06 dec. Tiganii si discriminarea
Am mai avut un post pe aceasta teama, dar de data asta exemplul este mult mai graitor! O satra simpatica de tiganci bortoase si cu puradei s-a apucat de hotii in Bucuresti dupa ce au fost repatriate probrabil din Europa! Barbatii balabustelor erau la „studiu” la parnaie dupa cum declara chiar ele! Au fost filmate acum 3 saptamanai pe cand furau ceva si politistii incercau sa le duca la sectie… Bineinteles ca pirandele au scapat in secunda urmatoare, dar si acum o saptamana, erau filmate pe cand intrau cu japca intr-un magazin si furau le intimidare!
E interesant de observat cum tigancile au invatat lectia cu discriminarea si rasismul de care fac uz ori de cate ori sunt in dificultate! Adica daca o hoata infecta, bortoasa care ultragiaza politistul pe strada e arestata, asta e rasism si discriminare! Daca un roman se apara atunci cand e calcat in picioare de astfel de aratari, atunci e impotriva „libertatilor minoritatilor”! Daca Cronica Carcotasilor face haz de necaz, se vor gasi suficiente voci si „ong-uri” care sa ne acuze, sa faca plangeri pe la CNA etc zbierand ca nu suntem „politically corect”!
Veselie, veselie, demna de cartea recordurilor, dar ce ne facem oameni buni? Cum rezolvam problema? Cum ii facem sa inteleaga ca organizarea lor e anacronica, ca obiceiurile lor nu mai corespund Europei din 2008! Cum o sa rezolve problema lor coana Europa, care pana acum ne arata cu destu’ si s-a prins ca in ograda ei are cateva milioane de cetateni neadaptati cu care-i e rusine si fata de care isi da in petec la tot pasul!
Eu sunt sceptic in privinta tiganilor, cei ce se vor adapta isi vor pierde identitatea si-si vor renega originile, iar cei ce nu se vor adapta, vor ramane in pozitia de paria, respinsi de tot si toate! Trist viitor pentru un popor ghinionist, care a adus culoare si ritm pe batranul continent, dar care a fost incapabil sa evolueze impreuna cu ceilalti! De trailes Bahtalo mo!
CALATORUL
Posted at 17:07h, 06 decembrieTrebuie sa vedem cum si de ce occidentalii ne privesc pe noi , romanii , asa cum privim noi minoritatea asta neevoluata. Intotdeauna cautam sa ne situam desupra altora , valorizind exagerat , puternicele noastre radacini culturale ( vax albina ).Eforturile de eliminare a genei necivilizatoare din ADN lor ar trebui puse in balanta cu gena noastra balcanica . Pina la urma Orientul ( ca este mijlociu sau indepartat)ne aseamana genetic , si pe noi astia superiorii si pe pakistano-indienii astia cotropitori.
Cu respect.
plecatdeacasa.blogspot.com
tudor
Posted at 19:01h, 06 decembrieExcelent post! Ai dreptate in tot ceea ce zici!
Iar pentru specimenele alea din clip am un singur lucru: MUIE!
maya
Posted at 19:03h, 06 decembriedaca ar fi tiganii reali si nu corcituri ar fi altfel.Cultura lor este interesanta numai ca astia de acum au decat cultul furtului si discriminari.Pt unii ca ei as vota moartea prin orice metoda fara mustrari de constiinta(si aici ma refer nu numai la tigani c avem si noi specimenele noastre)
Cristian P
Posted at 19:09h, 06 decembrieNecazu mare e ca tot mai multi tigani se vor intoarce din strainatate si furtul cu raftul din magazine va fi din ce ii ce mai fregvent. Mai bine statul roman ar investi intr-un program social de repatriere a tiganilor in italia, sa le dea foc macaronarii.
mariusica
Posted at 21:15h, 06 decembrie@tudor: SPER CA MUIE NUMAI LA CEI DIN PRIMUL CLIP CA DC NU E ASA…..
Clauss
Posted at 22:12h, 06 decembrieAceste subiecte au fost deja la Cronica si nu cred ca are rost sa le mai pui pe blog deoarece fanii si oamenii interesati de tine urmaresc cronica ( TV sau net ). Asteptam sa scrii aici lucruri care nu le poti spune sau comenta la Cronica dupa cum doresti ( CNA ) .
edit by serban:
la cronica noi comentam aici voi!
Simona
Posted at 22:41h, 06 decembrieEu cred ca bulibasele sint de vina ca nu se integreaza tiganii. Pentru ca ele fura pentru trib nu pentru ele. Daca i-ar lasa pe copii sa mearga la scoala s-ar integra, dar ei nu fac asta.
Ai dreptate ca au invatat bine sa incrimineze „ura de natie”.
nelimitat
Posted at 22:44h, 06 decembrieiar ăştia… doamne cât ne vor mai trage ţiganii ăştia în jos. Auzi la ei, cică nu sunt condamnaţi pentru cerşetorie şi abuz de minori pentru că asta face parte din tradiţia lor (decizie a tribunalului italian).
sculptorul
Posted at 22:51h, 06 decembrieIn primul rand,Serbane,pe ,,tudor” trebuia sa-l iei cu razul.Apoi, ce arati mai sus, stie toata lumea.Nu e ceva nou.Interesant e faptul ca eu stiu multi tigani care-i condamna pe gainarii astia.Intr-un fel…ii renega.Nu sunt tigan,dar m-am inteles mereu bine cu ei.Nu sufar hotii,indiferent ca sunt tigani sau romani.S-apoi,legat de romani:sa sti ca sunt mai multi hoti de-ai nostri decat de-ai lor!!!Cat despre,,moartea lor”, ,,repatrierea lor” si alte eczeme din astea….Daca unii sunt cu tulburari de personalitate,frustrati,complexati,e treaba lor!Sa ia medicamente!!! Nici un om sanatos(mintal)nu va subscrie ,,bolii”lor!Asta-i!
cristi
Posted at 22:52h, 06 decembriepun pariu ca nu stiti cum e sa traiasca pirandele si cioflingarii lor in centrul orasului. nici nu va doresc.
Vio
Posted at 23:04h, 06 decembriepentru Tudor. tu ai auzit de empatie? probabil ca nu . nu vreau sa te superi si nici sa crezi ca sunt genul ce stapineste regatul adevarului. dar capacitatea empatica este masura omului civilizat , altfel nu suntem decit ,ca ei sau mai rau o specie involuata a regnului animal.
maya .OK
pentru cristian. nu stiu cum te-ai simti in Italia , daca ai fi pus pe lista celor ce ard pe rug , numai pentru ca sunt romani sau tigani , dar se pare ca unora emotia li se urca asa de sus in gat , incit se spinzura singuri cu ea .
cu respect.
cu riscul de a deveni plictisitor ( inclusiv pentru donsoara Daniela – care se pare ca acorda premii pentru postari – sau Serban ? nu mi-am dat seama )blogul unui profesor obosit de constiinta
plecatdeacasa.blogspot.com
keloo
Posted at 23:06h, 06 decembrieacesta natie nu numai k nu se poate adapta dar nici nu vrea.ea a prins radacini bune aici, pt k la noi in tara hotii stau liberi, criminalii liberi-nefiind considerati un pericol pt societate-, si altii k ei, in timp c omul cinstit sta la rand,munceste, e luat d fraier, astfel de lucruri devenind din ce in ce mai normale.nimeni nu lupta pt combaterea lor, iar cand i se intampla cuiva ceva cautam vinovati fara sa n uitam in oglinda sa ne aratam p noi.la toate astea se adauga coruptia la care inkidem toti okii.de asta faca tiganii si altii k ei, c vor in tara noastra, si ma indoiesc k o sa se skimbe, vreodata, ceva in bine in acest domeniu
sorinho
Posted at 00:29h, 07 decembrietiganii astia ne fac probleme oriunde unde se duc. bv serbane k atragi atentia asupra acestor lucruri k nu sunt in jungla ar trebui macar sa respecte legea, desi eu sunt mai degraba pentru expulzarea lor k sa scape romania de gunoaie.
