.Eu zic sa ne trezim un pic si sa ne luam tara in primire..Ca parca vad ca ne dau tiganii si maghiara afara din tara…Ce-ar mai fi?..
Alexandru
Posted at 01:03h, 25 octombrieFiecare cu cel doare in plina campanie electorala.
Rusine televiziunilor pentru ca transmit asa ceva si rusine celor care urmaresc acele posturi de televiziune. In mod repetat posturile de televiziune gen ( OTV, PROtv…si tot ce se termina cu TV) prostesc poporul cu ale lor stiri.
Claudiu
Posted at 10:37h, 25 octombrieDa am vazut si eu stirea, si parodia la Cronica carcotasilor si cel putin stirea mi s-a parut o tampenie. Cum sa vina niste maghiari in tara la noi si sa faca ei ce vor? Chiar am ajuns sa ii ascultam? DAca nu le convine asa cum e … sa plece. Aaaa vroiam sa va zic o intamplare in excursie la Targu Mures.
In Targu Mures dupa cum stiti sunt foarte multi unguri. Eram acolo 2 loturi, un lot de fotbal in care eram si eu si altul de Rugby ( baieti facuti mult mai mari ca noi… ). Seara dupa 3 serii de antrenamente am decis sa mergem totii la un restaurant. Intram cu totii in restaurant si hopa 3 bodygarzi ne scot afara si ne arata la intrare o placuta pe care scria INTERZIS ROMANILOR. Asta ne-a enervat la culme. Am plecat linistiti in camere, iar apoi dimineata cand ne-am trezit am trecut pe langa restaurant care era in drumul nostru catre stadion. Era devastat tot, geamuri sparte inauntru era vraiste si ghici de ce? Dupa ce s-a inchis restaurantul au fost cei de la rugby si au facut curat pe acolo.
astea
Posted at 10:54h, 25 octombrieIa mai terminati ma cu „Traim intr-o tara de rahat”, e generatia de rahat nu tara, tara n`are nimic.
Clorofila
Posted at 17:21h, 25 octombrieDa, Dimitri, ai dreptate.Din Bucuresti se vede altfel.Daca ai fi in zona, ti-ai da imediat seama cum stau lucrurile.Si vb in cunostinta de cauza, pt ca locuiesc in Sf. Gh, unde sedintele la Primarie se tin in lb. magh, iar consilierii romani(specie pe cale de disparitie) isi pun castile pe urechi sa inteleaga ce-i in jurul lor. Iar cand e vb de vot, ce putere pot avea 2-3 maini ridicate?????Iar problema arborarii steagului tricolor romanesc pe Primarie NUMAI pe 1 Decembrie, a iscat un adevarat scandal vreo 3 ani la rand.Au cerut si au obtinut.AICI E BUBA.
Satnjenel
Posted at 22:39h, 25 octombrieIn conditiile in care o gramada de posturi bune nu sunt accesibile decat vorbitorilor de limba maghiara, asta mai mult sau mai putin oficial, eu sunt de acord ca romanii de pe aici sunt defavorizati fata de unguri, pentru ca ei nu au profesori de limba maghiara platiti de stat.Eu abia astept sa se predea limba maghiara si copiilor romani, sa poata si ei candida pe locurile si a copiilor romani si a celor maghiari in scoli si la facultati, sa aiba acces si ei cand vor fi mari la posturile care acum apartin in exclusivitate doar vorbitorilor de limba maghiara.
Mie imi pare sincer rau ca nu mi-am dat copiii la sectia maghiara macar clasele 1-4.