Ali
Posted at 00:33h, 07 decembrie:))mda ce sa mai zici acum vad primadata video 🙂 cu tiganii eu nu prea ma uit la tv sunt pe pc mai mult ascult doar radio dimineatza la munca dar am ramas fara cuvinte 🙂
andrei-gl
Posted at 01:00h, 07 decembriemda mie la galati mi-a mutat intr-o casa din spatele blocului ditamai satra primaria
ii iubesc, ce sa zic
ce v-ar veni de hac
Posted at 01:24h, 07 decembriededicatie speciala din partea mea cetateanul roman fara numar fara numa fara numar urmatoarea melodie
avertisment tiganilor care sufera cu inima le este strict interzis
http://es.youtube.com/watch?v=bqQ5UNpvbF4
catalin
Posted at 02:04h, 07 decembrieSerbane …toleranta, respectarea drepturilor minoritatilor ..reprezinta o provocare pt toate statele din Europa…pt romani, din pacate, toate aceste subiecte sunt „apa de gura”….stii de ce ?….in primul rand pt ca ne-am pierdut respectul unul fata de celalalt…si in al doilea rand pt ca am uitat ce inseamna „sapte ani de acasa” …
E usor a da vina pe „celalalt” pt cultura sa (diferita) si a arata „cu degetul”…dar spune tu, Serbane …ce am facut noi, romanii, vreodata pentru a-i aduce „pe calea cea buna” ?
ce am putea face „noi” (majoritatea)(fara a le afecta cultura)?….(excluzand ideile antonesciene:))
….incidentul de care vorbesti nu reprezinta decat modul in care „legea” este aplicata si interpretata in Romania…
Te salut
edit by serban:
tiganii nu mai sunt o problema a Romaniei ci a europei! ce au facut europenii pentru ei? i-au facut pachet si i-au trimis acasa? sau le-au dat foc ca italienii?
Adrian din Arad
Posted at 02:45h, 07 decembrieSerban, sa sti ca nu vom avea niciodata un program adevarat de integrare a Rromilor/tiganilor. De ce? Una, guvernul nu se implica, asociatiile ce se implica o fac doar de forma si pt. publicitate, a doua, ei nu vor sa fie integrati, le convine sa fie pe dinafara sistemului, asa vor avea mereu in spate hartuirea pe baza de etnie si vor putea sa ceara azil oriunde in lume, ca doar, vezi tu, ii hartuim.
Mica povestioara: Am fost jecmanit de Rromi/tigani cand am fost mic (clasa a patra cred). De atunci am prins niste semcherii de la ei, vb. in germana, franceza si tiganeasca sa nu intelegi ce isi spun, daca te-ai prins de ce vor sa faca is in stare sa te ameninte numa’ sa scape pana vine Politia.
Oricum o luam sunt sigur de faptul ca nu avem sanse sa imbunatatim relatiile cu ei si pe deasupra nu vor sa recunoasca faptul ca ei nu depun nici un efort sa isi imbunatateasca mediul si viata, prefera sa fure.
Last but not least: ei ne-au facut renume rau in Europa de Vest (fugeau si spuneau ca sunt persecutati si apoi incepeau sa fure si alte asemenea), iar acum ca a intrat zona Euro in recesiune vin inapoi in tara caci nu prea mai au ce sa fure pe acolo si aici inca le mai merge.
In avans imi cer scuze in cazul in care am jignit pe cineva.
dan oprea
Posted at 03:31h, 07 decembrieAi mare dreptate.. dar cine e devina ? Tu ? Eu ?
Nu. Devina e statul. Eu daca nu imi platesc impozitele intru la inchisoare. Ei daca traiesc inafara statului sint minoritati. M-am saturat ca minoritatile sa aiba mai multe drepturi decit restul. Uite asta e o cauza pentru care se poate lupta. Te sustin si apreciez. Spor
flavius
Posted at 03:48h, 07 decembrieIntr-adevar nesimtirea tiganilor in general si a tigancilor in special nu cunoaste margini… dar ma gandesc eu(si nu mi se intampla prea des… :p), cand urlau ele pe strada asa si isi ridicau fustele sa-si arate carnea zbarcita si mizera nu puteau frumos baietii aia cu chipiu sa le ia sa le urce la duba pentru:
1.deranjarea linistii publice;
2.indecenta publica;
Parca in alte tari(civilizate) asa se intampla…
Serbane te-am pupat! Tine-o tot asa ca avem mare nevoie de oameni ca tine care sa mai incline balanta si in favoarea bunului simt si a bunului gust…
Alex
Posted at 07:07h, 07 decembrieCand e vorba de tigani,sincer mie mi se face o scarba de nedescris,atat de satul sunt sa le vad fetele slute,imbracamintea oribila si mirosul oribil de canalist imputit,incat in anume momente regret trecerea in nefiinta a maresalului Antonescu.Oriunde vezi,numai tigani,numai ciori nespalate!La TV tigani,pe strada tigani,in Italia,in Spania,in Anglia tigani,peste tot tigani!Macar de ar face ceva bun pentru tara asta,dar oamenii astia exista doar pentru a fura si pentru a ne face tara de cacat.In rest,nimic altceva.Cred ca cineva ar trebui sa le spuna un „hai sictir” in fata tuturor ce vin la TV si ne indeamna sa nu ii mai discriminam.
Serbane,de cateva zile eu ascult AC/DC,in special,melodia „Highway to hell”,si din cate cunosc eu tu esti fan AC/DC,si asa,dupa versuri,te intreb eu pe tine,nu crezi ca in loc de „Highway to hell”,mai bine bagau „Highway to Romania”??Ca se cam potriveste dupa parerea mea,si asa,Romania tot un iad era,pe vremea lui alde Ceasca,atunci cand au lansat melodia,ce e drept era un iad comunist.Dar iadul s-a pastrat,dar sub forma democratiei,nesimtirii,si hotiei,nu crezi?
newdada
Posted at 10:59h, 07 decembrieDespre tigani si tiganie:
http://newdada.wordpress.com/2008/11/16/hai-daca-va-tine-sa-tineti-pasul-cu-mine/
magnolia
Posted at 11:01h, 07 decembrieSi cine e de vina ca si au luat -o tiganii in cap??Tot astia care ne conduc..In campanii,locurile preferate ale candidatilor sunt mahalalele–ca sunt multi,frate,prea multi–.Cativa mici ,o bere si votul e castigat.. Dupa,intre orele de audienta cu primarul,primaria pute a tigan de dai in hepatita,ca doar vin toti sa ceara drepturi,ca ei l au votat..Si cand te gandesti ca cele mai multe ajutoare sociale ajung la nespalatii,putorile,animalele,hotii,criminalii astia!!!N am cuvinte sa -i descriu!!MI-E RUSINE DE RUSINEA LOR!! Sunt niste hoituri!!
corina
Posted at 11:53h, 07 decembrieumila mea parere este ca nu ar trebui mereu sa ne legam de natia unui om ci de infractionalitatea lui pentru ca nu conteaza ca e tigan ,maghiar sau neamt cel care fura e hot si atat…iar infractionalitatea tiganilor e provenita din saracie pt ca de-a lungul anilor pe ei nu i-a angajat nimeni si au trait in cea mai crunta saracie…eu sunt dintr-un orasel mai mic si aici sunt destui tigani ,mai demult cand treceai prin zona lor iti era si frica vedeai copii goi pe afara negrii de murdari casele nu aveau geamuri si usi ;tot timpul veneau la cersit sau munceau pe la unul sau altul pt o bucata de paine, acum casele lor sunt aranjate majoritatea copiilor merg la scoala sunt destul de curati si imbracati frumos, asta pt ca ii angajeaza si pe ei o firma de cabluri din zona, asa ca daca primesc o sansa…nu ar trebui sa ne gandim ca ar trebui unii sau altii omorati fiinda suntem in preajma craciunului cand se naste mantuitorul nostru si ar trebui sa fim mai buni pt o clipa
Liviu
Posted at 12:22h, 07 decembrieEu zic ca cel mai bine ar fi sa le dam noi foc pentru ca italienii spaniolii si alte natii au dreptate cand ii trimit inapoi in Romania .In cel mai bun caz ar trebui sa ii trimitem in India ca de acolo au venit.Am si eu un magazin cu haine iar daca ar veni sa fure de la mine si sa faca scene de genul asta singurul lucru pe care l-ar filma televiziunea ar fi cadavrele ciorilor care au incercat sa fure din magazin.Pentru ca daca ii dai pe mana politiei scapa .
Vanilla
Posted at 13:30h, 07 decembrieOff, tiganii astia. Nu sunt total rasista, insa uneori ma exaspereaza. Am fost si eu aseara la Mc Donald’s cu cativa amici dupa o zi frumoasa, in care ma simtisem foarte bine, ce sa mai. Comandam, ne asezam, savuram. Dupa 2 minute avem surpriza de a observa ditamai „satra” de tigani ca intra in McDonald’s asa unul dupa altul, nu se mai terminau. Nu mai povestesc despre comportament, banuiesc ca se subintelege din moment ce ne-au ofticat…
Dan Gheorghe
Posted at 15:40h, 07 decembriema intreb de ce etnia rromilor nu a luat pana acum atitudine impotriva acestor indivizi care isi fac de ras coetnicii. pentru ca pana la urma etnia rromilor nu inseamna numai hoti si banditi. cultura lor e foarte frumoasa, dar tinde sa fie ingropata de prejudecati si mizerie.
madalina
Posted at 16:18h, 07 decembrieProblema asta cu tiganii si cu faptele lor nu inteleg de ce surprinde astfel incat sa ajunga la TV,la Cronica,pe blog…Au venit de curand in Romania si eu nu stiu!!E prima data cand tiganii fura si dupa care spun tot felul de prostii ca sa scape de Politie?Eu cred ca nu.
nobody
Posted at 16:19h, 07 decembrieipochimenele astea care nu merita nici macar apelativul de animale, ar trebui impuscate!nu cred ca exista cuvant care sa descrie acesta specie de amibe! si am si intamplarea potrivita pe care sa v-o povestesc sa-mi spuneti daca exista ceva mai josnic si mai degradant decat tiganii.
veneam de la serviciu intr-o seara, dupa o zi nu tocmai buna si, deci, cu nervii destul de intinsi.
ma urc in tramvai si nimeresc langa doua astfel de aratari (asta ca sa fie toata ziua infecta!). ascultau manele, bineinteles. cu volumul telefonului furat din piata obor la maxim! la un moment dat unu’ dintre ei zice: „opreste-l bah ca m-am saturat de melodia asta” si celalalt ii raspunde: „nu-l opresc mah, nu vezi ca fetze fac romanii astia? da-i in …. mea! sa asculte!” moment in care am coborat si mi-am continuat drumul pana acasa pe jos, blestemand si injurand tara asta de toata jena in care traiesc si pe care o iubesc din ce in ce mai putin pe zi ce trece!
si asta e doar cea mai „nevinovata” dintre chestiile pe care le fac ei!
si acum, spuneti si voi, sa nu-i vrei pusi la zid sau spanzurati?
ionela
Posted at 17:28h, 07 decembrieTe felicit ca raspunzi la comentarii!!
Banel
Posted at 17:55h, 07 decembrieStiu ca analogia mea va fi aspru criticata de multi, dar din fericire dreptul la opinie inca mai functioneaza in Romania. Asa cum toti cainii comunitari sunt „eutanasiati” (a se citi masacrati) pentru ca doar cativa dintre ei musca, asa ar trebui si toti tiganii eliminati pentru ca majoritatea lor fura, taie si de multe ori omoara. La urma urmei tot mamifere sunt, cu odrasle mai negricioase ce-i drept. Daca tot vrem sa scapam de toate aspectele negative ale societatii ar fi o idee sa scapam si de scursurile astea.
edit by serban:
asta nu este o solutie! si nici nu va fi! e usor sa condamni pe cineva la moarte dupa rasa culoarea pielii sau a ochilor vina nu e in a face parte dintr-o rasa ci de a face rau! exista si printre blonzii cu ochii albastri destui care ar merita sa fie spanzurati fara judecata!
cici
Posted at 19:21h, 07 decembrieEu una poate nu ar trebui sa scriu asta dar nu ma pot abtine ,nu suport aceasta patura a societatii, nu ca m-ar deranja dar ies in evidenta cu incultura,nesimtire si multa mizerie.Pacat ca cei din europa ne condamna pt iesirile lor dar noi suntem satui de ei pana peste cap ,dar suntem vinovati ca nu am stiut la timpul potrivit sa gasim solutii pt integrarea lor .CRED ca fiecare tara civilizata gaseste solutii pt problemele de civilizatie cu care se confrunta, de ce noi trebuie sa fim aratati cu degetul pt ceva care poate nu ne apartine.La cate etnii avem una in plus nu strica nu?Salutari.
Blandiana
Posted at 20:53h, 07 decembriePai,fara suparare,dar totul porneste de sus:).Atata timp cat am avut un PRESEDINTE al Romaniei tigan,lucrurile astea nu sunt decat urmari.Pai,cine a avut „ideea” ca tiganul sa fie numit sugestiv „rrom”(cofundandu-se cu…ia ghici!!!aha,ROMAN.Ba mai mult,am observat ca mai nou cuvantul rrom se scrie cu un singur „r”)chiar si Madalin Voicu afirma:”eu sunt tigan si nu rrom”.Sa ne fie cu iertare,cred ca noi,romanii,am devenit minoritate in tara noastra.
Pustoaica
Posted at 21:14h, 07 decembrieOFF TOPIC: imi place cronica carcotasilor.
te invit pe http://www.cronica-publica.blogspot.com
O cronica fara seaman.
canadianul
Posted at 22:06h, 07 decembrieSolutia e doar una ! Pe care tu o tot bati in piua dar nu prea multi o vad cu ochi limpezi ! militienii aia sa-si faca datoria adica sa se transforme odata pentru totdeauna din militieni rapanosi in politisti adevarati…… e drept ca nici equipment-ul cu care’s dotati nu prea inspira respect pentru bagabontzi ! Dar asta’i premeditarea comunistilor de la conducerea romanicei !
RaInInGmaN
Posted at 22:08h, 07 decembrietiganii fac ceea ce facsi pentru a atrage mila publica.mai ales cand sunt si camere de televiziune,treaba se amplifica.de ce?dupa cum ati observat televiziunile care filmeaza cacaturi de astea le si dau pe post.acum a fost caz fericit pt ca au si relatat intamplarile ca de obicei textele stirilor suna cam asa ‘un(doi,trei pana la un grup de) rrom(i) a fost batut(bruscat,injurat,batjocorit,etc..)doar(foarte important pentru a accentua suferinta psihica la care e supus saracu rrom) pentru ca e suspect ca (a furat,talharit,omorat,etc..).apoi apare reportaju’ de la fata locului unde se tanguie tigancile de mama focului.tiganii povestesc cum au fost batuti,torturati,omorati,etc…doar pentru ca sunt tigani nu pentru ca ar fi facut ei ceva.domnii de la teve sunt multumiti ca au gasit stirea senzationala,nu mai intreaba pe nime daca e adevarat,nu incearca sa afle adevarul cum ar trebui sa faca un jurnalist care se respecta,dau stirea pe post,apoi incep problemele pentru agentii implicati in scandalul respectiv ca sunt catalogati rasisti si agresivi,si ca fac abuz de functie.inca 2-3 emisiuni cu politicieni care promit,si trebile se linistesc,si toate raman neschimbate,eventual tiganii mai bogati putin dupa furt(talharie,santaj,etc..),niste agenti sifonati si un rating putin ridicat.oricum oentru cei care inca nu au avut contact cu ei trebuie sa stie ca fiecare gashca(trupa,satra sau cu i’o zice) e dotata cu:cersetori(de regula copii mici sau femei+copii mici pe jumate dezbracati in mijlocu iernii).ciorditori(marditori,corditori,hoti),combinatori(cineva tre sa vanda obiectele furate).cand au de a face cu politia sau autoritatile in general stiu sa lesine instantaneu.fiecare grup are cel putin o tiganca batrana bolnava cu inima si alte cateva tinere gravide.normal ca 99,9% sunt minciuni ca n’au nici pe dracu’,numa chiulangita cronica de la scoala si munca si lenism obsesiv.scoala e gratuita si sunt tigani(putini,e drept)care invata si ajung departe pt ca VOR.DACA VREI POTI!dar ei nu vor.acolo trebuie lucrat ca sa dispara problema asta.copiii care nu sunt dati la scoala ar trebui luati de la parinti indiferent ca sunt tigani sau de alta natzie si internati in crese si scoli,si parintii bagati la bulau pt ca ingradesc dreptul copiilor la educatie!!!
canadianul
Posted at 22:18h, 07 decembrieCand politistul din strada va arata ca asta :
http://shop.tacticalthings.com/images/Policeman.jpg
http://www.worldofstock.com/closeups/PSO1560.php
atunci bagabontzii n’o sa’si mai arate cururile !