Asa ca voi nu ati inteles, domnul Marko Bela este sincer ingrijorat de viitorul copiilor romani din unele zone din Ardeal, sudisti iredentisti ce sunteti 🙂
Deci sincer, pe mine chiar nu m-ar deranja daca s-ar preda si limba maghiara la clasele romane, de exemplu in locul orelor de religie( apropo de religie, sa stii ca eu acum 4 ani am facut scandal pt. textul ala cu scara si baietelul rau care voia sa strice cuibul pasarelelor 🙂 ) . Orice limba invatata in plus este un castig.
andreea
Posted at 09:31h, 26 octombrieAr trebui ca UDMR-ul sa fie dat afara din Parlament ! Nu este prima lor incercare de a „construi” o zona de autonomie maghiara . Ce ar fi sa facem si noi acelasi lucru in tara lor ???
Cristina
Posted at 11:32h, 26 octombriedin cate imi amintesc eu , maghiarii sunt minoritari in tara asta, nu romanii
:)) marco bella cerd ca a „fondat” legea asta dupa niste pahare de vin :))))
hunhir
Posted at 18:07h, 26 octombrieAs adauga un comentariu legat de asa zisa „Consiliul national secuiesc al lui Tokes” draga Serbane.
Tokes nu conduce acel for pe care tu l-ai mentionat, ci pe EMNT- Erdelyi Magyar Nemzeti Tanacs, adica Consiliul National Maghiar din Transilvania. Alta data te rog, informeaza-te chiar si de la rudele de etnie maghiara :).
In rest ai dreptate, dar, totusi, avem nevoie de autonomie, nu teritoriala, ci una culturala. Asa sa fie!!!
G.Wallace
Posted at 19:53h, 26 octombrieAvand in vedere sistemul sanitar, cat si serviciile sanitare oferite in tara vecina sunt ok ,net superioare celor din Romania, concepute si aplicate de incompetenti(parlamentar=labagiu).
Eu sunt de parere ca ar fi nevoie sa le cunoastem si limba.
Oana
Posted at 00:23h, 27 octombrieministere importante cred ca ar fi corect, desi impo-ratate e la fel de bine 🙂
Timi
Posted at 02:47h, 27 octombrieEu sunt o unguroaica, dar mie nu imi plac unii unguri!!! Sa fim sinceri le ceri altora sa invete limba ta, knd tu stai in tara lor de sute de ani si nu esti in stare sa legi 2 cuvinte!!! NU sunt de acord cu Marko! Stau in camin, stam 5 fete in camera 2 romance si 3 unguroaice, eu vb in ungureste numai la telefon sau knd ma iau colegele, dar in rest deloc, in schimb celelelte 2 numai in ungureste vb si knd sunt restul in camera si mi se pare enervant. Noroc cu moldoveaca care mai zice „Igen, igen. Da zice-ti sa inteleg si eu!!!”
Daca ar fi sa se voteze eu as vota contra … 😀
timea
Posted at 09:58h, 27 octombrieVă tot luaţi de minoritatea maghiară din ţara aceasta. Ce aveţi fraţilor? Voi vă enervaţi pe prostii. Deocamdată sunt sigură că D-nul Markó Béla a spus acest lucru din cauza campaniei electorale. Şi care ar fi problema? Aţi fi mai cultivaţi.Mai ales tipul care a spus, că un maghiar are dificultăţi în a conjuga verbul a fugi.Fraierul nu se uită la televizor? Acolo nu vedem altceva, decât greşeli în exprimare comise de cei care vorbesc limba română ca limba lor maternă.Atât despre acest subiect.Viszontlátásra!
seby
Posted at 22:25h, 27 octombrieCopilul românesc:))
Icar
Posted at 15:28h, 28 octombrieTimea draga, sper c-ai glumit…cand ai spus c-am fi mai cultivati daca am invata magiara… sau nu ai glumit? Daca n-ai glumit inseamna ca tu chiar ai o problema!!! Rezolv-o si saluta frumos cand pleci ca nu toata lumea pricepe „limbuta” ta!