Critica Muzicala
Posted at 00:11h, 08 decembrieNu pot spune decat ca Viitorul lor e blond. Al nostru e brunet.
Liviu T.
Posted at 12:01h, 08 decembrieFoarte interesant. Nu as avea nimic cu ei, dar cand vad ca 99% se ocupa cu mintitul, furatul, batutul si alte activitati de genul parca i-as lua pe toti si i-as pune un pic la mititica. N-am inteles de ce politistul i-a dat drumul, s-a intimidat de galagia facuta? Parca el e cel care e platit de noi sa ne protejeze, etc…
Cody
Posted at 12:13h, 08 decembrieDin pacate in afara unui procent infim care reuseste sa depaseasca neajunsurile natiei, tiganii vor fi mereu asa si cine sa-i educe cand chiar romanii incep tot mai mult si tot mai des sa-i imite si chiar pe alocuri sa-i intreaca ?
dimitri
Posted at 14:18h, 08 decembrie„Adica daca o hoata infecta, bortoasa care ultragiaza politistul pe strada e arestata, asta e rasism si discriminare! Daca un roman se apara atunci cand e calcat in picioare de astfel de aratari, atunci e impotriva “libertatilor minoritatilor”!”
Sincer să fiu nu mă aşteptam la un asemenea comentariu din partea ta. Ştie lumea cam ce idei frecventezi. Cred că mai bine pledai pentru respectarea şi aplicarea legii (de care sunt responsabile organele statului) şi nu pentru falsa problema a discriminării ţiganilor.
Apropo, sintagmele gen „hoaţă infectă” sunt marcă înregistrată Mircea Badea…
edit by serban:
daca in filmul ala hoatele erau romance tot „hoate infecte” s-ar fi denumit! dealtfel in postul cu smecherul care se da la politist, cretinul nu mi se pare a fi deloc brunet!
nu-mi pune vorbe in gura si citeste atent ce am scris!
cat despre marca inregistrata a lui badea ne mai gandim….cand el facea spagatu’ pe scaune eu inventam cronica carcotasului la radio, eu am rama s acelasi el din bufon jalnic a „devenit” justitiar… asa ca termina cu inregistrarile astea ca nu tine!
Rosu Daniela
Posted at 14:59h, 08 decembrie@canadianul: Total de acord. Pana atunci vom tremura si noi si politia in fata lor…
nikoolas
Posted at 15:14h, 08 decembrieCum rezolvam problema? Simplu: cine se adapteaza la societatea in care traieste acum va perpetua specia, cine nu, va muri – cel mai probabil la bulau (a nu se intelege ca vreau ca toti tiganii sa stea in parnaie). Este legea lui Darwin! Cam aceeasi soarta au avut-o si alte „popoare migratoare”; ai tatarii o tara a lor? Palestinienii vor avea vreodata o tara libera (macar ca lupta pentru una)?
Autogreen
Posted at 16:49h, 08 decembrieIn Romania politia nu e destul de ferma, am vazut ca treaba cu scandalul facut de tigani ii descurajeaza pe politisti. Vreau politie ca in America, sa fie capabila sa foloseasca violenta atunci cand situatia o impune.
iuliux
Posted at 16:56h, 08 decembrieNu trebuia s-o „dregi” pe final, te puteai opri dupa al 2-lea filmulet.
Le-a omorat… nu le-ar mai omora odata.
Un „om” care poate sa faca lucrul asta si cu atata seninatate nu mai are cale de intoarcere spre civilizatia moderna.
madalina
Posted at 18:25h, 08 decembrieOmorati!!!!
Nimeni nu se naste hot,nesimtit,criminal ci societatea il formeaza!
Tiganii fura putin si des iar romanii(unii)rar si MULT.
edit by serban:
mi-a placut concluzia! am ras!
Sunt_bloggerul_ro
Posted at 20:10h, 08 decembrieam vazut emisiunea :))) prea tare parodia
cata30
Posted at 00:54h, 09 decembriemai incet cu expulzarea!
s-a umplut Irlanda de ei si fara sa fie trimisi de acasa.nu am chef sa vina toti aici.am venit aici ca sa am parte de civilizatie..sambata noaptea e plin de lume pe strazi si bineinteles pete negre la produs.te lovesti de ei sau mai bine zis intra ei in tine,te agaseaza.
e adevarat ca sunt tigani in Franta,Cehia o gramada,si irlandezii au tiganii lor dar trist e ca toti astia de care va zic..vorbesc romaneste!
Un roman in Canada
Posted at 01:19h, 09 decembrieE plina lumea de fapte urate savarsite de tigani (nu ma sfiiesc sa le zic pe nume ca vad ca nici voi nu folositi cuvantul „rrom” :P). Tiganii ne-au facut reclama proasta in orice tara au ajuns, ca unui roman sadea ii si este foarte greu sa mai dovedeasca, ca romanul e una si tiganul e alta.
cata30
Posted at 01:39h, 09 decembrie@RaInInGmaN:
subscriu la concluzia ta!
si ai mai zis o chestie faina.vina teve-urilor de la noi.nu exagerez dar la noi tv-urile sunt o foarte mare putere si am curajul sa spun ca suntem unde suntem mare parte si din cauza lor.Traiesc in Irlanda si nu are rost sa spun ce vezi aici la tv.Aceleasi fetze nu foarte tinere care prezinta stiri (a se citi news nu sexy show sau reality tv) dar profesionisti in primul rand.Emisiuni de calitate,reportaje adevarate,filmele-s tot filme si show-rile nu au femei dezbracate(si proaste) ca sa atraga audienta.In schimb informatii si dezbateri cu argumente.
Televiziunea are un impact imens si de aceea trebuie tinuta sub control riguros.
Vad uneori emisiuni la noi – aoleu- si Bolivia ne poate da clasa la calitatea programelor.
Cronica Carcotasilor si mai vreo doua sunt exceptii.
Traiasca republica bananiera romania – tara unde mahalaua e si pe micul ecran..
Dupa mine(si altii mai destepti) televiziunea trebuie sa aiba rol de educatie,de informare, de divertisment.Educatia la noi lipseste cu desavarsire..
De ce abjectii si declasatii sunt omagiati sau reprezentati la tv?Unde sunt drepturile mele?
Unu’ ca becali a ajuns ce-a ajuns fratilor cu ajutorul (ca sa nu zic din cauza) teveurilor.
In orice alta tara era un anonim si ar fi avut poate cateva randuri intr-un ziar local!asta e diferenta!
Ideea mea e ca Romania are nevoie de transformari dureroase in legislatie in sensul simplificarii si inaspririi codurilor.Rigoare si cenzura mult mai mare.si uneori reducerea drepturilor si libertatilor.O mana de fier moderna..
(Numai) in Romania se vand tigari minorilor..
(Numai)in Romania scolarii nu au uniforma..
(Numai) in Romania politistii sunt luati la misto de hoti in flagrant si ei se resemneaza..
(Numai) in Romania ciobanul trece oile pe autostrada..