Atata timp cat traiesti in TARA ROMANEASCA e normal sa stii LIMBA ROMANA s-o scrii si s-o vorbesti! Care „natie”, ca sa nu spun minoritate de pe cuprinsul oricarei tari europene are pretentia ca tara respectiva sa-i invete limba? Ete fleosc! Campanie, necampanie d-nul Marha (nu stiu exact cum se scrie marha in maghiar ca pana acu n-a fost obligatorie dar sigur stii la ce ma refer cand spun MARHA)Bella ar trebui sa-si vada de lungimea „ciocului” si sa respecte tara in care traieste si oamenii din ea!
LA REVEDERE!!! Asa se saluta pe la noi… prin ROMANIA!
Autogreen
Posted at 16:28h, 28 octombrieSe apropie alegerile iar UDMR-ul are nevoie de voturi
Andrei Seven
Posted at 12:52h, 29 octombrieredhonor ai perfecta dreptate! Sunt deacord cu tine.
Cogito ergo sum
Posted at 13:08h, 29 octombrieHannibal ante portas!Adică criza bate la poarta ţării,şi vă enervaţi unii pe alţii cu nişte chestiuni care apar in fiecare patrulea an.Urasc anii electorali.
adytza
Posted at 04:50h, 31 octombrieauzi Domnu Serban Huidu care esti tu pe persoana fizica :)) fi atent aici.. astia ne urasc ! dak nu toti 80 la suta sigur ! dak nu e asa si ma contrazici explica-mi tu mie astea… io stau in Brasov, vara mai fac o iesire cu prietenii la Reci sau Moacsa.. chestiile astea sunt 2 lacuri in zona lor.. zona ungurilor, intradevar 2 locuri super frumoase ! distanta pana la ambele lacuri este de aproximativ 40-45 de km distanta care o parcurg cu masina deoarece nu exista trenuri ! vreau sa iti spun ca politoii ar face orice sa il f… pe unu care are numere de Bv! pe scurt te opreste si te taxeaza chiar daca tu nu ai facut nimica ! gaseste el ceva ! de ce??? asta a fost prima chestie.. a doua cand am fost la moacsa nu am stiut pe unde sa ajung… am intrebat vreo 3 sau 4 oameni cum sa ajung.. faceau pe prostii ca nu stiu romana ! am ajuns la al 5-lea .. mare bucurie a fost pe mine ca stia romana ! da ghici ce? m-a trimis intro directie total opusa ! oare de ce? ca aveam numere de brasov? mdeah probabil.. de ce? iti zic io de ce traiesc cu o ura fata de restul lumii care nu fac parte din aceeasi comunitate ! si degeaba spui tu ca ei nu cunosc limba romana pt ca nu ies din aria lor ! te inseli cel putin in zona aia aproxmativ 85 la suta inteleg romana ! si totusi dao dreaq de ttreaba stau in romania ! alta problema cu ei.. sunt foarte irascibili 😐 sau cel putin fata de noi astia care nu vb limba lor ! un exemplu am intrat intro bodega infecta sa imi iau un suc pt ca nu mai puteam de sete si acolo am dat de niste ungurasi dastai pe la vreo 15 16 ani.. si mau itnrebat nush ce in limba lor obosita si bineinteles ca nu am stiut sa le raspund… ca sa vezi ce? sa ma ia la suturi si sa ma dea afar din bodega lor infecta? am avut noroc cu prietenii cu care eram ca au aplanat conflictu ! pt mine oamenii asta sunt …. de 2 lei ! de atunci nu mai suport sa aud in juru meu aceasta limba si sa ii mai vad pe acesti oameni! un alt exemplu : la facultate am 3 colegi care sunt de prin covasna sau nu mai situ exact de unde ! sa vezi ce incuiati sunt frate.. cum sa stea toti 3 in banca.. sa nu vb cu nimeni ci doar intre ei .. si culmea si in ungureste? ti se pare normal asa ceva? pai daca tu nu ai sti aceasta limba nu ti sar parea ciudat? io tot timpu ma gandesc la ce sti ce dreaq zice ala de mine sau de altii ! pt mine chestiile astea numite unguri sunt .. 😐 de 2 lei si cu toate astea vreau sa iti zic ca am avut prietena unguroaica :))) ! da macar era buna 😀 la suflet sa nu te gandesti la prostii ! in fine … revenind la subiectu cu limba maghiara in scoli sunt 50 la suta impotriva ! sa invete ei intai limba noastra si dupaia sa ne invete ei pe noi limba lor ! asa da.. as invata ! aia e .. fiecare are parerea lui dar oamenii astia sunt cam incuiati si nesimtiti ! hai te salut
timea
Posted at 08:51h, 31 octombrieVăd, că am reuşit să-l enervez pe ICAR.Scuze!Dar văd, că se pricepe.Dacă a scris despre D-nul Markó, că este MARHA,atunci ori cunoaşte limba, ori s-a interesat.Bravo!Apropo, nu am nici o problemă, Icare. Poate că, nu am stat să mă calmez, atunci când UNII şi ALŢII au numit minoritatea maghiară:bozgorii.Suntem cetăţeni români de naţionalitate MAGHIARĂ .Nu bozgori, nici unguri, pentru că nu suntem cetăţenii Ungariei.Nu.Nu aştept ca elevii români să înveţe limba maghiară.Pur şi simplu m-am descărcat.
Cathy
Posted at 13:17h, 01 noiembrieUite, vezi de unde pornesc rautatile?????????? De la unii care afirma ca, trecand prin zona jud. Covasna, nu i s-a indicat nicicum pe unde s-ar afla Lacul SF.ANA…Minciuni si fraze-i totul…Oamenii simpli maghiari sunt ca oricare dintre noi si nu cred o iota din minciunile sau imaginatiile unora veniti de prin sudul tarii… La noi painea-i buna si goala si cu slana si cu ceapa si cu ce vreti voi..la noi oamenii sunt curati in suflet si nu mai scrie tu care te mai trezesti a scrie prostii,, ma refer la cititorul de blog,,…deci nu mai scrie prostii pe care le visezi noaptea… Te invit sa treci pe la portile oamenilor , sa vezi ce marfa expun si cum iti vorbesc…asa cum pot…sunt oameni simpli si gospodari si la ei gasesti un cartof bun, un ou proaspat, un lapte de calitate, un kurtos…
Bun venit in judetul nostru, chiar daca n-avem sosele de calitate, dar unde se gasesc acestea??? Doar intre Bacau si Roman!!!
RaInInGmaN
Posted at 13:11h, 02 noiembrieda…si normal.pai draga noastra romanie(cu litera mica) e tara tuturor posibilitatilor.parerea mea e sa dam o lege europeana sa invete toti copii din toate tarile toate limbile sa nu mai fie nevoie de alte legi.adica daca un copil merge la scoala si are un coleg mongolez sa inveti si romanu mongoleza sa schimbe amabilitati intre ei in toate limbile omenesti si poate ii invatam si ceva pasareste sa poata comunica si cu zburatoarele care isi fac veacul in pomii din curtea scolii,si mai mult si ele(pasarile) ar trebui obligate la un curs de lb maghiara ca sa nu mai fie copilu de maghiar(obiduit si marginalizat saracu’) supoarat ca e obligat sa invete lb romana doar pentru simplul fapt ca s’a nascut si traieste in romania(tot cu litare mica).astea da problme dom’le,daca se baga maghiara obligatorie se rezolva toate problemele romaniei(culmea,tot cu litera ,mica! :P)
yeoo
Posted at 16:42h, 02 noiembriehai sa devenim straini in tara noastra.cand o sa invete ei limba romana,atunci sa se ridice cu pretentii,si nici atunci nu prea au voie.am fost in Lacu Rosu,am cumparat un suc si la plecare imi zice ceva in ungureste.pai,mai frate,nu trecusem granita in ungaria,nu am vazut niciun semn cu pa romania si bun venit in ungaria.urcasem doar cheile bicazului.poate ma injurat k nu i-am lasat bacsis cine stie ce mi-a zis.
doareu
Posted at 12:16h, 03 noiembrieInteleg ca le iei apararea si ca nu toti sunt la fel.Dar daca e sa luam in calcul faptul ca Bela vine in campanie cu aceasta propunere pt a-si mari nr de voturi,nu pot sa nu ma gandesc ca de fapt asta vor majoritatea ungurilor.El pune pe „tava” ce vor „clientii”.