(Numai) in Romania parlamentarii sunt filmati ca dorm si ei neaga pentru ca stiu ca nu li se poate intampla nimic..
nu credeti ca avem prea multe drepturi?
Sorin
Posted at 12:18h, 09 decembrieFratilor! Va cer ajutorul!
De cateva zile incoace, eu si cei cativa prieteni ai mei impreuna cu care vom instaura dictatura in Romania, ne chinuim sa gasim o metoda ECOLOGICA de exterminat manelistii si pe cei de teapa alora prezentati in filmuletz. In felul acesta speram sa ne si aliniem normelor europene in materie de protectia mediului!
Grabiti-va! Cea mai buna idee va fi premiata cu portofoliul mediului si penitenciarelor in noul guvern dictatorial!
Disclaimer: Aceasta este o gluma… 😐
dimitri
Posted at 16:38h, 09 decembrieOk, poate nu înţeleg eu bine ce scrii tu dar ce ştiu sigur e că ai aşa o plăcere ciudată de a pune în discuţie problema ţiganilor cu accent nu pe respectarea şi aplicarea legii ci pe capacitatea redusă a acestora de a se adapta.
Orlando
Posted at 22:55h, 09 decembrieDa draga huidu asta nu-i nimic sa vezi ce era in mogosoaia cand barbatii lor erau in libertate…TOT STOLUL ASTA DE CIORI AU CUIBU ,DIN PACATE IN LINISTITA SI PASNICA MOGOSOAIA. :))
George S.
Posted at 22:52h, 10 decembriePai la intrebarea ta huidule…ce facem…as avea eo o idee..cam sadica e adevarat…taiele gatu` la borati…nu la toti tiganii…k sunt unii tigani de trb si chiar muncitori..
Vălul de pe ochi
Posted at 02:34h, 13 decembrieAflata intr-un magazin in strainatate, am vazut o tanara de culoare ce nu vorbea bine limba tarii in care era rezidenta momentan, dar care pusa intr-o situatie dificila, in care vanzatorul o ruga sa astepte putin sa vina superiorul sau ca sa lamureasca incidentul, a facut un scandal monstruos, acuzand vanzatorul de discriminare. Toata lumea o privea, iar strainii, mai naivi din fire, o compatimeau, pt ca in opinia lor, un om nu face astfel de acuzatii inutil. In realitate, tanara era vinovata, dar unica ei modalitate de a scapa basma curata, era sa strige discriminare! Vanzatorul, jenat de privirile celorlalti clienti si de mustrarile colegilor a cedat. Minoritatile sunt singurele care se discrimina printr-un astfel de comportament. Si eu sunt minoritara in tara de rezidenta dar ma comport ca si cum m-as fi nascut si as fi crescut aici. Incerc sa ma integrez, ma supun acelorasi reguli si legi, acelorasi obiceiuri si aceleiasi etici. Prin asta nu inseamna ca nu sunt romanca. In casa mea sarbatoresc fiecare sarbatoare romaneasca, vorbesc limba romana si pastrez traditiile. Nu imi pierd identitatea. Daca nu strig discriminare, nimeni nu se gandeste sa ma discrimineze pt ca nici nu isi dau seama care este nationalitatea mea pana nu le spun eu, si nu ascund asta, o spun cu mandrie, pt ca dupa ce ma cunosc renunta la stereotipuri pt ca ma descopera un om ca si ei.
Doamnele de mai sus, au invatat sa strige discriminare in U.E, problema e ca socitatea romana nu e atat de naiva. Parerea mea e ca si daca esti pus in fata unor stereotipuri etnice cel mai inteligent lucru pe care il poti face este sa dovedesti ca se inseala si ca macar in privinta ta pot renunta la ele.
sorin
Posted at 14:17h, 14 decembrieEuropenii nu fac diferenta dintre rromi si romani. Asa ca deasta suntem tratati precum hartia igienica. Trebuie sa se faca ceva ca nu se mai poate cu natia asta.
marian2dor
Posted at 17:07h, 14 decembrieHuidule esti un simpatic, dar esti si rasist, crede-ma.
Gresesti daca judeci „neamul tiganesc” doar prin cateva imagini” sau “fapte” produse de cativa „membrii reprezentativi”.
Majoritatea tiganilor, sunt oameni simplii, saraci, exclusi si ….. nemanelisti,……???
…care muncesc din greu sa-si intretina familia si care lupta din greu cu „patalamaua” de tigan.
Sunt roman ca „origine etnica” si sunt mandru, dar nu pot sa nu admir, la acesti oameni, faptul ca-si respecta portul (palarie, fuste….) si traditiile,… lucruri,… care noi „romanii”, incepem sa le uitam.
edit by serban:
citeste atent postul….o sa vezi ca am aceleasi pareri despre tigani!
adytza
Posted at 01:34h, 15 decembriemi-e scarba , dupa ce ca sunt tigani mai sunt si prosti ! .. pirandele astea .. stiu sa faca numa puradeli ciocolatii ca nebunele de parca ar fi catele .. si sa pateze imaginea tarii.. sau a europei cum zici tu ! dar cum sa fi atat de prost.. marog proasta in cazul ei , sa zici ca barbatii nostri e la inchisoare :)) omg.. nu mai am ce zice
AlexBnc
Posted at 01:02h, 17 decembrieDaca ţiganul sau romanul sau englezul care fura nu doreşte sa se schimbe el însuşi degeaba dai legi, pui cătuşe, îl critici, etc. Acum, ii înţeleg si pe ei, majoritatea au crescut într-un mediu in care furtul e o profesiune si nu simt ca fac ceva rău(de aia se si lauda in manelele lor ca sparg băncile si câştiga, vorba ta, bani „fără număr, fără număr”). Pentru ei furatul e ceva normal. Întotdeauna trebuie schimbată generaţia care vine, copiii lor care sunt discriminati de romani(trebuie sa recunoaştem) si care trăiesc vieţi mizerabile(fără educaţie, condiţii de trai etc.). In cei mari dai ca nuca’n perete pentru ca omul e ca fierul: bate-l cat e cald. Părerea mea
Cosmin
Posted at 12:24h, 19 decembrieLocuiesc in Suedia de cativa ani -tigani sunt si aici(nu ma refer la cei romani)in special cei finlandezi,ii recunosti dupa felul de a se imbraca(mai putin colorat ca ai nostri).In schimb nu au probleme de integrare-au micile lor afaceri sau au un job chiar-dar nu auzi sa provoace probleme de genul amintit de tine.Asa ca eu raman la parerea ca depinde fffff mult si de societatea in care traiesc.Cea romaneasca ,din pacate,s-a degradat intr-o asa masura in ultimii ani incat nu inteleg de ce ne mai miram de astfel de lucruri.La urma urmei -care e diferenta majora intre ac tigani si restul in afara de apartenenta etnica?
Cosmin
Posted at 12:38h, 19 decembriep.s. sa nu fiu inteles gresit-lipsa tot mai acuta de educatie,castiguri imediate de bani(nu neaparat si cu munca),idealuri marunte in viata(sau chiar deloc)etc etc.Ac lucruri erau atribuite candva in exclusivitate tiganilor.Candva…
Un roman in Canada
Posted at 18:43h, 20 decembrieAh, si inca o analogie, in sprijinul afirmatiei mele ca romanii sunt confundati cu tiganii, un blogger, mare blogger francez a scris niste referitoare la romani cum ca ne-am trage din indieni si asa mai departe. Nu sunt eu acum mare patriot dar totusi e deranjant cand lumea face confuzii asa jignitoare. Cateva fraze din articolul original le gasiti aici:
http://www.outblu.com/bai-romane-esti-indian/
Dupa ce am luat in discutie o parte din prostiile lui la mine pe blog, bloggerul a facut niste rectificari la text…
robykc
Posted at 02:40h, 22 decembrieImi place vânzãtoarea ciorditã de piranda Tony.Si dezbrãcatu’ e foarte tare.De fapt toatã sceneta e super 😀
In rest ce ar mai fi de zis?
Haules-Baules,mo!