Hidd3n
Posted at 06:22h, 04 noiembrieIn primul rand , Ticu ai face bine sa inveti romana daca traiesti in Romanania , la un mic calcul am impresia ca sunt mai mult romani in Italia sau Spania decat unguri in Romania . Sa ne batem cu pumnul in piept ca vrem ca limba romana sa fie studiata in scoli ? Nu cred . Eu zic ca mai bine va vedeti de treaba voastra si va duceti partidele la voi in tara si sa faceti ce vreti acolo !
Psycho
Posted at 09:59h, 04 noiembrieAs putea sa zic ceva despre Bela dar stiu ca sigur nu imi av fii acceptat postul asa ca am abtin :))
eu nu am nimic cu ei .. la fel si cu homosexuali .. dar sa stea in lumea lor .. in tara lor … si sa nu ne afecteze actuniilor lor .. ia cand o sa invatam maghiara la scoala obligatoriu .. atunci inseamna ca nu mai traim in romania .. si cred ca e timpul sa o taiem in canada … !!
Mandru Ca Sunt Roman !!
Stefan
Posted at 22:11h, 04 noiembrieinvatam maghiar doar daca te duci inapoi in clasa a doua !
dupa aia poate am sa te bagam in seama noi astia mai destepti(pe limba ta noi astia destept)
Taylor
Posted at 22:43h, 04 noiembrieDeci….
Marko zice ca: reprezinta interesele maghiarilor din Romania. Fals!!! Are pe niste nebuni in spate, ca si Vadim, care il pun din cand in gand (si din gand in gand :)) ), sa zica prostii.
Nu au venit cei de la UDMR, sa ma intrebe NEVER EVER FIIND si eu unguroaica get beget, daca sunt deacord cu ideile lor „nebunatice”. 🙂
Am intrebat mai multe rude, prieteni si cunostinte, ce cred despre declaratia lui Marko, si au zis din prima, ca E NEBUN!!!!! Ca e o prostie, si relax, nu o sa se faca nimic….
Nu sunt deacord, ca sa se introduca obligatoriu, limba maghiara in scoli. Hai, sa zicem optional,ca si limba straina, de exemplu, asa cum se invata in scoala limba: engleza, franceza, spaniola.
Ganditi-va: pe vremea lui Ceasca, inainte sa scumpeasca ceva la magazine, sau gaz-lumina-apa, ce se zicea???? Ca a existat „ceva”, miscari negative, din partea ungurilor. Asa e??? Bagau STRAMBA, in oameni, sa fie cu mintea in alta parte, si cand se linsteau apele, cand, se terminau aceste , nici nu stiu cum sa le zic „stiri mincinoase, false”, omul observa: Auoleu!!!!! Cand au crescut asa de mult preturile???
Si acum inainte de alegeri, vor sa musulmalizeze CEVA. Numai ca acum nu ne dam seama ce.
Multi maghiari sunt suparati pe Marko Bela, pt ca expune niste idei, despre care zice, ca le apartin tuturor maghiarilor, din tara, dar NU E ASA!!!
Asa ca: sa nu credeti nici un politicean. Eu de ex, nu as putea sa intru in politica, pt ca nu pot sa mint, si apoi sa si cred ce spun.
Sunt, minciuni, si manevre peste tot.!!!!
xblade_tm_cat
Posted at 04:32h, 05 noiembriepe mine nu m-ar deranja, orice limba in plus e utila si nu strica nimanui.
pana acum vorbesc 4 daca numeri si romana, daca am sa am ocazia am sa mai adaug cate pot, pt ca sunt de parere ca am doar de castigat din asta.
e scarbos felul in care politicienii in toata lumea incearca sa prosteasca si sa duca de nas alegatorii de parca toti ne-am spala si pe creier cand facem dush.
Micul
Posted at 15:41h, 07 noiembrieCel mai tare ma distreaza in treaba asta, ca majoritatea revoltatilor provine din alte regiuni, decat acelea unde traiesc maghiari.
Eu vin din Satu Mare, dar acum stau in Iasi.Ghici unde-i mai revoltata lumea? In SM unde traiesc si unguri, si unde conform ce a spus MB ar trebui sa invete maghiara!Nu.In Iasi.Mi se pare relevant.
Fac drumul dintre SM si Iasi, prin Hargita lunar.Niciodata nu mi s-a intamplat sa intreb ceva si sa nu ne putem intelege.
Dar…mai e mult pana departe.
Si tot in aceasta ordine de idei, pe mine ma deranjeaza, ca svabii, evreii, si o parte din unguri, au emigrat.Imi placea mai mult cand traiam impreuna cu mai multe natii.Asa cum e in Timisoara: sarbi,unguri, nemti, cehi, bulgari,slovaci, evrei, si nimeni n-are treaba nimanui.
Cat despre politicieni….., un rau necesar.
Attila
Posted at 00:56h, 08 noiembrieSalut la toata lumea! citeam aici posturile anterioare si incet incet am inceput sa ma enervez…am sa si motivez de ce! sincer niciodata nu m-a interesat de politica, si nici de ce se „invarte” sus in parlament, dar parerile voastre m-au revoltat! prima data am fost facut „bozgor” de o fetitza din fatza blocului care avea 6 ani (si eu la fel), probabil a primit aceeasi educatzie ca multzi dintre voi in legatura cu ungurii….in clasa de copii romani eu eram intrusul si eu am fost intrusul in primii-probabil-4 ani. si de foarte multe ori am auzit bozgor in sus bozgor in jos, si v-as ruga nu mai jigniti oamenii cu expresii de genul, si nu va injositzi pe voi insiva! traim in prezent, lasatzi deoparte ura parintilor vostrii (indiferent daca sunteti romani sau unguri) si purtatziva ca oamenii…..uscaturi sunt in ambele partzi sa zic asha……
Cathy
Posted at 17:32h, 11 noiembrieSa-ti fie rusine,108, adica Adyta sau cum te-o chema..!!!Zonele acelea de la Reci si Padureni unde se afla lacurile sunt intr-adevar foarte frumoase, dar niste neispraviti ca voi vin an de an si spurca locurile, pun stapanire pe ele, creindu-se mormane de gunoaie pe care voi niciodata nu le-ati strange..!!!
Am vazut acele locuri intr-una din zilele cand voi le parasiserati si era dezolanta privelistea..!!!
Sa va fie rusine pentru ca nu aveti pic de respect pentru natura si pentru oamenii care se straduiesc sa curete mizeria lasata de voi..!!
Gasiti-va alte locuri in Brasovul vostru drag si degradati-le si pe acelea…!!!