SAHARA ar fi locul ideal pt deportare totusi.
Sã moarã cãmilele dusmanilor mei dacã nu ar ciordi tot nisipu’ si s-ar face o grãdinã uriasã acolo.Din pãcate tineretul român e în mare proportie vrãjit de penibilitãtile acelea numite „manele”,si ar iesi în stradã dacã,prin absurd,s-ar hotãrî o expulzare în masã a tiganilor…
…pt. nikoolas:palestinienii au avut tara lor pânã în 1948,când americanii au hotãrât(cu ce drept oare)sã formeze statul Israel.De fapt evreii conduc planeta,si dpdv economic si religios,(si militar-prin armata SUA)asa cã…
Un stat Tigania ar face România mai bunã,mai cinstitã si mai respectatã,dar asta e doar o utopie,never gonna happen.
Si eu fan AC/DC pe lângã Dimmu Borgir si Slayer.
Si Ceaikovski.NU Gutã-de-maimutã,si alte mezeluri zgârietoare de ciocãnele si scãrite.
Nu sunt rasist,ci doar iubitor de dreptate,cinste si bun gust.Vina nu este doar a lor,ci in egalã masurã si a sistemului de guvernare care le permite sã fure si sã necinsteascã aceastã tarã.
Europa s-a cam fentat cu noi,ãsta e adevãrul.Hau ar dei?
OFF TOPIC:unde a disparut onorabilul „Coriolan Nepriceputeanu”???Era bestial…
Hai pa.
Hau ar dei?
Florin Anghel
Posted at 05:56h, 23 decembrieFoarte frumos postu’ … sunteti printre cei mai admirati oameni din romanica asta trista si plina de umor.
Respect,
Florin
P.S. Banc:
Un autocar cu tigani in drumul sau inspre occident ajunge in ardeal. Acolo ei opresc si intreaba un ardelean de pe marginea drumului:
Tigan:-Mo spune si noua care e diferenta dintre bai si catastrofa
Ardelean:-No, fi atent: daca eu cad jos si ma lovesc ii bai, da’ nui catastrofa. Dar daca voi va suiti in autocar si mergand mai departe va rasturnati cu autocarul intr-o prapastie si muriti cu totii, ii catastrofa, da’ nui bai.
serban78
Posted at 00:27h, 24 decembrieeu vorbesc acum cat se poate de serios. nu ar fii cel mai bine sa fie trimisi toti tiganii in pakistan sau in india? nu se va putea duce niciodata o viata civilizata cu ei aici si nu se va putea rezolva problema. vor pute la fel de urat mereu, orice am face. nu sunt facuti pt continentul asta. va fii toata lumea fericita daca ei vor fii acolo, inclusiv ei.
mie imi pare f rau ca am avut probleme cu italienii din cauza lor. am avut de suferit cu ciorile atata timp. si apoi sa ne certam cu fratii nostrii cei mai apropiati? si asta pt ce? din cauza celor mai imputiti si tupeisti bipezi. ei nu vor putea trai decat la cort fara sa se spele toata viata. ei nu pot intelege viata altfel. vor fii in paradis in lumea de kk a asiei.
Ovi1offewest
Posted at 18:40h, 25 decembrieSerbane, ce zici tu aici e pe alocuri OK, de cateva ori corect si in rest „subtire”. Probabil ca un titlu mai nimerit era „Romanii si discriminarea”. De ce? Pentru ca tot noi romanii am permis/permitem ca astfel de incidente sa se intample.Pentru ca inca mai consideram integrarea tiganilor in societatea”noastra” o problema, in loc sa o vedem ca pe o oportunitate,ca pe o provocare careia ii putem raspunde inteligent.
In copilarie citeam in „Vasile Porojan”-ul lui Alecsandri (http://ro.wikisource.org/wiki/Vasile_Porojan_(Alecsandri))despre eliberarea lor si m-a impresionat concluzia scriitorului:”Această reîntoarcere de bunăvoie la sclavie m-a făcut a cugeta mult asupra modului de a libera popoarele ce sunt sclave din născare şi m-am convins că pe cât e de neomenos faptul de a lipsi pe un om de libertate, pe atât e de necumpătat faptul de a libera deodată pe un sclav fără a-l pregăti la fericirea ce-l aşteaptă şi a-l feri de neajunsurile unei libertăţi pripite.” In secolul 19 nu ne-am preocupat de aspectul asta, acuma suntem cumva obligati de Coana Europa sa o facem.Pentru ea insa, problema o reprezinta mai degraba mentalitatea noastra.Mai mult decat cu inadaptati ii este rusine cu milioanele de „adaptati” carora le e rusine sa „ia problema in maini”.Ne-am obisnuit sa ne uitam la tigani ca la un tap ispasitor (alaturi de evrei, comunisti, masoni etc.)pentru toate problemele noastre fie ca e vorba de economie (tiganii fura, nu-i asa? cum sa produci ceva cand tiganii fura tot?) imagine externa (tiganii ne fac de ras in afara, cum sa ai un brand de tara bun si sa vina turisti cand tiganii ne fac de rusine in afara?) sau cultura (tiganii sunt de vina pentru lipsa de cultura si cunostinte ale natiei! ei imbecilizeaza tinerii cu manelele lor).Problema noastra, a romanilor nu o reprezinta tiganii, ci faptul ca avem o problema cu „problema tiganilor”.Nu vrem sa ne murdarim pe maini cu asa ceva. Nu putem sa angajam o firma care sa se ocupe cu „integrarea cetatenilor de etnie rroma in societatea romaneasca” – fiecare dintre noi trebuie sa fie constient ca are rolul sau in procesul asta, iar el presupune in primul rand modificarea unei paradigme sau cum i se mai spune „schimbarea mentalitatii”.Spunem ca singura metoda prin care ii putem integra pe tigani o reprezinta educatia, in conditiile in care abia daca ne putem educa proprii copii. Ne plangem ca fura si cersesc insa toleram acest lucru pentru ca si ei sunt oameni si trebuie sa traiasca si ei cumva, in schimb nu le oferim prea multe alternative.Le consideram organizarea anacronica, „obiceiurile lor nu mai corespund Europei din 2008” si ne intrebam „cum ii putem face sa inteleaga”, crezand ca astfel ii educam, cand de fapt mai degraba ii indoctrinam cu ideile noastre.Incercam sa-i modelam fara sa-i intelegem.Ne multumim cu niste stereotipuri pentru ca in aerul rarefiat in care plutim nu e trendy sa vorbesti despre ei si oricum generalizarea e la moda. Cand doi tineri tigani asculta manele in tramvai te uiti in alta parte si injuri printre dinti.De ce i-ai intreba de Mozart?Sunt tigani si normal ca asculta manele! Daca acelasi lucru l-ar face un roman sau un spaniol el ar fi badaran sau necioplit.Dar pentru ca e tigan e doar normal,nu?
Ne ferim de ei si se feresc de noi. Ii acuzam si ne acuza. Tipam unii la altii si tot fiecare are dreptate.Nu vrem sa-i ascultam pentru ca nici ei nu ne asculta. Si oricum ce am putea invata de la ei? Stim sa furam mai elegant, putem sa cersim mai convingator si manelele noastre sunt mai „fara numar” decat cantecele lor.Valori europene?Dialog intercultural? Da, in doua-trei manifestari de arta tiganeasca pe an pentru cei care au timp si interes pentru asa ceva. In rest sa ne lase in pace sa ne construim tara si sa ne atingem target-urile, sa promovam o tara mereu surprinzatoare prin fabulospiritul ei si sa admiram si sa copiem modele si forme tabloidizate.Ei cu ei, noi cu noi.De ce? E usor de demonstrat- dam doar filmul inapoi (vorba manelei electorale).Nu vreau sa ma dau mai catolic decat papa – faza cu rom/roma (http://en.wikipedia.org/wiki/Roma_people) nu prea o inghit, insa ma gandesc cum ar suna daca as fi intitulat „valah” sau „ungrovlah”.