Cat despre colegii tai maghiari, e urat sa barfesti , halal student!!!
angi
Posted at 13:42h, 12 noiembriepai la noi cum sunt votate tot felu de legi aberante din cauza alesilor care dorm in timpu sedintelor si n’au o treaba cu nimic,ar fi destule shanse sa se voteze legea asta cu maghiara in scoli…si atunci sa vezi razboi:))
angi
Posted at 13:46h, 12 noiembriebtw is o gramadaaa de oameni in romania care nu cunosc limba romana…am vazut la tv si am si intalnit in tg muresh la o pizzerie nu stia ospatarita sa b romaneste…i-am aratat pe meniu c vreau:)))penibil
Cristina
Posted at 16:55h, 25 noiembrieBuna!Ma numesc Cristina si recunosc (chiar daca o sa ma injurati) ca sunt la origine maghiara.Mama mea e „bozgorita” (cum va place unora sa spuneti)si tatal meu e roman.Si acum…sa va explic si voua cum sta treaba.Nu incurajez activitatile de genul acesta si nu imi doresc sa se impuna maghiara in scoli,nu votez cu UDMR si am doar prieteni romani care ma iubesc si ma accepta asa cum sunt chiar daca „patriotii” ma numesc corcitura.DAR…nu consider ca trebuie sa urati anumiti oameni doar pentru ca sunt maghiari,nu sunt de acord sa urati maghiara doar pentru ca odata acum sute da ani a fost impusa ( asta pentru cei care tipa la maghiari dar pocesc limba romana din cauza lui Guta care e cu siguranta roman 100%)si chiar cred ca ar trebui sa cunoasteti un om inainte sa il judecati. E parerea mea si nu trebuie sa fiti neaparat de acord. Multa sanatate Serban si sa-ti creasca copilasul mare,elevat si frumos!
alex BN
Posted at 15:30h, 26 noiembrieda ..sigur hai sa invatam maghiara..invete ei romana…ca ei se afla in romania nu noi in ungaria.nu rom sunt rai cu ungurii..unguri o cer prin felul cum se comporta..mnu am nimic cu ei..kiar din contra ..prietena mea e unguroaica…numai ca asa se intampla…se cred mari si tari..asa ca tre sa le taiem cumva elanul..
Rolf-Hermann
Posted at 01:19h, 18 februarieIn fiecare zi aud sau citesc cate o tampenie la romani. In fiecare zi cred ca cea din ziua respectiva e cea mai mare tampenie de pana acum. Astazi pot spune ca asta e cea mai mare tampenie pe care a citit-o de multa vreme….la romani. Pardon….maghiari romani. Inclin sa cred ca romania este condusa numai de tembeli.
catalin dinu
Posted at 15:38h, 16 decembriecanalul tv national al Ungariei (duna tv) transmite in fiecare seara aproape o emisiune in care se vb romaneste sau chiar film romanesc…si nu se mai ofuscheaza nimeni in halul asta…
oricum sincer cred ca majoritatea alora care ii fac bozgori sau eu mai stiu cum,sunt genul de oameni care nu traiesc in zona ardealului,si nici nu prea au iesit din orasele lor…
iar eterna poveste cu „am fost eu nu stiu unde si am cerut nu stiu ce,dar nu mi-a dat pt ca vorbeam romana”………corect! mare dreptate ai!
Intrebare:Elvetieni ce ar trgebui sa faca???razboi civil???au 4 (patru_limbi ofiiciale,in functie de zona si populatia respectiva…si traiesc foarte bine toti laolalta…da’romanu’ tot roman,se pare ca nu nedezmintim nici la 20 de ani dupa revolutie…
si in elvetia au 4 limbi oficiale dar raetroromana e vorbita de 39.000 de indivizi. Sarbo-croata e vorbita de 250.000 de elvetieni, crezi ca o sa devina oficila? niciodata! asa ca nu mai face comparatii, mai ales cu Elvetia
adrian
Posted at 19:18h, 05 septembrie@Attila: sunt roman si fac facultate la Cluj.am cunoscut multi studenti de etnie maghiara si majoritatea mi s au parut mai de treaba decat romanii. ura asta dintre romani si maghiari este alimentata de politicieni si mass media. e timpul sa devenim europeni daca stiti la ce ma refer . Si inca ceva : adevarata problema in materie de minoritati este TIGANIMEA, sau cum le plage lor sa li se zica „cetatenii romani de etnie rroma”
Sanatate tuturor!