Cred ca evolutia „problemei” tine de cum ne raportam la ea si cum actionam mai departe. „Do we see a problem or do we see a challenge?” Daca ai avut rabdare sa citesti pana aici inclin sa cred ca alegi a doua varianta. Sa ai Sarbatori cum ti le doresti si inspiratie pentru raspuns! Sanatate!
Vio
Posted at 18:25h, 28 decembrieCe diferenta uriasa de perceptie este intre Ovi si serban 78 , doua constiinte , doua Romanii , doua mentalitati , intoleranta si negarea fata cu discernamintul si ratiunea , plus asumarea problemei .Trist , dar adevarat , spre asta ne indreptam spre antagonizarea pozitiilor , si din pacate spre adincirea unei falii majore si transformante intre adeptii xenofobiei ( daca nu aveam tigani ii inventam )si rationalisti . Sper ca prin educatie si civilizatie , cam intr-o mie de ani ,sa eliminam aceasta prejudecata , asa cum americanii au dovedit ca se poate . Ovi , vorbeste despre eliberarea din robie a tiganilor , sunt similitudini cu abolirea sclaviei , doar ca societatea lor era ceva mai pregatita sa rezolve problema decit era inexistenta societate romaneasca la inceput de secol 19 si, se pare, si mai putin pregatita astazi .
plecatdeacasa.blogspot.com
adelush
Posted at 22:57h, 28 decembrieTeoretic emisiunea voastra reprezinta undeva parerea romanilor consider ca un om inteligent care urmareste emisiunea stie sa faca distinctie intre umor(chiar ironie) si discriminare. Nu cred ca cei adaptati vor cauta sa isi piarda identitatea ci chiar din contra cred ca vor fi mandri pentru ca sunt printre putini „tigani” care reusesc asaceva. La mine in oras tiganii sunt o problema pentru ca noi i-am lasat sa fie. Am inchis ochi la mici furturi de dragul de a nui discrimina ca mai apoi sa se grupeze in gasti si grupuri la care nu avem curajul sa le spunem nimic de teama sa nu patim noi sau familia noastra ceva.Cred ca atunci cand spunem de ei ca sunt tigani si le adaugam diverse adjective peiorative ne referim nu la cei care muncesc si depun un efort sa supravietuiasca ci doar la aceia care nu stiu sa se integreze in societate decat atunci cand le convine. Deasemenea cred ca atunci cand se vorbeste urat de tigani se vorbeste de aceia care merita sa se vorbeasca asa despre ei.
jmxx
Posted at 10:53h, 30 decembrieVio stiu ca o sa zici ca intru in tabara lui Serban78, dar privitor la lipsa de discriminarea si marea moralitate a americanilor iti recomand sa te interesezi cum a reactionat SUA cand uraganul Katrina a lovit New Orleans, un oras cu populatie de culoare majoritara.
Aaa. . . cum e? Cum zice o zicala (ca tot zicea cineva) „Se pare ca nici papa nu e atat de catolic pe cat zice”.
GyZoNe
Posted at 05:31h, 31 decembrieIdeea e ca intre negri si tigari e diferenta mare.. cel putin negri sunt „curati” spre deosebire de mizeriile romaniei .. vio , ovi ,serban si etc nu vi s-a acrit sa tot ziceti vorbe? nu va inteleg cu deportarea voastra.. daca voi ati fii in locul lor? nu toti tiganii sunt hoti (nu sunt tigan btw) dar 70% sunt si din cauza celor 70% sunt discriminati cei 30% care dupa parerea mea nu esti corect.. eu va sugerez sa va tineti ideile voastre marete cu „SAHARA” , „INDIA” , nu va mai ganditi la tigani si axativa pe parlamentari si restu populatiei care traiesc din banii nostri „Hotii cei Mari ” nu cei care fura k sa aibe sa manance o paine , ci cei care fura k sa le ajunga la nepoti,stranepoti,stratranepoti si asa mai departe cu alte cuvinte fura acum pentru a le ajunge „clanului” 1000 de ani.
vladutz
Posted at 16:23h, 04 ianuarieIn legatura cu tiganii nu putem nici sa -i bagam in aceasi oala pe toti ,pentru ca exista printre ei si oameni deosebiti, oameni bine crescuti poate mult mai civilizati decat multi romani,DAR din pacate procentul e foarte mic in comparatie cu numarul de tigani nenorociti care fac de rusine aceasta tara.Eu nu judec omul dupa culoarea pielii ca asta nu a fost hotararea lui ci a Divinitatii.Inainte de epoca de aur comunista din cate stiu eu tiganii erau pusi la punct mai bine de autoritati dar si de oamenii de rand care aveau mai mult curaj si erau mai uniti,acum la capitolele astea suntem varza.
Tiganii aia inadaptati sunt ca animalele ,au curaj acolo unde simt teama si un numar mic de oameni, ei ataca si-n haita .
cata
Posted at 23:13h, 06 ianuarieadevaru ie ca nu toti tigani fura da fiti atenti sa nu mai ziceti de ei ca sunt de culoare(mai ale s de cei dintarile straine)romanul cand intalneste o fata frumoasa roseste tiganu ii tot negru,romanul cand merge la plaja se bronzeaza si prinde o piele rosiatica,usor ciocolatie,tiganul ii tot negru,cand la roman ii e rau devine galben,tiganul tot negru,dupa cateva saptamani de la la moarte romanul prinde la piele o nuanta usor violeta(mov)tiganu-tot negru,si mai zici de ei si mai ales de bietii africani ca suntde culoare,ce ironie!!!!
sch
Posted at 00:57h, 13 ianuariepalia domnule huidu, palia nu paria
Floryn
Posted at 12:49h, 14 ianuarieCe tot atata va luati de tigani? Cuma sa omori o intreaga etnie pentru cativa(chiar daca 90% !!) care comit infractiuni? Nu avem legi? Sa se aplice legea daca au furat: inchisoare sau amenda sau ce naiba prevede aceasta – dar nu omorati asa cum multi din cei care au postat vad ca au dat „solutia finala”. Din pacate in penitenciare – din cate am auzit – nu fac altceva decat ca se specializeaza in furtisaguri sau alte infractiuni(sau poate vorbesc eu aiurea pentru din filmele pe care le-am vazut). Ar trebui sa intervina statul mai mult in educatia tiganilor si ar trebui programe speciale pentru acestia precum „De ce este rau sa furi” – de exemplu. Bineinteles ca educatia Oferita de stat va interfera cu cei 7 ani de acasa si mai mult… Ramane ca ei sa aleaga.
Este trist ca sunt asa de multi indivizi cu viziuni naziste in Romania! Poate si cei care sugereaza ca ar trebui omorati ar mai trebui reeducati sa vada unde duce extremismul interetnic (rasismul). Chiar daca sunt un barbat care nu plange usor nu ma pot abtine sa nu plang atunci cand vad documentare despre ororile hitlerismului – cum zeci de oameni infometati, scheletici, sunt impinsi cu buldozerele in gropi comune, cum un om din lagarul nazist – mai mult oase decat carne, mai mult schelet decat fiinta vie, un om asa de uscat ca nu mai are lacrimi sa planga – se agata totusi de viata si cere indurare…
IOn
Posted at 15:51h, 14 ianuarieCred ca romanii sunt cei discriminati … in Romania tiganii au mai multe drepturi ca romanii si multe multe ajutoare :)) probabil nau bani sa plateasca lumina la PALATE
robert
Posted at 20:58h, 21 ianuarieIata de ce tiganii astia nenorociti, toti infractorii, toti borfasii pe care-i vedem la tv, se strang in haite si se acopera unii pe altii.De asta nimeni nu le face nimic. Noi romanii am uitat sa facem asta. Ne dam in gat unul pe altul. In loc sa-i trimitem acolo unde le este locul.Si ma gandeam la niste locuri mai exotice:Siberia, Desertul Sahara, etc.
Radu
Posted at 17:58h, 22 ianuarienu tigani, RROMI…de cand cu numele asta (multumim pt el ^:)^, chiar ne-ati usurat viata, noua, romanilor din strainatate, luav’ar boala de desteptii lui peste) asa spusul destin al lor e si al nostru, al numelui poporului roman…asa ca…zeul google sa ne pazeasca
elena
Posted at 17:45h, 13 februarieAm o mare rugaminte … Nu-i mai numiti vikingi…
In wikipedia sunt denumiti” egypteny”.
Cristi
Posted at 22:19h, 23 aprilieVad ca se da vina pe posturile TV. Nu zic ca sunt sfinti insa dupa parerea mea romanul de rand e de vina. De ce ? Pt. ca dupa parerea mea daca promovarea personajelor gen Fernando nu ar face rating va asigur ca nici un post nu l-ar mai pune in emisiunile lor. Si exemple dupa cum stiti sunt multe.
Eu am crescut in Ferentari (roman fiind eram in minoritate) si am fost „talharit” daca se poate spune asa de tigani cand ma duceam la scoala in generala de nenumarate ori. Cred ca ura fata de ei (fata de toti, chiar daca stiu ca gresesc aici) se trage foarte mult din acea perioada.
Sa dau si un exemplu concret de „profesionalism tiganesc”. Eram la biserica de inviere anul trecut, ascultam linistit slujba. Simt miscare in buzunarul de la haina. Cand colo ce sa vezi, o piranda isi facea meseria. I-o scot din buzunar cu forta si apoi mare nesimtire pe ea incepe sa tipe ca ce fac, de ce o iau de mana. In fine, i-am facut vant vreo 3 metri pana sa lovit de un gard si am lasat-o in voia ei.
Solutii?
Hahaha… mai mult de atat nu pot zice. Voi chiar va asteptati la solutii in Romania de azi? Un Antonescu 2.0 nu se mai poate pt. ca suntem mult prea civilizati pt. asa ceva.
Va spun eu solutia mea. Studii in afara, si cu un pic de noroc poate chiar si stabilirea acolo, iar Romania va fi cel mult un loc de vacanta unde imi pot vizita rudele o data pe an.
Sa nu intelegti ca promovez emigrarea in masa, nu nici decum, eu insa am ajuns la capatul rabdarii.
Da, marea majoritate a tiganilor sunt de tot rahatul, insa nu numai ei sunt de vina. Mai e si un numar impresionant de romani care ii copiaza si uneori chiar ii intrec in idiotenie. Ex. foarte bun: Pro Tv si imnul nostru facut manea.
Aaa si privind educatia lor. Eu am in clasa 3 tigani intrati pe locurile alea specializate lor. Nu stiu cat bine a facut programul asta, stiu insa ca la mine in clasa cei 3 trag doar in jos. Pt. ca ei sunt „jmekeri” si nu numai ca fac alti idioti (romani) sa se poarte ca ei, insa nici nu il lasa pe omul care vrea sa invete in pacea lui.
Anghel Gheorghe
Posted at 17:33h, 06 maiAm tot respectul față de libera exprimare,dar totul devine ură,ciudă ,că țiganii fac parte din societatea în care trăim.
Câți dintre dumneavoastră a-ți ajutat un om fără să-l judecați după culoarea lui,originea lui?
De ce nu sunteți de acord că educația se termină prin școli,licee ,universități și pentru țigani,locurile speciale fiind o discriminare pozitivă meritată și bună pentru societatea în care trăim.
Nenorocirea este că foarte mulți se dau țigani prin declarații notariale și ocupă pe nedrept aceste locuri,aceștia fiind copiii părinților al căror venit le permit să plătească studiile odraslelor.Este absolut necesar să gândim pozitiv și pentru ei,pentru cei care merită…..restul vor da socoteală ca oricare cetățean care încalcă legea.Sunt OAMENI din această comunitate care au ajuns utili,respectați pentru modul de comportament.
Nu mi-a plăcut că în data de 23 aprilie la emisiunea Acces în direct al postului de televiziune Antena 1 ,domnul Mădălin Voicu sa făcut de rușine făcând publicitate unei ghicitoare…..Pentru ce ați aruncat cu noroi în imaginea bună a dumneavoastră și a țiganilor care ne vedem de treabă domnule Mădălin…pentru bani?
Când mai marii etniei, veți înțelege să vă schimbați în bine și cu adevărat să faceți ceva pentru țigani?
imi place un lucru la tine: ca spui tigan cu mandrie! bravo! nu-i lasati sa va omoare identitatea cu birocratii inventate in cabinetele „politically correct”! tiganii isi pot rezolva problemele, e o chestiune de timp!
GIpsyEye
Posted at 13:06h, 06 ianuarieCunoaste=ne inainte sa judeci.
Daca mai aveti intrebari despre tigani, rromi si vreti intr-adevar sa-i cunoasteti pe acesti oameni va invit sa intrati pe gipsyeye.wordpress.com si sa discutam.
Cu stima,
Ionut Stan, tigan, fost politist, fost reporter de televiziune, actual sarac de Franta
elvis
Posted at 11:10h, 07 ianuarieSalut, ma numesc Elvis si eu sunt tot de culoare , as avea si eu o intrebare dc bagati dvs toti tiganii in aceiasi oala?Ma uit la unele comentarii ale acestor oamnei romani si nu imi vine sa cred ca in roamnai este un rasism atat de , nu stiu cum sa il numesc , in fine este parerea lor , dar as vrea sa va spun si eu ceva , nu numai tiganii ,, ciorile,, creaza probleme acestei tari , uitati-va pentru prima data cine conduce aceasta tara , si apoi mai vb de furturi si de rusine.
Va multumesc !
Adrian
Posted at 13:08h, 05 noiembrieArta disciplinei lipseste la autoritati . Cineva , de undeva , nu vrea ca romanii sa fie uniti la bine si la greu . Si reuseste ! Baga politici strambe . Vezi multe partide , 14 candidati ? Naucitor! America este de 50 de ori Mai mare ca Romania si are doar doi candidati la prezidentiale .Apoi, baga politica unguri lor dornici de separare . Florin Calinescu spunea: ” politicienii Romani se inteleg foarte bine intre ei , ei doar se prefac ca se cearta ” .apoi , ne flutura mereu problema tiganilor , dar se folosesc de ei la alegeri . Ponta era mort fara tigani ! Puneti capat acestei tactici a politicienilor Romani ! Succes !
toros
Posted at 15:11h, 18 iuliePoate ca nu ne intereseaza traditiile si obiceiurile acestor imputiti.Astea sunt traditii pt anul 2010 sa te mariti de la 12 ani?Tiganii nu se vor adapta niciodata in societate,90% din ei sunt analfabeti,dar nici la scoala nu vor sa se duca.Ei speculeaza,ei nu muncesc.Daca intrebi pe strada 100 de persoane daca ar fi mai bine fara tigani 85 dintre ei vor raspunde da.Opriti tiganizarea si manelizarea Romaniei.Nu mai promovati aceste scursuri la tv si nu le mai difuzati infectia aia pe care ei o numesc muzica,ca vor ajunge din nou unde le e locul adica in anonimat
Marsh
Posted at 18:02h, 21 octombrieRomania pentru romani! India pentru tigani!
Adrian
Posted at 12:55h, 05 noiembrieMa intreb ce procentaj avea Ponta fara votul tiganilor ? Ponta este Mai vino at decat tiganii.
Florea Vladimir
Posted at 12:56h, 19 iulieAceasta atitudine a dumitale vine și din lipsa de educație, de a iubi diversitatea socială, Problema-i la D ta, arătându ți ura și frustrările personale ce întregește o societate bazată pe ura și discriminare. Statul are obligația sa și integreze cetățenii, infractorul nu are etnie, religie.. etc. Ce ai postat D ta este F simplu. Nu i o analiza nici măcar corecta, atenția trebuie îndreptată către autoritățile incapabile de a pune in mișcare programe de integrare socială a cetățenilor rommi. Ce i mai grav: sa ciordești sau sa ucizi și sa nu Primești o pedeapsa de ochii lumii. Mare dreptate avea Mircea Badea.
Citeste cu atentie ce am scris. Prost neomarxist ce esti! Te ai Gandit sa acrii de Badea cel mai retrograd om pe care il cunosc.